Announcement

Collapse
No announcement yet.

hyytyy yläkierroksilla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakez87
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 17
    • Oulu

    hyytyy yläkierroksilla?

    osaakos kukaan bemaristi sanoa miksi mun bemu hyytyy kun kierroksen nousee lähelle viittä tonnia? hieman kylmemmällä koneella kyllä vetää tappiin asti mutta kun kone on lämmin niin kiihdytys tyssää kuin seinään ja jurraa ihmeellisesti. sitten kun vaihtaa seuraavan vaihteen niin kestää hetken aikaa ennen kuin taas jaksaa vetää. ihan kui se tukehtuisi.
    kyseessä on siis e30 318i vm -89

    niin voisiko olla mahdollista että se ei saa tarpeeksi ilmaa ilmanputsarista? jos se läppä ei aukea tarpeeksi..mut kun se kuitenkin vähän kylmemmällä koneella kulkee niin en oikein usko..
    niin enhän minä tietysti kuitenkaan kylmällä koneella poleta mutta kokeitu on...
    Last edited by jakez87; 24-02-2006, 01:27.
  • vpernu
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 522
    • Kouvola

    #2
    itellää ollu vähän samaa ongelmaa nyt täs parin viikon verran e28 518i ja veikkaan et polttoainesuodatin ois tukos..

    Comment

    • kehveli
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 276
      • Lappeenranta

      #3
      voi hyvinkin olla että nokka-akseli olis menossa, tietysti samalla kertaa vaihtaa nostimet ja keinut.

      Mahdollista ois et ois sytkä puollella vikaa, puhdista virranjakaja, jos auttais vaikka....

      Bensasuodatinkin kannataa vaihtaa kun sen hintakaan ei oo ku 5-10 ekua
      Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
      Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

      Comment

      • Ravermeister
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1508
        • Melkeen Turkkuses

        #4
        Viekö erikoisen paljon gasoa? Jos o ryyppy päällä koko aika...
        -Turku Connection-
        HDJ80 4.2TD
        ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          #5
          Tämähän on nyt kaikille selvää pässinlihaa, mutta se kylmän koneen kierrättäminen ei ole kovin kannattavaa hommaa pitemmän päälle...

          Comment

          • jakez87
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 17
            • Oulu

            #6
            Originally posted by vpernu
            itellää ollu vähän samaa ongelmaa nyt täs parin viikon verran e28 518i ja veikkaan et polttoainesuodatin ois tukos..

            vaikuttaakos nokka-akselin meno sitten siihen? kun meni vasta remmi poikki niin huomasin että oli syöny hieman nokka-akselia. ei onneksi menny venttiilit mutkalle mutta se nokka-akselin kuluminen johtunee siitä kun se ei pääse tarpeeksi voiteleen. varsinkin kylmänä. onko kellään muuten ideoita miten sen ainaisen venttiilien naputuksen saa pois? välillä naputtaa ja välillä ei..

            Comment

            • jakez87
              Newbiemmer
              • Feb 2006
              • 17
              • Oulu

              #7
              Originally posted by kehveli
              voi hyvinkin olla että nokka-akseli olis menossa, tietysti samalla kertaa vaihtaa nostimet ja keinut.

              Mahdollista ois et ois sytkä puollella vikaa, puhdista virranjakaja, jos auttais vaikka....

              Bensasuodatinkin kannataa vaihtaa kun sen hintakaan ei oo ku 5-10 ekua
              suodattimen oon vaihtanu. vaihdoin myös bensapumpun kun sekin hajos..

              Comment

              • jakez87
                Newbiemmer
                • Feb 2006
                • 17
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Ravermeister
                Viekö erikoisen paljon gasoa? Jos o ryyppy päällä koko aika...
                eikä vie bensaakaan minusta normaalia enempää..8l/100km

                Comment

                • bmwm5e28
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 474
                  • suomusjärvi

                  #9
                  Kaverin 190(2.0 k-jet) mersussa on aivan samat oireet--> ihan kylmänä toimii 10-20s ja sitte ei vedä kun 4000rpm asti, kaikki sen yli on työn ja tuskan takana.
                  Gentlemen prefer Blondes

                  Dodge Challenger R/T 1970


                  ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                  315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                  Comment

                  • kepaantsa
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 71
                    • lahti

                    #10
                    Itellä on sama vika mondeossa,ja vikaa en oo löytänyt mistään.Odotan kans mielenkiinnolla jonkun viisaamman kertovan mistä moinen voi johtua.Jakaja,pyörittäjä,tulpat/johot ym ym on käyty läpi.

                    Comment

                    • 6power
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 254
                      • Tampere

                      #11
                      Tsau

                      Arvaus...saako bensatankki tarpeeks korvaus ilmaa ettei olis letkut hiukan tukkeessa.Remmi mennyt poikki...ja ei tapahtunut mitään? En tiedä kyseisestä koneesta mut jos kumminkin olis venttiilit hiukan kärsinyt?

                      T: 6power

                      Comment

                      • jakez87
                        Newbiemmer
                        • Feb 2006
                        • 17
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by 6power
                        Arvaus...saako bensatankki tarpeeks korvaus ilmaa ettei olis letkut hiukan tukkeessa.Remmi mennyt poikki...ja ei tapahtunut mitään? En tiedä kyseisestä koneesta mut jos kumminkin olis venttiilit hiukan kärsinyt?

                        T: 6power

                        itse asiassa remmi oli ehjä mutta remi hampaita pois. olin just risteyksestä lähdössä. kävi hyvä tuuri, sillä venttiilit ei ollu ainakaan yhtään kierot. yksi kaveri on autonasentaja ja se mittas että kaikki nousee saman lailla.
                        jos olisi kansiremontti tullut niin en olisi sitä ruvennut edes tekemään vaan minulla on toinen 1.8 kone, niin olisin puottanut koko koneen paikalleen. vähemmän ajettukin. se on vaan kaasarikone.

                        Comment

                        • jakez87
                          Newbiemmer
                          • Feb 2006
                          • 17
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by kepaantsa
                          Itellä on sama vika mondeossa,ja vikaa en oo löytänyt mistään.Odotan kans mielenkiinnolla jonkun viisaamman kertovan mistä moinen voi johtua.Jakaja,pyörittäjä,tulpat/johot ym ym on käyty läpi.
                          olen kysynyt vaikka keneltä ammattilaiselta eikä ne oikein osaa sanoa. taidan vaihtaa vähän ajetun 325 bemun niin sillä siitä pääsee.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎