Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamassamittarista

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Damien83
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 527
    • Seinäjoki

Originally posted by G'lan
    Olin siinä uskossa että määrä mittarit on vain kutos koneissa...
    E36:n kutoskoneissa on massamittarit - nelosissa taas määrä.
    E46:ssa taas neloskoneissakin on massamittarit.Tällaisessa uskossa minä päiviäni olen ainakin tähän asti viettänyt.

No pitää käyttää auki ja sitä rullaa sitten vissiin muutama napsaus löysemmälle vai mitenkä?
    Viittaan edelleen siihen ensimmäisen postini linkkiin, mutta kannattaa myös lukea tämä.

Itse aloittaisin vian etsimisen neloskoneessa puhdistamalla lambdan pistokkeen paineilmalla puhaltamalla sekä ruikkaamaalla crc:tä perään (itselläni oli joskus kyseinen liitin täynnä hiekkaa). Tutki ilmamäärämittarilta imusarjalle menevä haitariputki ilmavuotojen varalta silmämääräisesti sekä käyttämällä kaasutinspraytä tai vastaavaa (suihki myös imusarjan liitokset ym. alipaine/huohotinputket ilmavuotoja etsien).
    Tämän jälkeen ECU:n nollaus irrottamalla akun navat (anna olla irti min. 1h). Samalla voit tarkastaa bensapaineen säätimen alipaineletkun kunnon(jakotukin päästä imusarjalle menevä lyhyt putki).

Jos vika ilmaantui yhtäkkiä esim. pesun yhteydessä tarkasta myös ettei ECU eli Motronic boksi ole kostea tai jopa märkä.
    Jos vikaa ei tunnu löytyvän näillä niin mieti lambdan vaihtoa. Se on kuitenkin hyvin usein tämän tyyppisissä vioissa syyllinen eikä kuitenkaan maksa ihan älyttömiä. Jos päädyt uuden lambdan ostoon, niin osta Boschin lambda Boschin jälleenmyyjältä. Sama anturi kuin merkkiliikkeessä mutta huomattavasti edullisempi.

Näistä kaikista löytyy paljon lisää haku-toimintoa käyttämällä.

Comment

• Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

No tätä se tietämättömyys teettää....
      Olin siinä uskossa että määrä mittarit on vain kutos koneissa...
      No pitää käyttää auki ja sitä rullaa sitten vissiin muutama napsaus löysemmälle vai mitenkä?
      Kiitoksia vaan teille kaikille ko jaksatte auttaa tietämätöntä...
      Lueppa tuo niin siitä löytyy eräs opus josta on arvaamatonta apua tulevaisuudessa ja myös tässä asiassa
      sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎