Announcement

Collapse
No announcement yet.

W8LCR/WR8LC tulpat 535:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janzamon
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 53
    • Puuhamaa

    W8LCR/WR8LC tulpat 535:een

    Kävin tuossa tänään hakemassa tulpat kyseiseen menopeliin ja myyjä sitten onnistui lyömään pakettiin 4kpl boch W8LCR ja 2kpl WR8LC vaikka 6kpl noita lcr:iä pyysin. Pakkausten mukaan kärkiväli w8lcr:ssä 0,7 ja wr8lc:ssä 0.8. Pystyyko/Onko kannattavaa säätää tulppien kärkiväliä siten että kaikissa olis sama 0.7 tai 0.8? Onkohan noissa muuten merkittävää eroa.. kirjaimet vaan eri järjestyksessä. Tietäätö kukaan onko boch:lla nettisivuja mistä selviäis noitten kirjainten merkitys? Kävisin vaihtamassa tulpat oikeisiin mutta ei oikeen huvita ajaa 20km parin tulpan takia. Täältä saatanan käpykylästä kun ei tulppia mistään saa.
  • Leka
    BTCF Member
    • Sep 2003
    • 7701
    • Vilppula

    #2
    R on resistoritulppa, eli siinä on häiriösuojavastus. Heitä h...vettiin ne possin tulpat ja laita NGK:n ZGR5A:t sinne. Kärkiväliksi 0,8mm, max. 0,9mm.
    sigpic

    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


    Comment

    • Xander
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 122
      • Home

      #3
      Originally posted by janzamon
      Kävin tuossa tänään hakemassa tulpat kyseiseen menopeliin ja myyjä sitten onnistui lyömään pakettiin 4kpl boch W8LCR ja 2kpl WR8LC vaikka 6kpl noita lcr:iä pyysin. Pakkausten mukaan kärkiväli w8lcr:ssä 0,7 ja wr8lc:ssä 0.8. Pystyyko/Onko kannattavaa säätää tulppien kärkiväliä siten että kaikissa olis sama 0.7 tai 0.8? Onkohan noissa muuten merkittävää eroa.. kirjaimet vaan eri järjestyksessä. Tietäätö kukaan onko boch:lla nettisivuja mistä selviäis noitten kirjainten merkitys? Kävisin vaihtamassa tulpat oikeisiin mutta ei oikeen huvita ajaa 20km parin tulpan takia. Täältä saatanan käpykylästä kun ei tulppia mistään saa.
      Tossa ois tollanen jos sulle siitä on jotain hyötyä

      Comment

      • janzamon
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 53
        • Puuhamaa

        #4
        Originally posted by Leka
        R on resistoritulppa, eli siinä on häiriösuojavastus. Heitä h...vettiin ne possin tulpat ja laita NGK:n ZGR5A:t sinne. Kärkiväliksi 0,8mm, max. 0,9mm.

        Noniin.. tuossa eilen selailin vanhoja topicceja ja osui tuommoinen silmään. Tuon teikäläisen kommentin perusteella ostin nuo bossit. prkl olisit aikasemmin sanonu että ngk:t olis pitäny ottaa

        Ootko nyt sitten jotain tuntuvaa eroa huomannut noitten bossien ja ngk:tten välillä
        Last edited by janzamon; 25-02-2006, 23:50.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by janzamon
          http://www.btcf.fi/forum/showthread....mitk%E4+tulpat
          Noniin.. tuossa eilen selailin vanhoja topicceja ja osui tuommoinen silmään. Tuon teikäläisen kommentin perusteella ostin nuo bossit. prkl olisit aikasemmin sanonu että ngk:t olis pitäny ottaa

          Ootko nyt sitten jotain tuntuvaa eroa huomannut noitten bossien ja ngk:tten välillä
          Vuodelta 2004... Joo, vaihdoin orkkistulpat jotka myös on boschin tekeleet noihin W8LRC:hin ja siitä alkoivat tyhjäkäyntiongelmat... Sen jälkeen olen käyttänyt noita NGK:n ZGR5A:ta joihin kärkiväliksi 0,85mm ja ei mitään ongelmia sen jälkeen.

          Jos selailet vanhempia topikkeja sytytystulpista niin huomaat etten ole ainoa jolla on huonoja kokemuksia possin tulpista...
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • osilpi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 486
            • Espoo

            #6
            Jatketaan vanhaa aihetta:

            Oletteko edelleen yhtä mieltä, että NGK ZGR5A olisi parempi kuin Bosch?

            EDIT: näppäilin NGK:n koodin väärin
            Last edited by osilpi; 18-03-2009, 11:22.
            E34 525i 12v 1990
            Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

            ex-BMW:t
            E28 520iA 1983
            E28 520iA 1985

            Comment

            • aakoo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 777
              • Espoo

              #7
              Itse laitoin omaan 535:een toissa viikonloppuna juurikin nuo NGK:t. Sen jälkeen on käynyt niin nätisti ettei ole mitään valittamista. Mitään huonoa en ole vielä huomannut.

              Aiemmat tulpat oli kylläkin samanlaiset, mutta niistä yksi ui öljyssä ja kahdessa oli jonkin verran öljyä.

              Vielä tähän mennessä ei ainakaan mitään huonoa sanottavaa. Jos NGK:t ostat niin muistat vaan ottaa sen hatun sieltä päästä pois ennenkuin pistät kiinni..

              EDIT: Niin joo ja ZGR5A oli nuo omat tulpat, ei suinkaan NGR5A
              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

              Comment

              • Eki90
                BTCF Member
                • May 2008
                • 102
                • Kuopio

                #8
                ei liity tulppiin mutta sama auto eli 535 ja vm:91 eli tuon ilmamäärä mittarin säätämisestä olis kysyttävää. eli kokeilin säätä näiltä sivuilta löytyneiden ohjeiden mukaan. merkkasin alkuperäset asennot siihen rattaaseen ja metalliin. sitten käänsin ratasta vasta päivään yhen naksun eli (jousta kohti). sitten paikalleen väärin päin ja koittamaan no tuntu että ei lähe niin hyvin kuin normaali asennossa. no käänsin takasin normi asentoon ja siitä yhen naksun myötäpäivään eli käsittääkseni laihemmalle (pois päin jousesta) nyt tuntu että lähtee ihan pers tuntumalla selvästi paremmin. no kysymys oiskin sitten että uskaltaako sitä naksun pari muuttaa laihemmalle vai kärsiikö kone? näytti siltä että sitä ei ole aukastu ennen ja ei ollu muita merkkejä rattaissa tai missään
                Last edited by Eki90; 18-03-2009, 11:23.
                Ex:t
                E61 535d tuuring
                E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                E34 535i M-TECH
                E34 M5 S38B36
                E39 528i
                E34 535i

                Comment

                • Eki90
                  BTCF Member
                  • May 2008
                  • 102
                  • Kuopio

                  #9
                  satuin tuossa löytämään lisä juttuja näihin säätö hommiin. ongelmana oli vain että ne oli englanniksi. siellä sattu lukemaan että disconnect 02 sensor eli jos oikein ymmärsin irrota lambda anturin piuha. eli mitä vaikutusta sillä on seoksen säätöön kun kuitenkin se sitten ajoon kiinnitetään paikalleen. löysin nämä sen jälkeen kun olin jo kerennä liimata kannen. pistin sitten sen yhen naksun laihemmalle kun ei pitäs vaikuttaa koneen kestävyyteen. tuntu jo kun kaasuvaijerilla anto kaasua että vastaa paremmin kun ennen kesti hetken ennen kun alko nostaa kiekkoja eli tukehtua. jospa tällä nyt häviää kylymä röpötyskin.
                  Ex:t
                  E61 535d tuuring
                  E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                  E34 535i M-TECH
                  E34 M5 S38B36
                  E39 528i
                  E34 535i

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Säädöstä: jousta kiristämällä seos laihenee löysäämllä rikastuu. Itse siirsin taannoin 3 pykälää laihemmalle (jousta kireämmälle) ja muuta vaikutusta ei ollut kuin litran pienempi kulutus sadalle. Kaikista vahoista mittareista joutaisi jousta kiristää kun se kuitenkin venyy ajna mittaan.
                    Tulpista: bosch tulpilla olen ajellut ja hyvin toimivat, kunhan ovat TÄSMÄLLEEN oikeata tyyppiä ja oikealla kärkivälillä. Toimii varmaan NGK:llakin yhtä hyvin.

                    Comment

                    • Eki90
                      BTCF Member
                      • May 2008
                      • 102
                      • Kuopio

                      #11
                      kiitoksia tiedoista alotin jo oman topicin näille säätö hommille
                      Ex:t
                      E61 535d tuuring
                      E36 318 IS, E34 525tds touring E39 530D touring
                      E34 535i M-TECH
                      E34 M5 S38B36
                      E39 528i
                      E34 535i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎