Announcement

Collapse
No announcement yet.

tyhjäkäynti 530 i-93

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kvhl
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 37
    • helsinki

    tyhjäkäynti 530 i-93

    Viime talvena hajosi ilmamassamittari ja se vaihdettiin laakkosella herttoniemessä.sen jälkeen tyhjäkäynti jäi jotenkin pienelle ja ei käy tasaisesti.Kone toimii muuten loistavasti ei nyi eikä pätki ajossa eikä paikollaan jos antaa kierroksia.Mutta tosi ärsyttävä vika sinäänsä.Jos sammuttaa valot niin kierrokset tippuu tietenkin mutta käynti tipahtaa tosi pienelle ja rytyttelee epä tasaisesti.Ne on tutkinut laakkosella eikä tunnu löytyvän vikaa.testerissä käynnyt.Yksi vika ilmotus oli että katit rikki mutta ei sekään auttanut.Katsastuksessa viime keväänä just toi palamattomien bensojen luku oli huono sitt se huudatti konetta ja sai ne arvot aivan siihen rajamain ja laski läpi.Nyt siis on katalysaattorit vaihdettu tarvike semmoiset mutta hyvät ja ois tarkoitus viedä katsastukseen tässä kevään mittaan.Siksi kyselisinkin onko muilla ollut samanlaisia ongelmia tuon tyhjäkäynnin takia?.Kone on M60 tyyppinen ja v8.
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Siis testeri ilmoitti että katit on rikki? Johan on. Olisikohan kuitenkin lambdoissa vikaa (ne saa mitattua), erittäin harvoin on kateissa vikaa ja silloinkin ne ovat yleensä irronneet ja/tai hajonneet putkeen. Tyhjäkäyntiventtiilissäkin voi olla vikaa, se kannattaa kokeilla putsata. Kierrosten ei muuten pitäisi muuttua mihinkään vaikka valot sammuttaisikin.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • kvhl
      Bimmer Rookie
      • Feb 2004
      • 37
      • helsinki

      #3
      530 i-93

      Originally posted by Cell
      Siis testeri ilmoitti että katit on rikki? Johan on. Olisikohan kuitenkin lambdoissa vikaa (ne saa mitattua), erittäin harvoin on kateissa vikaa ja silloinkin ne ovat yleensä irronneet ja/tai hajonneet putkeen. Tyhjäkäyntiventtiilissäkin voi olla vikaa, se kannattaa kokeilla putsata. Kierrosten ei muuten pitäisi muuttua mihinkään vaikka valot sammuttaisikin.
      Niin luulis että ne ois huomannut lambada vian! ja mitä tuohon tyhjäkäyntisäätimeen tulee itse epäilin sitä heti ekaks.mulla oli aiemmin 525 -91 siitä meni juuri se rikki silloin se sammu kylmänä ja piti antaa kieroksia jonkun aikaa että kone lämpesi niin se jakso käydä.mä käyn tässä ennen kun katsastan sen valittamassa että tutkis sen tyhjäkäynti säätimen .

      Comment

      • Make540M60
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 94
        • Kouvola

        #4
        Mulla 540 V8 -94 parani tyhjäkäynti kerrasta kun vaihdatin kampikammion huohotinventtiilin. Oli ehtiny huohotella 1,5l öljyä imusarjaan, ei se ollu ihme että tyhjäkäynti oli epätasainen ja liian matala. Kierroksilla kuitenkin toimi hyvin ja ajossa. Muovitavaraahan tuo venttiili on ja kai aika usein rikki. Muina oireina hirvee vikinä lämpimänä ja öljyä tietty hävitti.
        *E34 540 -94 ia.*
        *E34 525 -91*
        *E60 530d -03*
        *F10 525d -10*

        Comment

        • Lese
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 220
          • Lavia

          #5
          Originally posted by Make540M60
          Mulla 540 V8 -94 parani tyhjäkäynti kerrasta kun vaihdatin kampikammion huohotinventtiilin. Oli ehtiny huohotella 1,5l öljyä imusarjaan, ei se ollu ihme että tyhjäkäynti oli epätasainen ja liian matala. Kierroksilla kuitenkin toimi hyvin ja ajossa. Muovitavaraahan tuo venttiili on ja kai aika usein rikki. Muina oireina hirvee vikinä lämpimänä ja öljyä tietty hävitti.
          Juu tää kampikammion huohotinventtiili taitaakin olla yks niitä harvoja M60-koneen tyyppivikoja...

          Onko se siis toi osa numero yksi?

          Omaankin tarttee vaihtaa, kun aina joskus on tyhjäkäynti liian alhainen ja pitää pientä vikinää.

          Comment

          • kvhl
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 37
            • helsinki

            #6
            Originally posted by Make540M60
            Mulla 540 V8 -94 parani tyhjäkäynti kerrasta kun vaihdatin kampikammion huohotinventtiilin. Oli ehtiny huohotella 1,5l öljyä imusarjaan, ei se ollu ihme että tyhjäkäynti oli epätasainen ja liian matala. Kierroksilla kuitenkin toimi hyvin ja ajossa. Muovitavaraahan tuo venttiili on ja kai aika usein rikki. Muina oireina hirvee vikinä lämpimänä ja öljyä tietty hävitti.
            Muistaakseni ne vaihto sen! varmistan sen ensi viikolla! muuten vaikuttiko sulla valojen sammutus siihen ongelmaan.

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Niin siis sitä ihmettelin että milläs ihmeellä siellä voi olla vikakoodi joka kertoo katalysaattoreiden olevan rikki. Tuollaista se testeri ei kyllä tule tietämään, sen sijaan katalysaattorivikaa ne taitaa laakkosella ehdottaa lähes aina kun päästöt pielessä.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2314
                • Uusimaa

                #8
                Onkohan tuo kampikammion tuuletusventtiili vaikea vaihtaa? Mistä kohtaa se tarkallen pitäisi löytyä? Sama tyyppivika varmaan koskee M62:sia myös? Ajattelin että voisiko tuo olla syypää ajoittaiseen hieman vaikean kuuloiseen tyhjäkäyntiin varsinkin kylmänä...ja monesti myös lämpöisenä? Ja kun sen päälle tulee vikakoodit P0170 ja P0173, joille voi olla monia eri syitä; mm. viallinen MAF, vacuum leak, fuel pressure regulator... MAF on kunnossa, bensanpaineen säätimen vikaan en usko, mutta tuo vacuum leak+epästabiili joutokäynti voisi viitata tuohon kampikammion tuuletukseen. Ja varsinkin kun auto oli seissyt hyvin hyvin pitkään ennen käyttöönottoa.

                Jos jollakin on faktatietoa tuosta kampikammion tuuletisysteemistä, niin kertokaa ihmeessä?
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1985
                  • Tampere

                  #9
                  Faktaa ei hirveästi ole, mutta omassa E34:ssä testasin sen muoviläpyskän tiiviyden ottamalla hieman irti öljyntäyttykorkkia, pitäisi selvästi käynnin huonontua. En osaa sanoa päteekö tuo E39:iin, luulisi että pätee. Jos ei huononnu käynti, niin se kalvo on kaputt, eli imusarjaan siis menee siinä tapauksessa ne öljyhöyryt.

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by kvhl View Post
                    mutta käynti tipahtaa tosi pienelle ja rytyttelee epä tasaisesti.Ne on tutkinut laakkosella eikä tunnu löytyvän vikaa.testerissä käynnyt.
                    Jos kehtaat niin ota vaikka kännykällä videonpätkä ja laita jakoon, niin näkee hieman kuinka isosta ongelmasta on kymysys Toisen mielestä huono tyhjäkäynti voi olla ihan hyväkin toisen mielestä

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎