Omat iskarini motonetista oli sachs/boget. Ne on ilmeisesti jotenkin kytköksissä, kun pakkauksessa oli molempien firmojen nimet.
Osta vaan motonetista.
itellä oli tuossa omistamassani E30 316i:ssä ainakin takana bilteman iskarit.. hyvin ne kesti mulla sen 3v ja siitä eteenkin päin ei ole ollut sanomista iskareissa..
tosin silloin ei vielä ollut katsastuksissa iskarin testauksia..
nykyiseen autooni laitoin eteen sasch advantage iskarit (kaasut) ja ne kustansi muistaakseni n. 170-180e..noitten nyt luulisi ainakin kestävän kohtuu hyvin.
sigpic Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89
Kaverin nipponiin pistettiin joskus aikoja sitten (noin 10 v.) Bilteman takaiskarit. Kesti ehkä kuukauden, niin oli öljyt pihalla. Olis menty vaatimaan uusia, mutta kuittia ei enää löytynyt. Kaveri ajatteli sitten vaan, että mitä sitä toisilla paskoilla tekiskään, ja osti nipponin omat, jotka sitten kestikin.
Työkaveri sitten pisti taas Passattiinsa Bilteman iskarit joka nurkkaan, ja oikein kehui niitä.
Ota näistä nyt sitten selvää. Oliskohan laatu parantunut kymmenessä vuodessa...
Jos autoon pitää osia ostaa niin en kyllä menis biltemaan ollenkaan... Jossain lehdessä oli taanoin testi jarrupaloista jossa bilteman tuote sai arvosanan hengenvaarallinen.Työkalut ovat aivan kohtuullisen laadukkaita.
Tuo tapaushan taisi mennä sillä tavalla, että Volvon maahantuoja tilasi Tekniikan Maailmalta testin, jossa voittajaksi piti saada Volvon omat merkkipalat. Syynä oli se, että erityisesti Volvon perusvaraosat käyvät Biltemassa ja muissa halpaketjuissa erityisen hyvin kaupaksi.
No, Volvon palathan ne testin voitti ja Biltema jäi hännille. Sen jälkeen tuli tarvikepalojen valmistajalta aika erittäin vihainen nootti TM:n toimitukseen, joka oli täyttä asiaa. TM oli testannut paloja täysin virheellisesti, ja väärillä tekniikoilla. Joutuivat nöyrästi pyytämään anteeksi välttääkseen käräjöinnin ja lupasivat uusia testin myöhemmin, kunhan ovat opetelleet testien tekoa vähän enemmän.
Eli kannattaa suhtautua hyvin kriittisesti useimpiin tietolähteisiin, ja käyttää omaa järkeään. Kuten sanottu, Motonetistä saa usein ihan samaa tavaraa kuin ns. merkkiliikkeistä, mutta puolet halvemmalla. Silmät auki auki ja järki käteen, niin pärjää parhaiten.
Niin iskareista puheen ollen niin ei ne "merkki" iskarit sen paremmin aina kestä kun se 3kk mitä joku oli ajanut paskaks.
Itsellä bilsteinin takaiskareista öljyt tuli pihalle alle vuoden ikäisinä, ja autolla ei todellakaan paljon ajettu.
Nyt sit ollut konit jotka kestänyt mainiosti.
Kannattaa myös huomioida et jos (=kun) on madallusjousia niin niiden kanssa EI TODELLAKAAN kuulu mitkään vakioiskarit, edes biltemasta. Ei ihme jos leviää muutamassa kuukaudessa.
CID is nice, but there is no replacement for efficiency.
Pihatilanne: ~1250hp
No tuo mun auton pitäs olla orkkis alustalla, näyttää aika korkeelta?
No jos näiden puheiden perusteella noita iskareita vertaa niin taitaa biltemat jäädä jonon hännille..
Kilpailutin nytten nuo kaikki paikalliset varaosa liikkeet hinnat vaihtelee 198-270euron välillä paikallisissa liikkeissä. iskareina ole boogesta monroeen ja sassiin.. Et on nuo motonetin vieläkin edulisimmat vaikka tilaisin ne.. Pitää tilata sitten kaikkee muutakin..? Paljonkohan orkkis iskarit maksaa?
ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.
325e 2,7 e30
318i e30
535ia e34
m5 e34
525 e34
316i e30
524td e28 = Ei savua ilman tulta
Viimesin bemari 316i e36
Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
Jos autoon pitää osia ostaa niin en kyllä menis biltemaan ollenkaan... Jossain lehdessä oli taanoin testi jarrupaloista jossa bilteman tuote sai arvosanan hengenvaarallinen.Työkalut ovat aivan kohtuullisen laadukkaita.
Itse mielummin vaihtaisin bilteman iskarit betan työkaluilla, kun bilsteinit bilteman työkaluilla.
Tuo tapaushan taisi mennä sillä tavalla, että Volvon maahantuoja tilasi Tekniikan Maailmalta testin, jossa voittajaksi piti saada Volvon omat merkkipalat. Syynä oli se, että erityisesti Volvon perusvaraosat käyvät Biltemassa ja muissa halpaketjuissa erityisen hyvin kaupaksi.
No, Volvon palathan ne testin voitti ja Biltema jäi hännille. Sen jälkeen tuli tarvikepalojen valmistajalta aika erittäin vihainen nootti TM:n toimitukseen, joka oli täyttä asiaa. TM oli testannut paloja täysin virheellisesti, ja väärillä tekniikoilla. Joutuivat nöyrästi pyytämään anteeksi välttääkseen käräjöinnin ja lupasivat uusia testin myöhemmin, kunhan ovat opetelleet testien tekoa vähän enemmän.
Eli kannattaa suhtautua hyvin kriittisesti useimpiin tietolähteisiin, ja käyttää omaa järkeään. Kuten sanottu, Motonetistä saa usein ihan samaa tavaraa kuin ns. merkkiliikkeistä, mutta puolet halvemmalla. Silmät auki auki ja järki käteen, niin pärjää parhaiten.
Ainahan niihin testeihin kannattaa hieman varauksella suhtautua.Jokainen tietenkin itse päättää mistä varaosat ostaa...
Eikö ne Bilteman palat saanu ihan kohtuu hyvän arvosanan siinä TM:n testissä. Esim. Delphin palat (mitä esim. AD myy) sai paljon huonommat pisteet. Näin mä sen testin muistan (korjatkoon joku, jolla löytyy kyseinen TM). Tietty ne Volvon palat voitti, mut jos hintaa vertaa (Volvo n.100e ja Biltema n.20e), niin kyllä mä ne Bilteman palat ostasin. Mutta testit on testejä, niihin ei aina kannata sokeesti luottaa.
e39 528iA Touring
e36 328i Cabriolet
-Official member of BTCF-Sauna team-
-KUOPION PUTKIMIEHET- team
Mulla ei ole Bilteman iskareista kokemusta, mutta muutamista muista varaosista on kyllä - ja pelkästään huonoja ! Ostin E34:seen etujarrulevyt, menivät parissa kuukaudessa molemmat kieroksi. Takuuna uudet tilalle ja sama juttu. Sitten ei enää uusia saanutkaan, ja kaveri tokaisi, että "näissä on joskus materiaalivikoja...." Ei auttanut muu kuin Motonetistä uudet ja ne toimivat hyvin ainakin sen noin 2 vuotta mitä auto mulla sen jälkeen oli. E30:sen takapönttö kesti vissiin 2 talvea. E34:sen pyyhkijänsulat 2kk ja aivan paskana. Nykyään en käy Biltemassa varaosaostoksilla, ja muutenkin aika vähän. Suosittelen välttämään koko paikkaa jos aikoo hankkia Bemariin varaosia !
Niin iskareista puheen ollen niin ei ne "merkki" iskarit sen paremmin aina kestä kun se 3kk mitä joku oli ajanut paskaks.
Itsellä bilsteinin takaiskareista öljyt tuli pihalle alle vuoden ikäisinä, ja autolla ei todellakaan paljon ajettu.
Nyt sit ollut konit jotka kestänyt mainiosti.
Eräällä tälläkin foorumilla kirjoittelevalla kaverilla tuli niin ikään Bilsteineista (E36) öljyt pihalle reilusti ennen takuuajan päättymistä (täysin normaaliajosta) ja nyt ilmeisesti myös takuuvaihdetuista, joten alkaa mietityttämään niidenkin laatu.
Ja mitä tulee Biltemaan, niin mäkin olen kantapään kautta oppinut kiertämään sen ja kaukaa. Työkalut ovat ainakin hajonneet käsiin.
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Itse olen aina ostanut autohifin asennustarvikkeet Biltemasta, hyvin edullista ja hyvää kamaa. Myös vaimennusmatot ym. sieltä vaan. Kirkkaat vilkut n. 50 % halvemmat kuin merkkiliikkeissa ja 30% Motonettiakin halvemmat.
Ja sitten työkaluista. Nyt en valehtele, mutta paikallisessa liikkeessä jossa myydään Kamasa Toolsia, oli Kamasan irtoräikkä AIVAN sama kuin Bilteman 10 v takuun kalleimmissa sarjoissa. Vain nimi eri.
Comment