Announcement

Collapse
No announcement yet.

irronnut anturi, mikä? mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oizo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 181
    • Perkele

    irronnut anturi, mikä? mistä?


    eli tollanen roikkuu konehuonees mut ei mitään käsitystä mikä anturi (vai onko ees mikää anturi) tuo on?
    kuva on epäselvä mutta jos ei tosta selviä niin kai sitä pitää käydä kuvaamas uudestaan kun jaksaa....
    Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
    Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    #2
    Jos auto E34 525, niin 12 vai 24 venttiilinen?
    Ja tarkempi kuva ois kyllä hyvä, mistä johdot tulee?

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      #3
      induktioanturi

      Originally posted by Oizo

      eli tollanen roikkuu konehuonees mut ei mitään käsitystä mikä anturi (vai onko ees mikää anturi) tuo on?
      on kierrosluku anturi 6pytyn tulpanjohdosta... pitäisi tulpan johdon mennä tuosta reiästä... toimiiko kierrosluku-mittari, jos ei niin tuossa vika..
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • Sami
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 1332
        • Kajaani

        #4
        Joo tuo anturi tunnistaa 6 sylinterin sytytystä ja puolittaa suuttimet / jakaa lohkon kahtia eli 3 ja 3...Tai mitenkä sen vois vielä vaikeemmin selittää mutta sulla nyt tällä hetkellä suihkuttaa kaikilla suuttimilla samaan aikaan ja jakoa ei tule...Käytännössä merkitystä käyntiin tai muuhunkaan ei ole...Voi enimmillään syödä hieman enemmän bensaa...

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          Originally posted by Sami
          Joo tuo anturi tunnistaa 6 sylinterin sytytystä ja puolittaa suuttimet / jakaa lohkon kahtia eli 3 ja 3...Tai mitenkä sen vois vielä vaikeemmin selittää mutta sulla nyt tällä hetkellä suihkuttaa kaikilla suuttimilla samaan aikaan ja jakoa ei tule...Käytännössä merkitystä käyntiin tai muuhunkaan ei ole...Voi enimmillään syödä hieman enemmän bensaa...

          ääni tälle

          Comment

          • Oizo
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 181
            • Perkele

            #6
            Originally posted by Sami
            Joo tuo anturi tunnistaa 6 sylinterin sytytystä ja puolittaa suuttimet / jakaa lohkon kahtia eli 3 ja 3...Tai mitenkä sen vois vielä vaikeemmin selittää mutta sulla nyt tällä hetkellä suihkuttaa kaikilla suuttimilla samaan aikaan ja jakoa ei tule...Käytännössä merkitystä käyntiin tai muuhunkaan ei ole...Voi enimmillään syödä hieman enemmän bensaa...
            eli se täytyy olla tuo (olen huomannut kasvaneen bensan syönnin).
            olisiko jotain kuvaa mistä selviää mihin päin tukin sen kiinni vai pitääkö itse mennä metsästämään koloa...?
            Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
            Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

            Comment

            • Pluto
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1860
              • Raisio

              #7
              Siis siitä kuuluu mennä 6. sylinterin (autoa edestäpäin katsottuna viimeinen sylinteri) tulpanjohto läpi.
              BMW F32 435d

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Pluto
                Siis siitä kuuluu mennä 6. sylinterin (autoa edestäpäin katsottuna viimeinen sylinteri) tulpanjohto läpi.
                Eli näin.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Oizo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 181
                  • Perkele

                  #9
                  ok...
                  kummastuttaa vain kuinka tuo nyt on voinut irrota nuon (ei oo säädetty tulppien/johtojen kanssa yhtään mitään) ja kasvaneen bensankulutuksen olen huomannut tässä pari viikkoa sitten
                  Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
                  Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #10
                    Originally posted by Oizo
                    ok...
                    kummastuttaa vain kuinka tuo nyt on voinut irrota nuon (ei oo säädetty tulppien/johtojen kanssa yhtään mitään) ja kasvaneen bensankulutuksen olen huomannut tässä pari viikkoa sitten
                    itsekseen se ei irtoa. hyvin todennäköisesti joku on vaihtanut sulle tulpan johdot ja huomannut että ei lähde johdosta pää irti ja jättänyt anturin laittamatta. toimii se noinkin mutta jonkin moinen kulutus ja käynnin tasaisuus ero voi olla.

                    Comment

                    • Oizo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 181
                      • Perkele

                      #11
                      kyseinen e34 on ollut minulla vasta 4kk, mutta kuinka nyt lykätä tuo siihen tulpanjohtoon kun tosiaan tuo pää ei irtoa?
                      Mercedes-Benz CLK 230 Kompressor Cabriolet (A208) -99
                      Bayerische Motoren Werke 525i (e34) -89

                      Comment

                      • mikko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1757
                        • kotona

                        #12
                        aikaisempi omistaja säikähtäny tulpanjohtosarjan hintaa ja korjannu halvalla...



                        ei sama moottori mutta perusohjeina samat

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎