Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kulutusta pienemmäksi, miten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arosuzi
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1200
    • -

    #46
    Itellä nyt reilu 300km mittarissa ja tankin mittari on siinä nollan ja 20 keskikohilla. viime tankillisella kulutus oli keskimäärin ~13l/100km. Ja ajotapa ei todellakaan ole taloudellinen. Seuraavan tankin oon suunnitellu ajavani rauhallisesti. Siitä sitte myöhemmin. Autohan on e30 318is pienillä virellä.

    Comment

    • Xhawk
      OBTCF Member
      • Jul 2004
      • 2326
      • Kierrosalueella (hki)

      #47
      Originally posted by uber3
      Öljyistä en tiedä mutta öljynvaihdosta on nyt semmoinen 11tkm.. ajattelin vaihtaa sitten kun oilservice valo syttyy. Eilis aamuna huomasin että on lämmöt "noussu" kun normaalisti aamulla kun lyö koneen tulille niin mittari lepää vasemmassa reunassa 5mm sinisestä pois päin, nyt oli siinä sinisen rajalla ja pakkasta kuitenkin -22.. saakohan noita defan pelkkiä lohkolämmittimiä mistään, defan kaikki johdot löytyy mutta itse lämmitintä ei ole.. Kohta varmaan jakohihnan vaihtoonkin, huoltokirjan mukaan vaihdettu 124tkm.. nyt ajettu 241tkm.. epäilen kyllä että se on vaihdettu jo tuossa välissä.. missä kannattais vaihdattaa? tuttu tarjos 200e pyöreesti vaihdosta.. PK seudulla.
      Kai sulla toimii ne servicevalot eli kannattaako niihin luottaa? Jos et oo ite vaihtanu niin pitäskö sitten jo vaihtaa ne öljyt? Kannattais varmaan entiseltä omistajalta kysellä tuostakin jakohihnasta että millon se on vaihdettu.
      "Position One, Position One"
      Punainen miesten voimisteluauto

      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #48
        Originally posted by uber3
        Öljyistä en tiedä mutta öljynvaihdosta on nyt semmoinen 11tkm.. ajattelin vaihtaa sitten kun oilservice valo syttyy. Eilis aamuna huomasin että on lämmöt "noussu" kun normaalisti aamulla kun lyö koneen tulille niin mittari lepää vasemmassa reunassa 5mm sinisestä pois päin, nyt oli siinä sinisen rajalla ja pakkasta kuitenkin -22.. saakohan noita defan pelkkiä lohkolämmittimiä mistään, defan kaikki johdot löytyy mutta itse lämmitintä ei ole.. Kohta varmaan jakohihnan vaihtoonkin, huoltokirjan mukaan vaihdettu 124tkm.. nyt ajettu 241tkm.. epäilen kyllä että se on vaihdettu jo tuossa välissä.. missä kannattais vaihdattaa? tuttu tarjos 200e pyöreesti vaihdosta.. PK seudulla.
        öljyt vaihtoon... ite ajan korkeintaan sen kympin... ei ne öljyt niin kalliita oo ja vaihtokaan ei oo kovin iso homma... ite oon käyttäny 5w 50 mobilia mut taidan vaihtaa 10w 40:een... remminvaihtoväli vissiin 40-60 tuhatta... ihan miltä tuntuu... (ku ite oon ainaki saanu joka paikasta eri vastauksen...)200 jöröä vaihdosta ei kuullosta pahalta jos siis sisältää osat
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • tero1
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 404
          • Klaukkala

          #49
          Kävin tossa tilaamassa ajankuluks hihnan vaihdon.. 90e ja mä ostan rojut.. Huolto valot luultavammin toimii, viime öljynvaihdon yhteydessä nollasin ne ja silloin paloi kaikki vihreät, ajan mittaan vihreät vähentyny ja nyt palaa enään 1.. Odotellaan että syttyy se oilservice.. Ei pitäisi kauaa enää mennä, korkenitaan 500km ajan sit vaihan öljyt jos se ei syty, nyt ajettu 11,5tkm.. Joku tais sanoa että 12tkm on huoltovalojen mukaan öljynvaihtoväli. Öljyt sais kyllä työpaikalta halvalla (shelliltä ) mutta en tiedä.. eihän se kova homma ole vaihtaa ne mutta ei vaan saa niitä öljyjä sitten hävitettyä, metsään kun en viitsi kaataa
          nyk: e46 330i cäb M
          ex: e30 318i touring brilliantrot
          ex: e30 316i taxi Schwarz
          ex: e46 320d Topazblau Metallic
          ex: e36 325iA taxi alpinweiß
          ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
          ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
          ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #50
            Originally posted by GOOFY
            öljyt vaihtoon... ite ajan korkeintaan sen kympin... ei ne öljyt niin kalliita oo ja vaihtokaan ei oo kovin iso homma... ite oon käyttäny 5w 50 mobilia mut taidan vaihtaa 10w 40:een... remminvaihtoväli vissiin 40-60 tuhatta... ihan miltä tuntuu... (ku ite oon ainaki saanu joka paikasta eri vastauksen...)200 jöröä vaihdosta ei kuullosta pahalta jos siis sisältää osat
            Miks ihmeessä vaihtaisit 10w-40:iin talvella? Aika jäykkää poikaa -25 asteessa.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #51
              Originally posted by alspe
              Miks ihmeessä vaihtaisit 10w-40:iin talvella? Aika jäykkää poikaa -25 asteessa.
              pysyis paremmin sisällä...=)

              bemmun koneisiinhan ei kuulemma suositella ow ja 5w:tä... nakuttaa ainakin vähemmän 10w:llä
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • tero1
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 404
                • Klaukkala

                #52
                Originally posted by Tuoppo
                Omaa talvi kulutustani olen seurannut ja viime tankillinen meni 8 litran pintaan johon olen erittäin tyytyväinen. Minulla resepti on aika pitkälle seuraava. Alle kolmen kilometrin matka menee fillarilla jos ei ole kantamuksia. Autoa tuleekin käytettyä vain 3-5 kertaa viikossa. Auto aina lohkolämppäriin talvella ennen ajoa. Sitten kun lähtee ajoon niin ajelee samalla kertaa seuraavan päivänkin ajot jos vaan mahdollista. Ei montaa tuntia käytä autoa ennen ajoon lähtöä eikä kokoajan aja kylkiedellä Päivittäin jos ajelee niin 10 litraa menee helposti kun pieniä pätkiä tulee ajettua ja kylmien käynnisten määrä kasvaa.
                Tyttömäistä hissuttelua!
                nyk: e46 330i cäb M
                ex: e30 318i touring brilliantrot
                ex: e30 316i taxi Schwarz
                ex: e46 320d Topazblau Metallic
                ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1494
                  • Ilvola

                  #53
                  ???

                  528i / -83 ihan ihme skaala?
                  Jos ajaa "kiva" niin kulutus 15l/100 (eikä ollenkaan täysillä), jos ajaa "normaalisti" niin 12l/100 ja jos ajaa "säästäen" ihan muun liikenteen mukana pintakaasulla kulutusmittarin mukaan kokoajan säätäen ja kaupungissa kanssa niin 8.3l /100km (eikä ees lohkolämppäriä). Milleen se voi olla noin iso haarukka?

                  (Tosin luokassa "kiva" jää liikennevaloihin lähtöpaikkaan semmoinen "pöläys" - niin ja sakot tuli kanssa vaikka setä sanoi "pudotit nopeuden kyllä jonon mukaan mutta lähdössä yli 80km/t - no laitetaan loivemman mukaan" eli pudotusta vain 2pvs ja se piikki ei ollut yli 2sek.)
                  Last edited by tsbmw; 15-04-2006, 00:25.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • tero1
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 404
                    • Klaukkala

                    #54
                    Kyllähän tuo kulutus heittelee.. Käytiin tossa kaverin mökillä juomassa muutama olut, just tultiin takas.. Normi 120km/h kun ajeltiin niin 8,3l/100km näytti kulutusmittari, kunnes joku tööniks focus tuli viereen ja alettiin ajamaan 200km/h ni kulutus oli 25l/100km.. En tiedä mikä sinulle on "kiva" mutta mulle se 200km/h alkaa olemaan aika kiva.. Ja kyllähän nuo vanhat vehkeet isolla koneella tuppaa viemään soppaa ihan tarpeeks jos ajaa vähänkin kovempaa..
                    nyk: e46 330i cäb M
                    ex: e30 318i touring brilliantrot
                    ex: e30 316i taxi Schwarz
                    ex: e46 320d Topazblau Metallic
                    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                    Comment

                    • tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1494
                      • Ilvola

                      #55
                      Originally posted by uber3
                      En tiedä mikä sinulle on "kiva" mutta mulle se 200km/h alkaa olemaan aika kiva.. Ja kyllähän nuo vanhat vehkeet isolla koneella tuppaa viemään soppaa ihan tarpeeks jos ajaa vähänkin kovempaa..
                      Jep... sama täällä - Suomessa ei tuota "kivaa" ole, mutta kyllähän se "kiva" on ihan kiihdytyksissäkin, etenkin motarin rampista. Ja äänistä tykkään. Saksassa ajelin jonnii aikaa nopeuksia yli 200km/h (aloittelijana en kumminkaan vetänyt tappiin asti alamäissä) ja ihan hyvin sai tietä.

                      Tämä kone vie vähemmän tasavauhdilla kuin vanha 518 ja yllätyin Saksassa kulutuksista mukavassa jatkuvassa matkanopeudessa 160 - 180km/t, viisari alta 15l/100km. BMW on oikeastaan suunniteltu mukavalle ajolle autobanheille - tosin aika makeesti laulaen se taipuu mutkasta ulos Ringillä...
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

                      Comment

                      • tero1
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 404
                        • Klaukkala

                        #56
                        Originally posted by tsbmw
                        Tämä kone vie vähemmän tasavauhdilla kuin vanha 518
                        Tottahan se on, syykin on selvä. Pienemmällä koneella isoissa vauhdeissa moottori tekee niiiin paljon töitä että se jaksaa mennä, isompi kone jaksaa vaivatta jauhaa 180km/h mutta kuluttaa sekin paljon.. Tänään ajelin Renlault Megane cc:llä ja se vei 210km/h vauhdissa 30l/100km. Eikä ihme kun kone on 1,6.
                        nyk: e46 330i cäb M
                        ex: e30 318i touring brilliantrot
                        ex: e30 316i taxi Schwarz
                        ex: e46 320d Topazblau Metallic
                        ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                        ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                        ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                        ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎