Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ja taas tutisee!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hake
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 34

    #31
    Täytyypä käydä tarkistuttamassa. Joskus isän kärryssä meni renkaat reunoilta sileiksi ja sehän pistää harmittamaan. Oli auraukset vähän miten sattuu. Kiitokset tiedoista.

    Comment

    • hake
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 34

      #32
      Tutina sitten palaili entistä voimakkaanpana. Auto oli aurauskulmien säädössä toissapäivänä. Hain auton ja silloin en huomannut mitään ihmeellistä. Myöhemmin samana päivänä kävin pesemässä ja vahaamassa kärryn lämpöisessä hallissa. Sieltä kun lähdin niin johan tutisi. Rattiin pistää melko voimakasta ja nopeaa tutinaa. Varsinkin yli kuudenkympin vauhdeissa tuntuu. Mikähän mahtaisi olla syynä? Olisko voinu kulmien säädössä jäädä joku paikka kiristämättä? Itsellä ei oo hajuakaan miten tuo edes tapahtuu. Tutuu niinku pyörät ois pahasti epätasapainossa. En vaan keksi miten ne yhtäkkiä ois voinu mennä.

      Comment

      • Rocket
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 155
        • Ii

        #33
        Originally posted by hake
        Tutina sitten palaili entistä voimakkaanpana. Auto oli aurauskulmien säädössä toissapäivänä. Hain auton ja silloin en huomannut mitään ihmeellistä. Myöhemmin samana päivänä kävin pesemässä ja vahaamassa kärryn lämpöisessä hallissa. Sieltä kun lähdin niin johan tutisi. Rattiin pistää melko voimakasta ja nopeaa tutinaa. Varsinkin yli kuudenkympin vauhdeissa tuntuu. Mikähän mahtaisi olla syynä? Olisko voinu kulmien säädössä jäädä joku paikka kiristämättä? Itsellä ei oo hajuakaan miten tuo edes tapahtuu. Tutuu niinku pyörät ois pahasti epätasapainossa. En vaan keksi miten ne yhtäkkiä ois voinu mennä.
        Onko alla alumiini vanteet?? voinut pesun aikana painoja irrota...
        EX:
        BMW E46 316i

        Comment

        • huoppa81
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 638
          • Nastola

          #34
          Originally posted by hake
          Tutina sitten palaili entistä voimakkaanpana. Auto oli aurauskulmien säädössä toissapäivänä. Hain auton ja silloin en huomannut mitään ihmeellistä. Myöhemmin samana päivänä kävin pesemässä ja vahaamassa kärryn lämpöisessä hallissa. Sieltä kun lähdin niin johan tutisi. Rattiin pistää melko voimakasta ja nopeaa tutinaa. Varsinkin yli kuudenkympin vauhdeissa tuntuu. Mikähän mahtaisi olla syynä? Olisko voinu kulmien säädössä jäädä joku paikka kiristämättä? Itsellä ei oo hajuakaan miten tuo edes tapahtuu. Tutuu niinku pyörät ois pahasti epätasapainossa. En vaan keksi miten ne yhtäkkiä ois voinu mennä.
          Voi myös olla, että vanteen sisäpinnassa ollut paskaa, jäätä tai lunta ja kun olet pessyt sen osa paskasta, jäästä tai lumesta on lähtenyt pois ja sen takia nyt ravistaa koska paska, jää tai lumi kerros ei ole enää tasainen vaan aiheuttaa kymmenien grammojen heiton per vanne.
          Garage:

          E21 323i -79
          E21 323i -82
          E30 325i Cabriolet -91
          E30 316i -89
          E39 520i -01
          Kadett C 1,2 -76

          Lynx Rave RE 600 -08

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #35
            Originally posted by hake
            Tutina sitten palaili entistä voimakkaanpana. Auto oli aurauskulmien säädössä toissapäivänä. Hain auton ja silloin en huomannut mitään ihmeellistä. Myöhemmin samana päivänä kävin pesemässä ja vahaamassa kärryn lämpöisessä hallissa. Sieltä kun lähdin niin johan tutisi. Rattiin pistää melko voimakasta ja nopeaa tutinaa. Varsinkin yli kuudenkympin vauhdeissa tuntuu. Mikähän mahtaisi olla syynä? Olisko voinu kulmien säädössä jäädä joku paikka kiristämättä? Itsellä ei oo hajuakaan miten tuo edes tapahtuu. Tutuu niinku pyörät ois pahasti epätasapainossa. En vaan keksi miten ne yhtäkkiä ois voinu mennä.
            Veikkaisin että pesussa lumi/jää sulanut ja valunut yhteen kohtaan vanteessa. Kun lähdit uudelleen liikenteeseen, niin jäätynyt ja sehän on sitte siinä, kaikki paska yhessä kohtaa jäätyneenä.

            Comment

            • hake
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 34

              #36
              Originally posted by ZoMbiE
              Veikkaisin että pesussa lumi/jää sulanut ja valunut yhteen kohtaan vanteessa. Kun lähdit uudelleen liikenteeseen, niin jäätynyt ja sehän on sitte siinä, kaikki paska yhessä kohtaa jäätyneenä.
              Näinhän siinä oli käynyt. Oli semmonen parin millin paksunen kerros tiivistä paskaa molemmissa etuvanteissa. Ja siis alut alla. Melkein kaikki sain kaavittua ja tärinät lakkas lähes kokonaan. Täytyy vielä ottaa pyörät pois ja kunnolla putsata. Jos kävis vielä tasapainottamassakin kun en noiden vanteiden historiasta tiedä. Tulivat auton mukana. Kiitoksia vinkeistä.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎