Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 swap

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kiree äMMä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 309
    • Jyväskylä

    M5 swap

    Nyt on tilanne semmoinen, että pihassa on täydellinen M5 odottelemassa verotusta. Paitsi että yksi puute on: auto on vähäpäästöinen ja korikaan ei ole aivan huippukuntoinen. Olen myös katsellut netistä, että tuolta saksan maalta saa lähes ilmaiseksi ei-vähäpäästöisiä eli käytänössä ...-89vm vitossarjalaisia.

    Kysymys: Osaako joku suoraan sanoa, onnistuuko swappi, jos tuon saksasta tuollaisen "korin + rungon" pihassa möllöttelevälle M5:lle? Eli tekniikka menisi kokonaisuutena: kone+laatikko+alusta(molemmat akselit kokonaisuudessaan) kardaani ja perä nyt ainakin...Eli riittääkö prosentit ja millainen operaatio olisi tekniseltä kannalta? Merkittävä erohan on nykyään se, että auton turvallisuutta parantavien rakenteiden vaihtamisestahan ei pitäisi prosentteja kertyä...

    Tekniseltä puolelta kiinnostaisi tietää, käykö koriksi mikä tahansa 500-sarjalainen vai onko kori-/runkorakenteissa paljonkin eroja kun vertaa esim.518/535?(ja toisaalta taas kasikoneisilla eri). Kun korit ovat käytännössä samat niin nopeasti mieleen tulevia eroja voisivat olla alustan rakenteiden kiinnityskohdat ja kiinnitykset yleensäkin (esim.moottorin kiinnikkeet).Nyt kiinnostaa eksakti tieto! Eli onko käytännössä pakko hankkia mieluummin 535 kuin 525, vai ovatko eroavaisuudet niin pieniä, että(ottaen huomioon että tekniikan vaihtoon menee joka tapauksessa työtunteja...) ei kannata maksaa turhaan 535:sta?

    Entä tuleeko ongelmaa tehojen puolesta? Jos 540 on vertailumalli, niin ongelmia ei ole, mutta onko se? Milloin ison kasin valmistus sitten alkanutkaan, mutta tuntuu siltä että jos sitä ei ole valmistettukaan vielä silloin, kun tuleva korini on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön, niin tuskin se voi vertailumallinakaan toimia?? Olen aina kuvitellut, että esim. M5 3.6:n vertailumalli on M5 3.6 ja 3.8:n on 3.8 koska 3.8:n valmistus on alkanut 3.6:n jälkeen...Viisaat kertokaa totuus.

    Tällainen tekniikanvaihto olisi mielekäs myös siitä syystä, että voisin viedä tulliin verotettavaksi vain tuon aihion ja tämän jälkeen vaihtaa tekniikan, jolloin saan ikäänkuin M5:en kilpiin vähäpäästöisenä ehkä jopa halvemmalla kuin maksamalla pihalla seisovasta täyden veron ja ehkä käteen jää jopa käyttöauton aineksia jos ajattelisi tekniikan vaihtoa myös toisin päin...
  • Kiree äMMä
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 309
    • Jyväskylä

    #2
    + muuta huomioon otettavaa...

    rupesin laskeskelemaan, että kanta-autotarkastukseenhan tuo mennee kai ainakin...

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      Tuskin ne -89 auton hankinta + tuonti + vero + kanta-autotarkastus + muutoskatsastus yms kustannukset jää niin paljoa alle M5 -89:n verojen (varmaan jotain 3500-4500 euroo?), että kannattaa? Miksi sun pitää saada se M5 ei-vähäpäästöiseksi? Meinaatko 100% varmasti ahtaa sen tai tehdä jotain muuta, jonka vuoksi ei saa olla vähäpäästöinen? Sitä paitsi suurin osa niistä muistakin E34 malleista on Saksassa merkitty vähäpäästöiseksi..

      Ja miten sä meinasit tehdä sen "käyttöauton" tekniikan vaihdon toisinpäin?
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #4
        m5

        Niin ja pikku pointtina on se että miksi siinä pihassa on sellainen M5 joka on kerran paska?? Ilmeistyikö se siihen tyhjästä?
        Jos itse ostan ruosteisen auton tai muuten sellaisen joka on paska, en voi syyttää siitä kuin itseäni.
        Olisiko kannattanut heti ostaa hyvä?



        Ihan vaan muuten ihmettelen..
        Last edited by jannmann; 27-01-2006, 13:32.
        Aprilia RSV4

        Comment

        • HellFire
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 280
          • Turku

          #5
          Kyllä tuo mielestäni on teknisesti täysin mahdollista, käsittääkseni 540 kelpaa vertailumalliksi myös vanhemmille E34.

          Sen ahtamisen kannalta tämä ei mielestäni ole mikään oikotie onneen, sillä 540 verrattaessa tehoraja tulee aikalailla täyteen jo vapari M5 tekniikalla, eli 0 bar ahdoilla pitää katsastukseen mennä.

          Jälleenmyyntiarvo on tekniikanvaihdoilla aina huonompi ja ostajiakin on vähemmän. En kyllä tiedä mahtaako tässä mitään säästää, joudut kuitenkin ostamaan, hakemaan ja verottamaan sen 518 kopan, lisäksi se kanta-auton katsastus ym kulut ja kaikki ne työtunnit.

          Ja tietysti sulla jää pirunmoinen kasa osaa ylimääräiseksi, mutta eihän niistä enää toista autoa voi tehdä tai sitten joutuu verottamaan sen M5 kopan ja siinä vaiheessa tässä projektissa ei ole enää järjenhäivääkään.
          I wanted a faster horse.

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            .............
            Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:56.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • Kiree äMMä
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 309
              • Jyväskylä

              #7
              Harresteauto. Eikä semmonen ole kunnon harrasteauto, jos ei harrasta sitten oikein kunnolla Ostin ton tietoisena erinäisistä vioista, tarkoituksena käyttää muodossa tai toisessa, ja nyt kun sitä rahaa pitää joka tapauksessa syytää valtiolle niin ajattelin, että homman voisi tehdä niin ettei myöhemmin kaduta... Käyttöautoon tosta taas löytyy kaiken maailman herkkuja, joita ei harrasteautossa tarvitse...Lisäksi olen huomannut, että kannattaa ehdottomasti itse viimeisen päälle tarkasti käydä läpi sellainen auto, jolta paljon toivoo ja odottaa...

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #8
                Originally posted by HellFire
                Kyllä tuo mielestäni on teknisesti täysin mahdollista, käsittääkseni 540 kelpaa vertailumalliksi myös vanhemmille E34.
                Kyllä kelpaa.

                Tuolla tuo oma katsastus dokumantaatio:
                http://london.scenegroup.fi/~zoui/Zoui/Katsastus.htm
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Kiree äMMä
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 309
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Hyvä homma. Yksi ongelma vähemmän. Täst on hyvä alotella...

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Mutta miksi et osta suomesta ei vähäpäästöistä m5:sta?? jäätkö muka niin paljon voitolle, että kannattaa.. Itse ainakin tekisin niin.. Vähemmän on ahdettuja aitoja m5:a..
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4645
                      • Tuusula

                      #11
                      No mutta jos intoa ja aikaa riittää niin samallahan ne akselit ja koneen nyt vaihtaa jos muutenkin on autoa oikeasti rakentelemassa, katsastus on ainoa joka tuottaa vähän enempi "murhetta" mutta kyllä siitäkin selviää.
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Sassu
                        Newbiemmer
                        • Jul 2003
                        • 5
                        • Vantaa

                        #12
                        Mikä järki yhden 1ke mittauksen takia alkaa tommosiin ihme tekn.vaihtohässäköihin. Kun sä sitä M5:sta alat ahtaa, niin toi 1000€ on pikkuraha siinä projektissa, jos sen kunnolla teet.

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5153
                          • Kuopio

                          #13
                          muistathan sitten että 12/89 alkaen käyttöönotetut tuontiautot menee aina automaattisesti vähäpäästöiseksi.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • eeki
                            BTCF Member
                            • Jul 2003
                            • 1966
                            • HKI

                            #14
                            Originally posted by jani
                            muistathan sitten että 12/89 alkaen käyttöönotetut tuontiautot menee aina automaattisesti vähäpäästöiseksi.
                            Tietysti olettaen että ne siis ovat vähäpäästöisiä, katitonta vehjettä ei sentään vaadita vähäpäästöiseksi suomeen tuotaessa.
                            Ducati 998 -02 //

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4319
                              • Kannus/Kokkola

                              #15
                              Originally posted by jani
                              muistathan sitten että 12/89 alkaen käyttöönotetut tuontiautot menee aina automaattisesti vähäpäästöiseksi.
                              Korjataan vielä sen verran, että 12/88 alkaen...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎