Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tdsa touring ei reagoi kaasuun?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • velsu
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 10

    525 tdsa touring ei reagoi kaasuun?

    Eli näin se alkoi: Starttasin auton ja lähti käyntiin (pakkasta oli silloin raa'asti 30 astetta), kävi hetken hyvin ja sitten tippui kiekat noin viiteensataan ja hetken päästä sammui. uudelleen startatessa lähtee käyntiin kun hankaa aikansa ja sitten yleensä pysyy käynnissä mutta kierrokset viidessä sadassa. Ja ei ota kaasua ollenkaan vaikka poljinta kuinka läpyttelee. vähän aikaa kun ollut käynnissä niin kiekot nousee ja sitten alkaa ottamaan kaasun P:llä ja N:llä mutta ei vielä vaihde päällä.

    Sama ongelma ollut myös vähemällä pakkasella joten ei ainakaan siitä pelkästään johdu.

    Huomattiin kaverin kanssa että kun ottaa kaikki sähkövimpaimet pois päältä niin auttaa kierrosten ottamiseen. sitten kun on saanut jonkun aikaa käydä kunnolla ilman vaihdetta niin rupeaa toimimaan ihan normaalisti.

    On kuitenkin tuntunut koko ajan auton minulla ollessa että ottaisi jotenkin viiveellä aina tuon kaasun painamisen (en tiedä onko vakio-ominaisuus automaatilla).

    Kierrokset joskus humppaa tyhjäkäynnillä mutta siihen ongelmaan taidan kokeilla tuota tyhjäkäynnin nostamista.

    Jos joku osaa auttaa niin hyvä on.
    525 tdsa -94 farkku
  • velsu
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 10

    #2
    vinkkejä kaivataan edelleen. ei oo nimittäin vielä raaskinu näillä pakkasilla (-30) paukutella käyntiin ja tutkia. kaveri epäilee että vois olla moottorinlämpötila-anturissa tuo vika?

    onneksi hj60 lantikka 4.0tds pelaa...
    525 tdsa -94 farkku

    Comment

    • DiisseliKiisseli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 550
      • Uusimaa

      #3
      Ensimmäinen toimenpide on vaihtaa polttoaineen suodatin ja jos vielä kränää niin tutkia asiaa uudestaan. Talvidiesel toimii -32 asteeseen asti, joten siinä hujakoilla ollaan että dieselit yleensä kulkee mihinkään.

      Comment

      • Pite^
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 465
        • Haapavesi

        #4
        eihän noi Kiisselit oo ennenkää oikein meinannu vastata kaasuun.. ei vaa.. kannattaa vaihtta tosiaan ne polttoaine suodattimet ja se pakkanen ei kyl ole häävi kiisseli autoille!!
        Team Ryyppymäki

        Comment

        • velsu
          Newbiemmer
          • Feb 2006
          • 10

          #5
          no suodatinhan tietysti vaihdettin heti alkuun. eli ei ole siitä kiinni.
          525 tdsa -94 farkku

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Vähän toi haisis sille että se ei käy kaikilla pytyillä kylmänä/ ei saa soppaa. Oookko tarkistanut hehkut (jälkihehku). Pölläyttelikö se aiemmin kuumana kaasulla, eli olisko väljyyttä jossain sylinterissä? Suuttimien putkia tunnustelemalla vois arpoo onko joku pytty pimeenä. Entä Ookko lukenu vikamuisteja, eli saattaa olla pumppuvikakin: pumppu ei tee kunnon paineita heti suuttimille.
            Last edited by jpeltoma; 08-02-2006, 09:49.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • velsu
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 10

              #7
              vikamuisteja ei ole luettu. pölläytellyt ei ole kummemmin ja kyllä se tuntuu kaikilla pytyillä ihan käyvän. moottorinlämpötila-anturikin on kunnossa mutta ei kyllä vaikuttanut käyntiin kun yhditi suoraan. kai se on tuo anturi toinen kahdesta anturista koneen kyljessä. toisella lähti plekti päälle. ja starttaa kyllä siis ihan hyvin että uskoisin hehekujen olevan kunnossa. mutta kun ei vaan reagoi kaasupolkimeen painamiseen ja ne kierrokset roikkuu alhaalla ja starttaamaankin joutuu aika pitkään.
              525 tdsa -94 farkku

              Comment

              • Happo
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 922
                • Kauhajoki

                #8
                Merkkihuollossa näkis testerillä, että toimiiko se kaasupoljin itessään.
                Suosittelisin siis huoltokeikkaa.
                Last edited by Happo; 13-02-2006, 01:35.
                Ford S-Max 2.0
                Kilpuri VW Golf III VR6
                ex:

                F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                Comment

                • Kreuzotter
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2003
                  • 145

                  #9
                  Kaasupolkimen potikka on kyllä helppo mitata kotikonsteinkin. Ykkösnastassa on 0,4 V kun kaasua ei paineta ja 3,3 V täyskaasulla (omasta koslastani mitattuja arvoja).
                  Frauen fahren besser...mit dem Bus!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎