Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämmöt nousi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tepi87
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 20

    lämmöt nousi

    autona e30 316 1.8 -87
    eräs päivä tuossa kylillä ajelin ihan normaalia ajua ja ajoin sitten parkkiin kun huomasin että lämmöt punasella no eikait siinä, pitkä odotus, lisää vettä ja kotiin. niin että mitä kannattaisi rueta seuraamaan esim. vesiä tai jotain ja millä todennäköisyydellä sieltä olisi mennyt jotain.

    ja olisiko tuohon lämpöjen nousuun hyvä vika esim, termostaatti. se taitaa ollakkin alkuperäinen
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    häviääkö sitä nestettä sit kui paljo.. kenno tulee sisälle vettä? tai sit tutkaile kannentiivisteen välejä ja samalla syylärin kuntoa.
    vesipumppu on yks kuluva osa mitä joutunee uusia ainaki ja sillo kyl keittää jos ei toimi
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      Originally posted by tepi87
      autona e30 316 1.8 -87
      eräs päivä tuossa kylillä ajelin ihan normaalia ajua ja ajoin sitten parkkiin kun huomasin että lämmöt punasella no eikait siinä, pitkä odotus, lisää vettä ja kotiin. niin että mitä kannattaisi rueta seuraamaan esim. vesiä tai jotain ja millä todennäköisyydellä sieltä olisi mennyt jotain.

      ja olisiko tuohon lämpöjen nousuun hyvä vika esim, termostaatti. se taitaa ollakkin alkuperäinen

      termostaatti kannattaa vaihtaa... vesi pumppu pitää kyllä ääntä jos on hajallaan tai menossa... mulla ainakin viisari valehtelee aina silloin tällöin, käy joskus punasella mut ku vähän napauttaa mittaria niin menee normaaliin...
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • Saarikoski
        R.I.P.
        • Feb 2005
        • 726
        • KOKKOLA

        #4
        Ettei ois visko paskana...

        Comment

        • tepi87
          Newbiemmer
          • Dec 2005
          • 20

          #5
          vesipumppu on ainakin vaihdettu äskettäin. kyllä se nyt on pelannut moitteetomasti ei ole lämmöt noussut normaalia ylemmäksi. vettä on vajunut ehkä pari desiä mutta, sekin voi johtua varmaan niistä ilmataskuista mitä sinne jää kun silloin kun se nosti niitä lämpöjä, lisäsin jotain 0,5-1 L nestettä enkä ilmannut. eikä oljytkään ole vaahdossa. termostaatin vois kyllä vaihtaa varmuuden vuoksi.

          Comment

          • Dr_ink
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2003
            • 402
            • Vantaa

            #6
            joskus noissa peleissä lämpömittari sekoilee ihan mitä sattuu, ilmanputsarin "imuputkessa" on kumikiinnike joka antautuu->ilmanputsari makaa lämpöanturin päällä-> maadottaa välillä nastan->mittari tapissa.

            vähän sekavaa, hirvee krapula.
            - Trying is the first step towards Failure -

            Comment

            • Ari Lipsanen
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 268
              • Juva

              #7
              Itellä kanssa nousi kesällä lämmöt, oli vesipumpun ratas menny (menee ain vajaan 200k km välein) no ei siin mitä, kerkes sen verra punasel olla et keitti vähäse , no ne sit vaihto pumpun ja termostaatin ja kaikki toimi mut nestettä meni iha pirusti. Syynä oli se et jäähdytysnesteen pohja oli halennut paineen takia ja halkesi
              BMW 325i e36, vm-94 taxi

              Comment

              • oge30
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 60
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by tepi87
                autona e30 316 1.8 -87
                eräs päivä tuossa kylillä ajelin ihan normaalia ajua ja ajoin sitten parkkiin kun huomasin että lämmöt punasella no eikait siinä, pitkä odotus, lisää vettä ja kotiin. niin että mitä kannattaisi rueta seuraamaan esim. vesiä tai jotain ja millä todennäköisyydellä sieltä olisi mennyt jotain.

                ja olisiko tuohon lämpöjen nousuun hyvä vika esim, termostaatti. se taitaa ollakkin alkuperäinen
                Ei tuo kovinkaan harvinasista ole.termari vaihtoon ensimmäiseksi.
                nuo pemarin mittaritkin on kyllä aika kenkkuja iän myötä, sekä anturikin on mulla mennyt pariin kertaan paskaksi.
                jos kaikki on suurinpiirtein kunnossa, niin näillä keleillä pitäs jäähtyä ilmankin ropellia. esim itse olen laittanut lämpökytkimellä ohjatun sähköflektin, joka ei näillä keleillä pyöri oikestaan ollenkaan.

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2069
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by oge30
                  nuo pemarin mittaritkin on kyllä aika kenkkuja iän myötä.
                  Kyllä kyllä, yksi kuumana käyvä laite korjaantui mittarin vaihdolla. Ei varoitellut.
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2479
                    • Lohja

                    #10
                    Originally posted by Ari Lipsanen
                    Syynä oli se et jäähdytysnesteen pohja oli halennut paineen takia ja halkesi
                    Ja sama suomeksi, kiitos..
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • tepi87
                      Newbiemmer
                      • Dec 2005
                      • 20

                      #11
                      juu kiitoksia vastauksista. olisi vielä yksi kysymys tästä pierpurgista yksi päivä kun ajelin niin auto toimi erinomaisesti mutta yhtäkkiä hävis tyhjäkäynti kokonaan on muuten vi#tumainen tulla risteykseen kun aina sammuu auto. tyhjäkäynti suuttimen puhdistin eikä auttanut. kylmällä koneella toimii tyhjäkäynti ihan normaalisti.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎