Kävin tuossa tänään hakemassa tulpat kyseiseen menopeliin ja myyjä sitten onnistui lyömään pakettiin 4kpl boch W8LCR ja 2kpl WR8LC vaikka 6kpl noita lcr:iä pyysin. Pakkausten mukaan kärkiväli w8lcr:ssä 0,7 ja wr8lc:ssä 0.8. Pystyyko/Onko kannattavaa säätää tulppien kärkiväliä siten että kaikissa olis sama 0.7 tai 0.8? Onkohan noissa muuten merkittävää eroa.. kirjaimet vaan eri järjestyksessä. Tietäätö kukaan onko boch:lla nettisivuja mistä selviäis noitten kirjainten merkitys? Kävisin vaihtamassa tulpat oikeisiin mutta ei oikeen huvita ajaa 20km parin tulpan takia. Täältä saatanan käpykylästä kun ei tulppia mistään saa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
W8LCR/WR8LC tulpat 535:een
Collapse
X
-
Originally posted by janzamonKävin tuossa tänään hakemassa tulpat kyseiseen menopeliin ja myyjä sitten onnistui lyömään pakettiin 4kpl boch W8LCR ja 2kpl WR8LC vaikka 6kpl noita lcr:iä pyysin. Pakkausten mukaan kärkiväli w8lcr:ssä 0,7 ja wr8lc:ssä 0.8. Pystyyko/Onko kannattavaa säätää tulppien kärkiväliä siten että kaikissa olis sama 0.7 tai 0.8? Onkohan noissa muuten merkittävää eroa.. kirjaimet vaan eri järjestyksessä. Tietäätö kukaan onko boch:lla nettisivuja mistä selviäis noitten kirjainten merkitys? Kävisin vaihtamassa tulpat oikeisiin mutta ei oikeen huvita ajaa 20km parin tulpan takia. Täältä saatanan käpykylästä kun ei tulppia mistään saa.
Comment
-
-
Originally posted by LekaR on resistoritulppa, eli siinä on häiriösuojavastus. Heitä h...vettiin ne possin tulpat ja laita NGK:n ZGR5A:t sinne. Kärkiväliksi 0,8mm, max. 0,9mm.
Noniin.. tuossa eilen selailin vanhoja topicceja ja osui tuommoinen silmään. Tuon teikäläisen kommentin perusteella ostin nuo bossit. prkl olisit aikasemmin sanonu että ngk:t olis pitäny ottaa
Ootko nyt sitten jotain tuntuvaa eroa huomannut noitten bossien ja ngk:tten välilläLast edited by janzamon; 25-02-2006, 23:50.
Comment
-
-
Originally posted by janzamonhttp://www.btcf.fi/forum/showthread....mitk%E4+tulpat
Noniin.. tuossa eilen selailin vanhoja topicceja ja osui tuommoinen silmään. Tuon teikäläisen kommentin perusteella ostin nuo bossit. prkl olisit aikasemmin sanonu että ngk:t olis pitäny ottaa
Ootko nyt sitten jotain tuntuvaa eroa huomannut noitten bossien ja ngk:tten välillä
Jos selailet vanhempia topikkeja sytytystulpista niin huomaat etten ole ainoa jolla on huonoja kokemuksia possin tulpista...
Comment
-
-
Jatketaan vanhaa aihetta:
Oletteko edelleen yhtä mieltä, että NGK ZGR5A olisi parempi kuin Bosch?
EDIT: näppäilin NGK:n koodin väärinLast edited by osilpi; 18-03-2009, 11:22.E34 525i 12v 1990
Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot
ex-BMW:t
E28 520iA 1983
E28 520iA 1985
Comment
-
-
Itse laitoin omaan 535:een toissa viikonloppuna juurikin nuo NGK:t. Sen jälkeen on käynyt niin nätisti ettei ole mitään valittamista. Mitään huonoa en ole vielä huomannut.
Aiemmat tulpat oli kylläkin samanlaiset, mutta niistä yksi ui öljyssä ja kahdessa oli jonkin verran öljyä.
Vielä tähän mennessä ei ainakaan mitään huonoa sanottavaa. Jos NGK:t ostat niin muistat vaan ottaa sen hatun sieltä päästä pois ennenkuin pistät kiinni..
EDIT: Niin joo ja ZGR5A oli nuo omat tulpat, ei suinkaan NGR5AE34 535i -91 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
ei liity tulppiin mutta sama auto eli 535 ja vm:91 eli tuon ilmamäärä mittarin säätämisestä olis kysyttävää. eli kokeilin säätä näiltä sivuilta löytyneiden ohjeiden mukaan. merkkasin alkuperäset asennot siihen rattaaseen ja metalliin. sitten käänsin ratasta vasta päivään yhen naksun eli (jousta kohti). sitten paikalleen väärin päin ja koittamaan no tuntu että ei lähe niin hyvin kuin normaali asennossa. no käänsin takasin normi asentoon ja siitä yhen naksun myötäpäivään eli käsittääkseni laihemmalle (pois päin jousesta) nyt tuntu että lähtee ihan pers tuntumalla selvästi paremmin. no kysymys oiskin sitten että uskaltaako sitä naksun pari muuttaa laihemmalle vai kärsiikö kone? näytti siltä että sitä ei ole aukastu ennen ja ei ollu muita merkkejä rattaissa tai missäänLast edited by Eki90; 18-03-2009, 11:23.Ex:t
E61 535d tuuring
E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
E34 535i M-TECH
E34 M5 S38B36
E39 528i
E34 535i
Comment
-
-
satuin tuossa löytämään lisä juttuja näihin säätö hommiin. ongelmana oli vain että ne oli englanniksi. siellä sattu lukemaan että disconnect 02 sensor eli jos oikein ymmärsin irrota lambda anturin piuha. eli mitä vaikutusta sillä on seoksen säätöön kun kuitenkin se sitten ajoon kiinnitetään paikalleen. löysin nämä sen jälkeen kun olin jo kerennä liimata kannen. pistin sitten sen yhen naksun laihemmalle kun ei pitäs vaikuttaa koneen kestävyyteen. tuntu jo kun kaasuvaijerilla anto kaasua että vastaa paremmin kun ennen kesti hetken ennen kun alko nostaa kiekkoja eli tukehtua. jospa tällä nyt häviää kylymä röpötyskin.Ex:t
E61 535d tuuring
E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
E34 535i M-TECH
E34 M5 S38B36
E39 528i
E34 535i
Comment
-
-
Säädöstä: jousta kiristämällä seos laihenee löysäämllä rikastuu. Itse siirsin taannoin 3 pykälää laihemmalle (jousta kireämmälle) ja muuta vaikutusta ei ollut kuin litran pienempi kulutus sadalle. Kaikista vahoista mittareista joutaisi jousta kiristää kun se kuitenkin venyy ajna mittaan.
Tulpista: bosch tulpilla olen ajellut ja hyvin toimivat, kunhan ovat TÄSMÄLLEEN oikeata tyyppiä ja oikealla kärkivälillä. Toimii varmaan NGK:llakin yhtä hyvin.
Comment
-
Comment