Announcement

Collapse
No announcement yet.

vartti maili

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speedman
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 18

    vartti maili

    eli onko kellään tietoa 325 24v varttimailista, että paljonko aikaa kulluupi vakiolta moiseen matkaan????
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Tuossa vakioarvot/tehdasarvot:http://www.albeedigital.com/supercou...0-60times.html

    Tuossa on gallup viribemarien mitatuista varteista:http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=274378

    Eli paras 325:lle luvattu 1/4-mile on 15.5sek ja huonoin 16.5sek

    ...ja 2002 Z8 oli se nopein bemu...
    Last edited by Hemi; 27-02-2006, 11:54.

    Comment

    • [pmp]
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 650
      • Vantaa

      #3
      entäs 320i 12v?? taitaa mennä johki 17-18?? aika luuska
      F31 335dx m-sport
      Ex F10 535d m-sport
      Ex E30 325i
      Ex E36 325td
      Ex E30 320i

      Comment

      • [pmp]
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 650
        • Vantaa

        #4
        entäs 320i 12v?? taitaa mennä johki 17-18?? aika luuska :evil
        toi albeedigital väitti 0-100 yli 12 sek, vaik pitäis mennä 10..
        F31 335dx m-sport
        Ex F10 535d m-sport
        Ex E30 325i
        Ex E36 325td
        Ex E30 320i

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          http://www.dragtimes.com/BMW-320i-Timeslip-4100.html
          E39 520iA -02

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Taitaa olla "hieman" viritelty 320:nen jos menee vartin 15.5sek?
            Vakio e36/320i muistaakseni meni johonkin 17.5sek tietämille.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Huomioitavaahan noissa on tietenkin se että jokainen lähellekkään 13.5sek ajaneita bemuja on turbo/ahdettuja...ja 93-oktaanisella löpöllä:http://forums.bimmerforums.com/forum...d.php?t=274378

              Comment

              • loz
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 878
                • Helsinki

                #8
                Tuossa hemin antamassa linkissä kirjoitetaan seuraavaa:

                1992 BMW 325i 7.8 15.8
                1993 BMW 325i 8.4 16.5

                mitäs tää meinaa?

                onko jenkeissä tullu sit jotain muutoksia tuohon 93' malliin?
                "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

                Comment

                • [pmp]
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 650
                  • Vantaa

                  #9
                  no on aika kovaa ton 320 puikottanu tohon aikaan
                  ja kaikki osat oli listan mukaan "stock", netistä löytyy paljon "luotettavaa" tietoa
                  F31 335dx m-sport
                  Ex F10 535d m-sport
                  Ex E30 325i
                  Ex E36 325td
                  Ex E30 320i

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Tuskin kyse on vuosimallista sinällään, vaan ihan siitä että tuossa ei näy ko.autojen ovien lukumäärä/varusteet=painot, eikä edes ajettu vaihteisto jne. Yleensä reaalipainot kasvaa mallisarjan evoluution edetessä, jolloin vaikka koneiden reaalitehot/väännöt kasvaa, nollaantuu suorituskykyarvot lisääntyvillä painoilla. Toisaalta nämäkin kuten tehtaan ilmoittamat teholukemat ym. on vain ns.speksiarvoja joka on jonkinlainen laskennallinen keskiarvo markkinoinnin ja todellisuuden suhteen ko.mallisarjan sisällä kyseisenä vuonna.
                    Eli kuten rakas testilehdistömmekin osoittaa, pitää tehdasarvot ja todellisuus kovin harvoin täydellisesti yhtä, jolloin kaikkeen kannattaa suhtautua aina pienellä varauksella. Näissäkin ilmoitettujen varttiaikojen keskiarvo näyttäisi pitävän aika lähelle yhtä totuuden kanssa 325:n kohdalla kokonaisuutena.
                    Eli jokin 15.8sek on jo kohtuullisen tiukka tavoiteaika, johon "ryssimättömällä" manuali 325:lla pitäisi stripillä hyvänä päivänä päästä.

                    Comment

                    • antti79
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2499
                      • Littoinen

                      #11
                      Originally posted by loz
                      Tuossa hemin antamassa linkissä kirjoitetaan seuraavaa:

                      1992 BMW 325i 7.8 15.8
                      1993 BMW 325i 8.4 16.5

                      mitäs tää meinaa?

                      onko jenkeissä tullu sit jotain muutoksia tuohon 93' malliin?
                      Oliskohan vanos? Sehän tuli 93 ->.
                      sigpic
                      Originally Posted by jari kihlman
                      "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                      Comment

                      • JanisHell
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 410

                        #12
                        Originally posted by antti79
                        Oliskohan vanos? Sehän tuli 93 ->.
                        Jaa että vanoksellinen kulkee huonommin, tuskin?
                        325i -93 E36

                        Comment

                        • HarzaTheMan
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 458
                          • Sawo

                          #13
                          1989 BMW 325i 0-60 mph 7.5s 1/4 mile 15.5s

                          Jaa-a, pitäisköhän noita tuloksia katsoa vähän kieroon...?
                          ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #14
                            jaa-a

                            1989 BMW 325i 0-60 mph 7.5s 1/4 mile 15.5s

                            Jaa-a, pitäisköhän noita tuloksia katsoa vähän kieroon...?
                            Kyllähän 100% iskussa oleva 325 on joskus hyvänä päivänä saattanut tommosen ajan kimmotakkin kevyenä linttana.

                            Comment

                            • Vanquish
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 1961
                              • Hki

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              Tuskin kyse on vuosimallista sinällään, vaan ihan siitä että tuossa ei näy ko.autojen ovien lukumäärä/varusteet=painot, eikä edes ajettu vaihteisto jne. Yleensä reaalipainot kasvaa mallisarjan evoluution edetessä, jolloin vaikka koneiden reaalitehot/väännöt kasvaa, nollaantuu suorituskykyarvot lisääntyvillä painoilla. Toisaalta nämäkin kuten tehtaan ilmoittamat teholukemat ym. on vain ns.speksiarvoja joka on jonkinlainen laskennallinen keskiarvo markkinoinnin ja todellisuuden suhteen ko.mallisarjan sisällä kyseisenä vuonna.
                              Eli kuten rakas testilehdistömmekin osoittaa, pitää tehdasarvot ja todellisuus kovin harvoin täydellisesti yhtä, jolloin kaikkeen kannattaa suhtautua aina pienellä varauksella. Näissäkin ilmoitettujen varttiaikojen keskiarvo näyttäisi pitävän aika lähelle yhtä totuuden kanssa 325:n kohdalla kokonaisuutena.
                              Eli jokin 15.8sek on jo kohtuullisen tiukka tavoiteaika, johon "ryssimättömällä" manuali 325:lla pitäisi stripillä hyvänä päivänä päästä.
                              Lisättynä testaustapojen eroilla. Esim. TM mittaa tulokset kaiketi 2 hengen kuormalla+mittalaitteet ja täydellä tankilla. Jos tuota verrataan yksin testaavaan 70Kg kuskiin tyhjällä tankilla, niin eroa tulee 130-150Kg! Autotkin on yksilöitä (myös uutena), joten niissäkin on eroja.Tälläset on aina todella suuntaa-antavia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎