Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säteilylämmittimien teho(ttomuus)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10046
    • KVLA

    Säteilylämmittimien teho(ttomuus)

    Nyt on ollut kuivannapsakkaa keliä muutama päivä.Kertokaapa tänne nyt kaikki säteilylämmittimien omistajat miten siinä läpykässä näillä pakkasilla "tehoja" riittää?Lämpeneekö kone yhtä hyvin kuin lohkiksella?
    Näinhän jotkut ovat täälläkin kehuskelleet.Minä kun olen ko. vempainta pitänyt aina pelkkänä oman mielen lämmittimenä.
    Last edited by Heguli 31; 17-02-2006, 08:14.
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Toimii se ainakin omassa E39:ssä (M52B25) ihan hyvin. Kone lämpeää noin kahden tunnin lämmityksellä niin että kun auton lyö käyntiin lämpömittari on siinä sinisen alueen puolivälin tienoilla...hieman alle. Heti tulee semmoinen lämpimähkö ilma puhaltimesta ja kone on huomattavasti herkempi käynnistymään. Eli lämpeneehän se omakin mieli kun tietää että ei ole ihan yhtä puuta se kone kun käynnistää.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • Stiffi
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 181

      #3
      Joo kyllä se ihan toimii mutta tunti ei riitä alkuunkaan kovilla pakkasilla..nyt ollu täällä päin pakkasta -26 kolmisen tuntia olen antanu lämmetä.
      Ex: e30 316 -88,e36 320 -96, e39 523ia -00,e34 520i Nyt e39 530i m-sport

      Comment

      • Jusaba
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 613
        • Joensuu

        #4
        Omassa E36 328 on defan säteilijä ja sanoisinko että ei kyllä kovin kummanen ole.. Vaikka pitää 3 tuntia niin ei lämpömittari juuri värähdä.. Pakkasta on täällä n.-30 astetta niin ei juuri muutenkaan innosta autolla ajella..
        MB


        EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

        Comment

        • bmw_coupe
          Bimmer Rookie
          • Apr 2003
          • 98
          • vaasa

          #5
          Omassa e39 toimii ainakin ihan moitteettomasti.

          Comment

          • juster
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 624

            #6
            Kyllä säteilylämmitin toimii hyvin vaikka aivan niin tehokas se ei ole kuin vesitilaan asennettava lämmitin. Asentamisessa on parilla pienellä asialla huomattava tehoa laskeva vaikutus. Kohta lohkosta mihin säteilylämmitin tulee kiinni, on oltava liasta puhdas. Painepesuri on loistava apuväline kohdan puhdistamiseen. Piitahna on ehdottomasti laitettava lohkon lämmittimen väliin

            Näillä pakkasilla ei enää lyhyt lämmitys aika riitä. Kaksi tuntia on minimi. Kuutosessa on paljon enemmän lämmitettävää kuin pienemmissä starttimoottoreissa.

            Comment

            • 730ia
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 1457
              • pohjois-pohjanmaa, oulu

              #7
              jep täälläkin pelaa, lämmöt nousee aika äkkiä puoleen väliin ja nakkaa lämmintä ilmaa. täytyy ihmetellä kyllä tehoa.
              F20 118d Aut.
              ________
              Volvo S40
              MB W204
              e90 320d
              e46 coupe
              e32 730ia

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                #8
                Kyllä tuo moottoria lämmittää eli lähtee hiukan pehmeämmin käyntiin mutta eilen auto oli koko päivän lämmityksessä työpaikan parkkipaikalla eikä moottori 8 tunnin lämmityksen jälkeenkään mitenkään erityisen kuuma ollut.
                Vaikea sanoa onko yhtä tehokas kuin normaali lohkolämmitin, siis kun vertailukohta on paljon pienempi moottori mutta se kyllä lämpesi paljon paremmin. Tosin minua on aina epäilyttänyt laittoiko asentaja piitahnan oikeaan paikkaan vai pulttien jenkoihin, pitäisi kai tutkia...
                E39 528iA

                Comment

                • WarHead
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 774

                  #9
                  Hii-o-hoi.
                  Kyllähän tuo meitsin TEMRO on sen verta tehokas peli, että jäät sulaa auton alla, mutta ei se sitte muuta oikeen teekkään verrattuna vesitilassa olevaan lämmittimeen.
                  Normiaamuina taitaa paistinlevyt lämmittään 4h, jolloin lämpömittari värähtää ja ulkolämpötilasta riippuen tietsikka näyttää nesteen lämpötilaksi +24 astetta, eli vois kai se huonomminki olla.
                  Töissä taas päivisin ajastimella saa 2h lämmityksen kerrallaan ja viimepäivien raikas 30 asteen pakkanen ei saa nestettä ku about 15 asteiseksi, mutta onhan se alku sekin.
                  E91 335iAT -08

                  -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #10
                    Jaa-a, en ole edes varma toimiiko koko homma omassa E39 dieselissä. Tuntuu, että mittari ei edes värähdä.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7432
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by TJJ
                      Kyllä tuo moottoria lämmittää eli lähtee hiukan pehmeämmin käyntiin mutta eilen auto oli koko päivän lämmityksessä työpaikan parkkipaikalla eikä moottori 8 tunnin lämmityksen jälkeenkään mitenkään erityisen kuuma ollut.
                      Olen aivan aloittelija näissä, mutta tänään oli 2,5 tuntia Defan säteilylämmitin E39:ssä päällä ja -26 lämpötila. Kyllä tuo vain melko nopsaan lämmöt nosti jo kun tyhjäkäyntiä kävi minuutin-pari ennen ajoa.

                      Eikä "oikea" lohkolämppärikään edellisessä autossa tässä ulkolämpötilassa mitään kovin näkyvää saanut aikaa tuolla 8 tunnin lämmityksellä töissä. Nollakelillä toki oli jo melkein ajolämmin kone saman ajan jälkeen.
                      Last edited by Petri.Kekkonen; 21-01-2006, 20:40.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Tozi
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2056
                        • Epsoo

                        #12
                        Originally posted by Petri.Kekkonen
                        Olen aivan aloittelija näissä, mutta tänään oli 2,5 tuntia Defan säteilylämmitin E39:ssä päällä ja -26 lämpötila. Kyllä tuo vain melko nopsaan lämmöt nosti jo kun tyhjäkäyntiä kävi minuutin-pari ennen ajoa.

                        Eikä "oikea" lohkolämppärikään edellisessä autossa tässä ulkolämpötilassa mitään kovin näkyvää saanut aikaa tuolla 8 tunnin lämmityksellä töissä. Nollakelillä toki oli jo melkein ajolämmin kone saman ajan jälkeen.
                        Itsellä on kans e46sessa tuo defan säteilijä, ja heikompi se on kuin vesilämmitin joka oli e36sessa.
                        Ihan sama kuinka monta tuntia tuota säteilijää päällä pitää niin ei kyllä mittari värähdäkään,
                        tosin lämmöt nousee aavistuksen nopeammin kuin ilman sitä.
                        2h lämmitys yli -15 asteen pakkasilla on ehdoton minimi, mieluummin 3h.

                        BMW varaosat, tuning & styling!

                        E92 335i -06
                        ex E46 330Ci -02
                        ex E46 328i Coupe -99
                        ex E36 325i Coupe -92

                        Comment

                        • reinuk
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 636
                          • Helsinki

                          #13
                          Omassa tuo säteilylämmitin on kyllä mallia "haista v**tu!" En ole oikein edes huomannut, onko sillä vaikutusta mihinkään. On se kyllä todettu, että tuo hiton säteilijä antaa lämpöä, mutta jäähdytysnesteen mittarissa tuota ei kyllä juuri huomaa. Paska!
                          Hubraum statt spoiler!

                          Nyt: 530dA xDrive F11 -15

                          Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12

                          Comment

                          • mika68
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1966
                            • ......

                            #14
                            Originally posted by reinuk
                            Omassa tuo säteilylämmitin on kyllä mallia "haista v**tu!" En ole oikein edes huomannut, onko sillä vaikutusta mihinkään. On se kyllä todettu, että tuo hiton säteilijä antaa lämpöä, mutta jäähdytysnesteen mittarissa tuota ei kyllä juuri huomaa. Paska!
                            Samat kokemukset säteilylämppäristä :=(

                            Comment

                            • U. Turhapuro
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1161

                              #15
                              Omassa E39 bemussa säteilylämmittimen teho aika vaatimaton -30 asteen pakkasessa. Webastoa oon käyttänyt kaverina niin lämpiää paljon paremmin!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎