Bmw M3

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw318is
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 135

    #1

    Bmw M3

    Jees elikkäs katoin mobile.de:stä noita M3:sia ja miten voi olla mahdollista, että niitä näyttäis saavan (ainakin päällepäin hyvä kuntoisia) tuommosella 11000-14000eurolla + verot (paljonkohan mahtaa tulla?). Onko M3:sten hinta laskenut vai mitenkä?
    Paljonko suurinpiirtein tuommoselle M3 e36 3.0 sedan malliselle ~95vm. tulee veroa? Riipuu tietty kilometrimäärästä yms.
    328i e46
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by bmw318is
    Jees elikkäs katoin mobile.de:stä noita M3:sia ja miten voi olla mahdollista, että niitä näyttäis saavan (ainakin päällepäin hyvä kuntoisia) tuommosella 11000-14000eurolla + verot (paljonkohan mahtaa tulla?). Onko M3:sten hinta laskenut vai mitenkä?
    Paljonko suurinpiirtein tuommoselle M3 e36 3.0 sedan malliselle ~95vm. tulee veroa? Riipuu tietty kilometrimäärästä yms.
    Tos olis jotain osviittaa ottoauto.com
    vhl:llän vemppa team

    Comment

    • BMW M3 Coupe -93
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 283
      • Seinäjoki

      #3
      Tullin sivuilta löytyy veroesimerkkejä pdf tiedostoina. verot on varmaan siinä 8000-9000, alle kympin kumminkin. Itse en kyllä maksaisi 14000 kolmilitraisesta. 3.2 on jo ok.
      In memoriam:
      BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
      http://www.minunauto.com/?8813

      Comment

      • bmw318is
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 135

        #4
        joo..

        Kiitos vastauksista!
        Eihän 3.0 ja 3.2 ole paljoakaan eroa mitään muutakuin teho, jota ei varmaan edes huomaa ja kalliimmat varaosat.3.2 ovat uudempia kuin 3.0..
        328i e46

        Comment

        • Aukes!
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2013
          • Riihimäki

          #5
          Originally posted by bmw318is
          Kiitos vastauksista!
          Eihän 3.0 ja 3.2 ole paljoakaan eroa mitään muutakuin teho, jota ei varmaan edes huomaa ja kalliimmat varaosat.3.2 ovat uudempia kuin 3.0..
          No on siinä nyt tekniikassa aika paljon muutakin eroa. Fiksummat kertokoot lisää, öljypumpulle ja kierroille ainakin tehty jotain?


          - E60 -05 "too small to mention"
          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

          Comment

          • Sami
            BTCF Member
            • Oct 2002
            • 1332
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by bmw318is
            Jees elikkäs katoin mobile.de:stä noita M3:sia ja miten voi olla mahdollista, että niitä näyttäis saavan (ainakin päällepäin hyvä kuntoisia) tuommosella 11000-14000eurolla + verot (paljonkohan mahtaa tulla?). Onko M3:sten hinta laskenut vai mitenkä?
            Paljonko suurinpiirtein tuommoselle M3 e36 3.0 sedan malliselle ~95vm. tulee veroa? Riipuu tietty kilometrimäärästä yms.
            M3 coupe -95:n vero viime kesänä 7500 euroa..

            Comment

            • bmw318is
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 135

              #7
              Juu 3.2:han vääntää jo paljon alempaa ilmeisesti kuin 3.0. Ajo ominaisuudet ovat varmaan muuten samanlaiset, mutta moottorin teho käyttäytyminen on varmaan aika erilaista. Pitäisi päästä kokeilemaan ja vertailemaan. Onkohan sedanilla ja couoella paljoakaan eroa esim. ajettavuudessa.Suomen oloihin sedani on varmaan parempi vaihtoehto,kun etulasit ei jäädy kiinni toisin kuin coupessa..Jos viime kesänä 95vm ämmälle tuli veroa 7500e, niin tänä kesänä vastaavanlainen varmaan verotetaan jollain 6500-7000e ja auto maksaa saksassa jotain 12000, eli noin 18000 saa loisto M3:sen;olis jo kesä
              Last edited by bmw318is; 16-01-2006, 20:39.
              328i e46

              Comment

              • tuoppix
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 368

                #8
                3.2 On tupla vanos,2 öljypumppua 3.0 yhden sijaan,parannettu öljypohja kiertoa ajatellen,uudemmat jarrut,jotka ovat samat kuin 3.8 m5,ja todella tehokkaat,6 vaihdetta 3.0 5 sijaan,automaatti ilmastointi..tuossa nyt mitä nopeasti tulee mieleen..
                Last edited by tuoppix; 16-01-2006, 20:55.

                Comment

                • bmw318is
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 135

                  #9
                  Totta joo joka sana edellisessä. Eli jotain parempaa, mutta ei niillä hirveesti oo eroa. Pitäis päästä koeajamaan.
                  328i e46

                  Comment

                  • olaus
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 685
                    • jyväskylä

                    #10
                    18-20ke budjetilla itse lähtisin etsiskelemään tuollaista 3.2litraista..

                    Comment

                    • tuoppix
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 368

                      #11
                      Originally posted by olaus
                      18-20ke budjetilla itse lähtisin etsiskelemään tuollaista 3.2litraista..
                      mikäli puhut verollisesta hinnasta,niin ei muuta kuin onnea etsintään!!jonkun 600tkm ajetun 4-kilpisen korinvaihdon voisi kilpiin tuolla rahalla saada.
                      Last edited by tuoppix; 17-01-2006, 01:45.

                      Comment

                      • cojama
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1421
                        • www.e30m3.fi

                        #12
                        Originally posted by tuoppix
                        mikäli puhut verollisesta hinnasta,niin ei muuta kuin onnea etsintään!!jonkun 600tkm ajetun 4-kilpisen korinvaihdon voisi kilpiin tuolla rahalla saada.
                        Minäkin toivon tulevan käyttäjän ja omistajan puolesta että nyt puhuttiin verottomasta autosta mutta kuitenkin kaikkine hankinta kuluineen eli, Sedan alk. 13.500€, Coupe alk. 15.000€ ja Cabrio alk. 17.000€ joka keväällä voi hiukan pompsahtaa.

                        Tällaisia autoja ostaessa ei kannata niitä muutamaa tuhatta alkaa säästämään ja jollei ole hyvää/parasta varaa ostaa niin ei kannata ostaa ämmää ollenkaan vaan tyytyy esim 328:iin koska silloin sinulla ei ole varaa sitä ylläpitääkkään.

                        M-autojen kustannukset tosin eivät juuri sen kallimpia ole kuin muidenkaan kunhan paikat vain ovat huollettu ja muuten kunnossa mutta aina kannattaa pitää mielessä se että jos hankkii markkinoiden halvimman niin saat 90% varmuudella markkinoiden myös huonoimman joten riskit esim. moottoririkkoon ovat nyt todella paljon suuremmat kuin siinä yksilössä missä oli se aukoton huoltohistoria ja virheetön kunto, 2000€ remontin jälkeenkin sinulla on yhä edelleen se naarmuinen, kolaroitu, virttynyt, 4om. läpikäynyt "pommi".

                        No maaliahan saa kaupasta ja penkit voi verhoiluttaa vaikka yhden tilistään, rattikin joutaa päivittää hopeisella tuninki ruorilla eikä kaiken elektroniikankaan tarvitse aina toimia, jos ajattelet näin niin silloin voi saada 3.2:sen coupen veroineen+ kuluineen hiukan päälle 20.000€

                        Ei niin paljon pahaa etteikö jotain hyvääkin ole sanottavana sen halvimman metsästäjälle, aina silloin tällöin kuulee jonkun voittaneen lotossa ja tuuri on ollut joskus kaupoissa mukana eli ei ole sanottua etteikö joku voisi täältä Saksaan lähtiessä löytääkkin tällaisen päävoiton hyvinkin edullisesti mutta ostajan tulee tällöin olla 500 onnekasta Saksalaista sekä 500 muun maan onnekasta edustajaa nopeampi.

                        Eli luultavastikkin olaus etsii autoa tuossa hintaluokassa ilman veroja+ muita kuluja.
                        Last edited by cojama; 17-01-2006, 11:31.

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          jarrut

                          Originally posted by tuoppix
                          3.2 On tupla vanos,2 öljypumppua 3.0 yhden sijaan,parannettu öljypohja kiertoa ajatellen,uudemmat jarrut,jotka ovat samat kuin 3.8 m5,ja todella tehokkaat,6 vaihdetta 3.0 5 sijaan,automaatti ilmastointi..tuossa nyt mitä nopeasti tulee mieleen..

                          Eiköhän siellä 3,2l mallissakin ole vain se yksi öljypumppu..
                          Samoin kuin jarrut on samat kuin 3,0l mallissa lukuunottamatta etujarrulevyjä joissa on alumiinikeskiö. Muuten jarrut satuloineen ja levynkokoineen identtiset. Ne ei todellakaan ole 3,8l M5 jarrut, joita niitäkin on kahta eri kokoa...
                          Last edited by jannmann; 17-01-2006, 13:38.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • Juhis
                            BTCF Honorary Member
                            • Jul 2002
                            • 19180
                            • -

                            #14
                            Originally posted by cojama
                            Minäkin toivon tulevan käyttäjän ja omistajan puolesta että nyt puhuttiin verottomasta autosta mutta kuitenkin kaikkine hankinta kuluineen eli, Sedan alk. 13.500€, Coupe alk. 15.000€ ja Cabrio alk. 17.000€ joka keväällä voi hiukan pompsahtaa.
                            Kyllä hinnat on noista sun arvioista pudonneet tosi paljon.. katselin huvikseen netistä noita 3,2 litrasia M3 malleja.

                            Halvimmat pommithan alkavat jo alle 10000 eurosta:
                            http://www.mobile.de/SIDCwoQMO.UGu2D...1111194187802&

                            Karvan yli 10000 eurolla jo Coupea:
                            http://www.mobile.de/SIDCwoQMO.UGu2D...1111193490213&

                            Alle 11000 eurolla Sedania:
                            http://www.mobile.de/SIDCwoQMO.UGu2D...1111179486832&

                            Kenties SMG-vaihteisto kiinnostaa:
                            http://www.mobile.de/SIDCwoQMO.UGu2D...1111194138013&

                            Vai sittenkin Sedan malli SMG:llä:
                            http://www.mobile.de/SIDCwoQMO.UGu2D...1111193864542&

                            Punaista nahkaa Cabrioon:
                            http://www.mobile.de/SIDCwoQMO.UGu2D...1111194208282&

                            Hiukan parempaakin saa jo alle 13000 eurolla, myös Coupea ja Cabriota:
                            http://www.mobile.de/SIDCwoQMO.UGu2D...1111193600829&
                            http://www.mobile.de/SIDCwoQMO.UGu2D...1111193998932&

                            Tästä vielä alle 100tkm ajettu tosi makean näköinen Cabrio alle 15000 euroa:
                            http://www.mobile.de/SIDE8K9bfcn9uu6...1111184870503&

                            Plus noihin hintoihin tietysti maksimissaan 1500 euron tuontikulut..
                            All good things come to those who wait.

                            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                            Sound Factory Bar & Nightclub

                            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                            Comment

                            • BMW M3 Coupe -93
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 283
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Käsittääkseni 3.2 litraisessa todellakin on 2 öljypumppua. Muutenkin öljynkiertoa paranneltu laakereiden keston kannalta...

                              Ei pidä unohtaa että 3.2 litraisen jälleenmyyntihinta on aivan eri luokkaa kuin 3.0 joita nettiautossa sikiää pitkälle yli 10...

                              Mitä tosta väännöstä oli juttua niin en usko ihan älyttömiin eroihin 3.0 kanssa.
                              In memoriam:
                              BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                              http://www.minunauto.com/?8813

                              Comment

                              Working...
                              X