Eli kyseessä on E30 M40B16 10/89
Aluksikin olen kyllä kirjoitellu TÄÄLLÄ, mutta siellä on vain ongelmia, ei vastauksia.
Eli ongelmaan: En saa mitenkään tuossa yo. autossa toimimaan kierroslukumittaria. Mittaristo on samaa vuosimallia kuin autoni (7/89) Eli sen perusteella pitäisi toimia. Akut on vaihdettu tässä viime syksynä, ja ne toimii. Kerran sain jostain täältä foorumilta koodipalikkaan 4-koneeseen koodin ja sekin oli oikein. Missä sijaitsee kierrosnopeuden tunnistin ennen boksia?
Mittaristo on purettu tuhat ja sata kertaa, pari hapettunutta juotosta löysin, ja mielestäni sain ne juotokset hyvin juotettua. Isossa piirilevyssä oli yksi "iso" vastus löysällä ja senkin tinasin kiinni.
En tiedä onko asiaan mitään vaikutusta jos nopeusmittari pelaisi? Se ei nimittäin pelaa, mutta senhän ei pitäisi vaikuttaa kierroslukuun millään tavalla. Suurin ihmetys on mielestäni se, että nopeusmittari on MOTOMETER ja kierrosluku on VDO?! Onko tässä nyt mitään järkeä?
Nopeusmittari on pelannut joku aika sitten. Tein anturille uudet johdot ja mittasin vastuksen ja sain lukemaksi 17ohm. Alkuperäiset johdot olivat saman väriset. Nopeusmittarin anturin ostin myös uuden, mutta en ole kerennyt sitä vielä vaihtamaan.
Olisin erittäin kiitollinen jos saisin edes muutaman vinkin mitä kannattaisi tehdä ja mistä kannattaisi katsoa tarkemmin. Kiitos.
Aluksikin olen kyllä kirjoitellu TÄÄLLÄ, mutta siellä on vain ongelmia, ei vastauksia.
Eli ongelmaan: En saa mitenkään tuossa yo. autossa toimimaan kierroslukumittaria. Mittaristo on samaa vuosimallia kuin autoni (7/89) Eli sen perusteella pitäisi toimia. Akut on vaihdettu tässä viime syksynä, ja ne toimii. Kerran sain jostain täältä foorumilta koodipalikkaan 4-koneeseen koodin ja sekin oli oikein. Missä sijaitsee kierrosnopeuden tunnistin ennen boksia?
Mittaristo on purettu tuhat ja sata kertaa, pari hapettunutta juotosta löysin, ja mielestäni sain ne juotokset hyvin juotettua. Isossa piirilevyssä oli yksi "iso" vastus löysällä ja senkin tinasin kiinni.
En tiedä onko asiaan mitään vaikutusta jos nopeusmittari pelaisi? Se ei nimittäin pelaa, mutta senhän ei pitäisi vaikuttaa kierroslukuun millään tavalla. Suurin ihmetys on mielestäni se, että nopeusmittari on MOTOMETER ja kierrosluku on VDO?! Onko tässä nyt mitään järkeä?
Nopeusmittari on pelannut joku aika sitten. Tein anturille uudet johdot ja mittasin vastuksen ja sain lukemaksi 17ohm. Alkuperäiset johdot olivat saman väriset. Nopeusmittarin anturin ostin myös uuden, mutta en ole kerennyt sitä vielä vaihtamaan.
Olisin erittäin kiitollinen jos saisin edes muutaman vinkin mitä kannattaisi tehdä ja mistä kannattaisi katsoa tarkemmin. Kiitos.
Comment