Nyt on tilanne semmoinen, että pihassa on täydellinen M5 odottelemassa verotusta. Paitsi että yksi puute on: auto on vähäpäästöinen ja korikaan ei ole aivan huippukuntoinen. Olen myös katsellut netistä, että tuolta saksan maalta saa lähes ilmaiseksi ei-vähäpäästöisiä eli käytänössä ...-89vm vitossarjalaisia.
Kysymys: Osaako joku suoraan sanoa, onnistuuko swappi, jos tuon saksasta tuollaisen "korin + rungon" pihassa möllöttelevälle M5:lle? Eli tekniikka menisi kokonaisuutena: kone+laatikko+alusta(molemmat akselit kokonaisuudessaan) kardaani ja perä nyt ainakin...Eli riittääkö prosentit ja millainen operaatio olisi tekniseltä kannalta? Merkittävä erohan on nykyään se, että auton turvallisuutta parantavien rakenteiden vaihtamisestahan ei pitäisi prosentteja kertyä...
Tekniseltä puolelta kiinnostaisi tietää, käykö koriksi mikä tahansa 500-sarjalainen vai onko kori-/runkorakenteissa paljonkin eroja kun vertaa esim.518/535?(ja toisaalta taas kasikoneisilla eri). Kun korit ovat käytännössä samat niin nopeasti mieleen tulevia eroja voisivat olla alustan rakenteiden kiinnityskohdat ja kiinnitykset yleensäkin (esim.moottorin kiinnikkeet).Nyt kiinnostaa eksakti tieto! Eli onko käytännössä pakko hankkia mieluummin 535 kuin 525, vai ovatko eroavaisuudet niin pieniä, että(ottaen huomioon että tekniikan vaihtoon menee joka tapauksessa työtunteja...) ei kannata maksaa turhaan 535:sta?
Entä tuleeko ongelmaa tehojen puolesta? Jos 540 on vertailumalli, niin ongelmia ei ole, mutta onko se? Milloin ison kasin valmistus sitten alkanutkaan, mutta tuntuu siltä että jos sitä ei ole valmistettukaan vielä silloin, kun tuleva korini on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön, niin tuskin se voi vertailumallinakaan toimia?? Olen aina kuvitellut, että esim. M5 3.6:n vertailumalli on M5 3.6 ja 3.8:n on 3.8 koska 3.8:n valmistus on alkanut 3.6:n jälkeen...Viisaat kertokaa totuus.
Tällainen tekniikanvaihto olisi mielekäs myös siitä syystä, että voisin viedä tulliin verotettavaksi vain tuon aihion ja tämän jälkeen vaihtaa tekniikan, jolloin saan ikäänkuin M5:en kilpiin vähäpäästöisenä ehkä jopa halvemmalla kuin maksamalla pihalla seisovasta täyden veron ja ehkä käteen jää jopa käyttöauton aineksia jos ajattelisi tekniikan vaihtoa myös toisin päin...
Kysymys: Osaako joku suoraan sanoa, onnistuuko swappi, jos tuon saksasta tuollaisen "korin + rungon" pihassa möllöttelevälle M5:lle? Eli tekniikka menisi kokonaisuutena: kone+laatikko+alusta(molemmat akselit kokonaisuudessaan) kardaani ja perä nyt ainakin...Eli riittääkö prosentit ja millainen operaatio olisi tekniseltä kannalta? Merkittävä erohan on nykyään se, että auton turvallisuutta parantavien rakenteiden vaihtamisestahan ei pitäisi prosentteja kertyä...
Tekniseltä puolelta kiinnostaisi tietää, käykö koriksi mikä tahansa 500-sarjalainen vai onko kori-/runkorakenteissa paljonkin eroja kun vertaa esim.518/535?(ja toisaalta taas kasikoneisilla eri). Kun korit ovat käytännössä samat niin nopeasti mieleen tulevia eroja voisivat olla alustan rakenteiden kiinnityskohdat ja kiinnitykset yleensäkin (esim.moottorin kiinnikkeet).Nyt kiinnostaa eksakti tieto! Eli onko käytännössä pakko hankkia mieluummin 535 kuin 525, vai ovatko eroavaisuudet niin pieniä, että(ottaen huomioon että tekniikan vaihtoon menee joka tapauksessa työtunteja...) ei kannata maksaa turhaan 535:sta?
Entä tuleeko ongelmaa tehojen puolesta? Jos 540 on vertailumalli, niin ongelmia ei ole, mutta onko se? Milloin ison kasin valmistus sitten alkanutkaan, mutta tuntuu siltä että jos sitä ei ole valmistettukaan vielä silloin, kun tuleva korini on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön, niin tuskin se voi vertailumallinakaan toimia?? Olen aina kuvitellut, että esim. M5 3.6:n vertailumalli on M5 3.6 ja 3.8:n on 3.8 koska 3.8:n valmistus on alkanut 3.6:n jälkeen...Viisaat kertokaa totuus.
Tällainen tekniikanvaihto olisi mielekäs myös siitä syystä, että voisin viedä tulliin verotettavaksi vain tuon aihion ja tämän jälkeen vaihtaa tekniikan, jolloin saan ikäänkuin M5:en kilpiin vähäpäästöisenä ehkä jopa halvemmalla kuin maksamalla pihalla seisovasta täyden veron ja ehkä käteen jää jopa käyttöauton aineksia jos ajattelisi tekniikan vaihtoa myös toisin päin...
Comment