Announcement

Collapse
No announcement yet.

garret t3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joup
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 12

    garret t3

    paljohan tuommonen vanha garret t3 ahtaa vakiona,
    tämä turbo on volvosta, tässä turbossa ei oo sitä säätö tankoa.
    voiko tämmösen ahto painetta mitenkään nostaa, 2 pientä letkua vaa menee tosta paine puolelta tuonne pakopuolelle "pakokaasuventtiilille".
    Attached Files
  • Dr_ink
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 402
    • Vantaa

    #2
    Oldschool pakokaasujarru.
    - Trying is the first step towards Failure -

    Comment

    • joup
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 12

      #3
      Eli suomeksi, EI mitään tietoa

      Comment

      • |parsakaali|
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 996

        #4
        letkut tukkoon ja kokeile sit, ainakin kaverin 740 volvossa ahtopaine mittari pomppas 1.5 ku pisti letkut tukkoon tämä siis varauksin, elä säre mitään sit

        Comment

        • joup
          Newbiemmer
          • Jan 2006
          • 12

          #5
          mikähän oli volvossa ahtopaine vakiona????
          kysyppäs kaveriltas

          Comment

          • Jussi78
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 914
            • Ruukki

            #6
            Originally posted by joup
            paljohan tuommonen vanha garret t3 ahtaa vakiona,
            tämä turbo on volvosta, tässä turbossa ei oo sitä säätö tankoa.
            voiko tämmösen ahto painetta mitenkään nostaa, 2 pientä letkua vaa menee tosta paine puolelta tuonne pakopuolelle "pakokaasuventtiilille".

            Periaatteesta ei auteta ooppeli miehiä.
            Käyttis 530d


            Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

            Comment

            • Luntti
              2Wheel Driver
              • Jul 2003
              • 5021
              • Yka

              #7
              Oisko ollut vakio ahtopaine 0.86-0.93. Sattui vain kerran sellanen luku jossain silmään. Saattoi olla saabissakin.

              Comment

              • joup
                Newbiemmer
                • Jan 2006
                • 12

                #8
                Originally posted by käsmä
                Periaatteesta ei auteta ooppeli miehiä.

                kerrataanpa vaa tiedot tosta turbosta
                Last edited by joup; 17-01-2006, 13:52.

                Comment

                • Jarno80
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 246
                  • Riihikoski

                  #9
                  Näyttäis ihan 740td vakio ahtimelta...ahdot muistaakseni 0,9
                  Ahdin määrää tahdin...

                  www.jarno80.suntuubi.com

                  Comment

                  • joup
                    Newbiemmer
                    • Jan 2006
                    • 12

                    #10
                    aikasta kovat vakio ahdot jos noin kovat ahdot nii siinähän onki "lähes" vakio moottori ihmeissään ku ruvetaan kokeileen, saiskohan noita mitenkään pienennettyä? pitäs vähä alempaa lähtä sääteleen

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2194
                      • kaustinen

                      #11
                      ei oo vakio td:ssä kuin 0.7bar ainakin equussin mukaan ja b19et bensaturbossa 0.55bar
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • Aukes!
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2013
                        • Riihimäki

                        #12
                        Originally posted by sirkus
                        ei oo vakio td:ssä kuin 0.7bar ainakin equussin mukaan ja b19et bensaturbossa 0.55bar
                        Jeps ja B23et:ssä 0,85bar. Siis tehtaan mukaan...


                        - E60 -05 "too small to mention"
                        ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                        Comment

                        • Jarno80
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 246
                          • Riihikoski

                          #13
                          Originally posted by joup
                          aikasta kovat vakio ahdot jos noin kovat ahdot nii siinähän onki "lähes" vakio moottori ihmeissään ku ruvetaan kokeileen, saiskohan noita mitenkään pienennettyä? pitäs vähä alempaa lähtä sääteleen
                          Vuotava ruuvi väliin...millaseen moottoriin olet tota laittamassa? Ei tolla mitään ihmeellisiä raketteja tehdä mutta lähtee varmaan ilosesti alhaalta mukaan mutta puutuu kyllä jossain vaiheessa!
                          Ahdin määrää tahdin...

                          www.jarno80.suntuubi.com

                          Comment

                          • joup
                            Newbiemmer
                            • Jan 2006
                            • 12

                            #14
                            no nii alko asiaa tulemaan eli täytyy selvittää onko tuo bensa vai diisseli autosta lähtöisin. varmaan tuo "säädin" on noissa jäykempi.
                            tuo mihinkähän väliin tuota "vuotavaa" ruuvia laitettas? noihin pikku letkuihinko?
                            no sen verran tuosta moottorista et 2,0i, puristuksia laskettu ja muuta tarpeellista...
                            ei tuolla mitään tykkiä tehä mut, (auton paino n.1000kg) jos lähtökohta 115hv, nii tuonne 200hv tuntumiin pitäs päästä tuommosilla +0.5bar varoen laihaella käymistä...
                            auton merkki on kyllä vähä eri konsernin

                            Comment

                            • Jussi78
                              BTCF Member
                              • Dec 2005
                              • 914
                              • Ruukki

                              #15
                              Originally posted by joup
                              no nii alko asiaa tulemaan eli täytyy selvittää onko tuo bensa vai diisseli autosta lähtöisin. varmaan tuo "säädin" on noissa jäykempi.
                              tuo mihinkähän väliin tuota "vuotavaa" ruuvia laitettas? noihin pikku letkuihinko?
                              no sen verran tuosta moottorista et 2,0i, puristuksia laskettu ja muuta tarpeellista...
                              ei tuolla mitään tykkiä tehä mut, (auton paino n.1000kg) jos lähtökohta 115hv, nii tuonne 200hv tuntumiin pitäs päästä tuommosilla +0.5bar varoen laihaella käymistä...
                              auton merkki on kyllä vähä eri konsernin

                              Se on vanaha opel askona
                              Käyttis 530d


                              Ex: e21 6kpl - e36 7kpl - e30 5kpl - e28 4kpl - e3 1kpl - e24-3kpl e34-3kpl -1kpl E31 e39-1kpl

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎