Announcement

Collapse
No announcement yet.

730da ei käynnisty "apua"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vexu524tdic
    BTCF Member
    • Jan 2004
    • 779
    • Gallia = Kinnula

    #16
    Onkos seiskassa akku kontissa?
    Jos on, niin turha sitä virtaa on akunnapoihin syöttää.
    Konehuoneessa on sitävarten liitokset että voi antaa lisävirtaa!
    Plussa imusarjassa muovikotelossa ja miinus yleensä iskarin tolpassa tai sen läheisyydessä.
    e70 X5 3.0sd -08
    f30 320i xdrive -16
    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
    e30 316 -88 2,2TIC M10
    e21 323i -81 ruostekasa...

    Comment

    • bmw323ia
      Bimmer Rookie
      • Apr 2003
      • 157
      • Kerava

      #17
      kiitoksia vastauksista, kaikkea kokeillaan, nyt akku on tässä kotona vähän latautunut jo, mutta ei läheskään täysi, akku sijaitsee takakontissa.
      Tuntuu teistä siltä että tämä viittaa ainoastaan akkuun? eli uusi akku ja kaboom lähtee pelittämään...?!?vittu kyllä sitä on tumpelo näissä asioissa, nytten sen vasta huomaa...kun neuvoa tarvitaan koko ajan. Onneksi on auttajia jotka jeesaavat
      Nyt E38 730Da -00
      Ex. E36 328ia Cabriolet -95
      Ex. E36 323ia -97
      Ex. E30 325i -88

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Ennenkuin kiirehdit ostamaan uutta akkua, kannattaa vanha kuormitustestata akkuliikkeessä (ei yleensä maksa mitään).

        Moni ostaa turhaan uuden akun kun oikeasti vika on liian lyhyissä ajeluissa jolloin akku pikkuhiljaa tyhjenee (eikä koskaan lataudu kunnolla kylmissään).
        ---

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #19
          Niin ja sen apuvirran voi antaa vaikka suoraan akulle mutta konehuoneen puolella ei ole vaaraa akkukaasujen syttymiseen kipinästä, jolloin sinne on turvallisempaa mennä häsläämään jännitteisten kaapeleiden kanssa.
          ---

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #20
            Originally posted by -Tapi
            Käsittääkseni tuo miinuksen kytkeminen runkoon on vain turvallisuustekijä. Kytkiessä kun saadaan yleensä aikaan kipinä ja se ei ole sopivaa akun huohottimien luona.
            EDIT: Ja siksi siis auto ei voi tietää onko se miinus kiinni rungossa vai miinusnavassa.
            Niin, en tiedä mistä se auto tiesi, missä se miinus oli kytkettynä, mutta tosiaan akkuun kun sen miinuksen laittoi, niin todella kova NAK-NAK-NAK siitä vain kuului, vaikka oli vimosen päälle kosketus pistetty kohdilleen. Eli ei pyörittänyt yhtään mitään.

            Ja moottorin runkoon kun pisti, niin heti lähti.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • 525TDS Touring
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 483
              • Sahalahti

              #21
              Originally posted by -Tapi
              Noinkin uuden (-00) Bemarin apukäynnistyksissä kannattaa olla tarkkana:

              -Annettaessa apuvirtaa, kun auto käynnistyy, sen laturi ryhtyy lataamaan auttavan auton akkua koska oma ei ota vielä virtaa vastaan.
              -Jos otat kaapelit irti kun auto on käynnissä, saat aikaan virtapiikin kun laturi syöttää täysillä mutta "akku" katoaakin piiristä.

              Varmin tapa olisi käyttää kumpaakin autoa niin pitkään että autettavan akku on latautunut riittävästi saadaksen auton uudestaan käyntiin ilman apukaapeleita. Apukaapelit tulisi siis irrottaa autettavan auton ollessa sammutettuna.

              Korjatkaa jos olen väärässä.
              Ennenkuin apukaapeleita irrottaa, pitää autettavasta (BMW) laittaa KAIKKI paljon virtaa kuluttavat apulaitteet päälle (lämmittimet, puhallin täysille, valot), sitten vasta saa irrottaa apukaapelit. Näin ei mahdollinen virtapiikki riko esim. mittaristoa.
              Ex-525TDSa Touring -98
              Ex-MB E220T CDi -02
              E61 520D -09
              F11 518d -16

              Comment

              • bmw323ia
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 157
                • Kerava

                #22
                Kiitoksia kaikille vastanneille/auttaneille=) ostin uuden exide akun ja lähti bemu käyntiin slaagista! eli vanha akku oli aivan finaalissa.

                Kyllä sitä ilon huudahdukset tulivat kovan työn ja stressin jälkeen...
                Nyt E38 730Da -00
                Ex. E36 328ia Cabriolet -95
                Ex. E36 323ia -97
                Ex. E30 325i -88

                Comment

                • Snow Dog
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 185
                  • Raisio

                  #23
                  laitoin myös akkulaturin

                  mulle kävi samat, alkuperäinen (2000) akku tuli tiensä päähän kun webastoa alettiin käyttämään. Ostin myös uuden akun ja nyt toimii taas.
                  Mutta laitoin varoiksi myös sellaisen defan akkulaturin, joka lataa aina kun johto on tolpassa kiinni. Pieni mötikkä ja helppo laittaa. Auttaa varsinkin näin kovilla pakkasilla kun akun jännitteet tipahtaa. Toki auttaa vaan silloin kun sähköä on vieressä...
                  F01 740d -11
                  F11 530d -13
                  E93 325 -07
                  ex: E38 730d -00
                  ex: E39 523AT -97
                  ex: E39 530dAT -00

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6326
                    • P-Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by Snow Dog
                    mulle kävi samat, alkuperäinen (2000) akku tuli tiensä päähän kun webastoa alettiin käyttämään. Ostin myös uuden akun ja nyt toimii taas.
                    Mutta laitoin varoiksi myös sellaisen defan akkulaturin, joka lataa aina kun johto on tolpassa kiinni. Pieni mötikkä ja helppo laittaa. Auttaa varsinkin näin kovilla pakkasilla kun akun jännitteet tipahtaa. Toki auttaa vaan silloin kun sähköä on vieressä...
                    Minkä hintainen toi defan laturi ?
                    Tarvii itsekin jotain tuon tapaista
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Snow Dog
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2005
                      • 185
                      • Raisio

                      #25
                      hinta

                      Originally posted by veku
                      Minkä hintainen toi defan laturi ?
                      Tarvii itsekin jotain tuon tapaista
                      laturi maksoi johdon kanssa hieman vajaa 200 EUR.
                      eli ei se ihan halpa ole, mutta olen kyllä nyt kovilla pakkasilla ollut tyytyväinen, ei tarvitse akun hyytymisen pelossa webastoa säästellä.
                      Töissäkin uskaltaa lämmityksen ajastaa lyhyttä lounaalla käyntiä varten.
                      F01 740d -11
                      F11 530d -13
                      E93 325 -07
                      ex: E38 730d -00
                      ex: E39 523AT -97
                      ex: E39 530dAT -00

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6326
                        • P-Pohjanmaa

                        #26
                        Originally posted by Snow Dog
                        laturi maksoi johdon kanssa hieman vajaa 200 EUR.
                        eli ei se ihan halpa ole, mutta olen kyllä nyt kovilla pakkasilla ollut tyytyväinen, ei tarvitse akun hyytymisen pelossa webastoa säästellä.
                        Töissäkin uskaltaa lämmityksen ajastaa lyhyttä lounaalla käyntiä varten.
                        Kiitos,onko tuossa ns. normaali defan kolminapainen liitintä vai joutuuko patentoimaan ?
                        Ajatuksena laittaa säteilylämmitin öljypohjaan + tuo akkulaturi joten liitos vaatii haaroituksen.
                        Lämpeneepä jonkin verran moottori ja latautuu samalla tuo akku,sekä vielä lisänä lämmitys vielä webastolla ..jo on kumma jos ei käyntiin lähde.

                        Onko sulla tälläinen se defan akkulaturi ?


                        Asensitko sen konehuoneeseen vai miten ?? Kuvia
                        Last edited by veku; 21-01-2006, 08:35.
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • Snow Dog
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 185
                          • Raisio

                          #27
                          juu

                          Originally posted by veku
                          Kiitos,onko tuossa ns. normaali defan kolminapainen liitintä vai joutuuko patentoimaan ?
                          Ajatuksena laittaa säteilylämmitin öljypohjaan + tuo akkulaturi joten liitos vaatii haaroituksen.
                          Lämpeneepä jonkin verran moottori ja latautuu samalla tuo akku,sekä vielä lisänä lämmitys vielä webastolla ..jo on kumma jos ei käyntiin lähde.

                          Onko sulla tälläinen se defan akkulaturi ?


                          Asensitko sen konehuoneeseen vai miten ?? Kuvia
                          juuri tuon linkissäsi olevan laitoin, ja niinkuin siinä tekstissä lukeekin, siinä on valmis liitäntä moottorilämppärille. Eli menee niillä Defan vakioliittimillä kaikki.
                          Asensin niihin apuvirrananto-paikkoihin, eli konehuoneessa kuskin puolella, blokissa ja lokarissa.
                          Itse laturi on kiinni samassa telineessä kuin naftasuodatin.
                          Voin laittaa kuvia huomenna, tänään en aio enää ulos mennä..
                          F01 740d -11
                          F11 530d -13
                          E93 325 -07
                          ex: E38 730d -00
                          ex: E39 523AT -97
                          ex: E39 530dAT -00

                          Comment

                          • Snow Dog
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 185
                            • Raisio

                            #28
                            kuva

                            Originally posted by veku
                            Kiitos,onko tuossa ns. normaali defan kolminapainen liitintä vai joutuuko patentoimaan ?
                            Ajatuksena laittaa säteilylämmitin öljypohjaan + tuo akkulaturi joten liitos vaatii haaroituksen.
                            Lämpeneepä jonkin verran moottori ja latautuu samalla tuo akku,sekä vielä lisänä lämmitys vielä webastolla ..jo on kumma jos ei käyntiin lähde.

                            Onko sulla tälläinen se defan akkulaturi ?


                            Asensitko sen konehuoneeseen vai miten ?? Kuvia
                            tässä kuva Defan laturista E38 730d:n konehuoneessa[IMG]
                            Last edited by Snow Dog; 23-06-2019, 08:59.
                            F01 740d -11
                            F11 530d -13
                            E93 325 -07
                            ex: E38 730d -00
                            ex: E39 523AT -97
                            ex: E39 530dAT -00

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎