Originally posted by G'lan
E46:ssa taas neloskoneissakin on massamittarit.Tällaisessa uskossa minä päiviäni olen ainakin tähän asti viettänyt.
Originally posted by G'lan
Itse aloittaisin vian etsimisen neloskoneessa puhdistamalla lambdan pistokkeen paineilmalla puhaltamalla sekä ruikkaamaalla crc:tä perään (itselläni oli joskus kyseinen liitin täynnä hiekkaa). Tutki ilmamäärämittarilta imusarjalle menevä haitariputki ilmavuotojen varalta silmämääräisesti sekä käyttämällä kaasutinspraytä tai vastaavaa (suihki myös imusarjan liitokset ym. alipaine/huohotinputket ilmavuotoja etsien).
Tämän jälkeen ECU:n nollaus irrottamalla akun navat (anna olla irti min. 1h). Samalla voit tarkastaa bensapaineen säätimen alipaineletkun kunnon(jakotukin päästä imusarjalle menevä lyhyt putki).
Jos vika ilmaantui yhtäkkiä esim. pesun yhteydessä tarkasta myös ettei ECU eli Motronic boksi ole kostea tai jopa märkä.
Jos vikaa ei tunnu löytyvän näillä niin mieti lambdan vaihtoa. Se on kuitenkin hyvin usein tämän tyyppisissä vioissa syyllinen eikä kuitenkaan maksa ihan älyttömiä. Jos päädyt uuden lambdan ostoon, niin osta Boschin lambda Boschin jälleenmyyjältä. Sama anturi kuin merkkiliikkeessä mutta huomattavasti edullisempi.
Näistä kaikista löytyy paljon lisää haku-toimintoa käyttämällä.
Comment