Announcement

Collapse
No announcement yet.

*KIIRE*Lastun vaihto 320i -92

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    *KIIRE*Lastun vaihto 320i -92

    Eli oon vaihtamassa teholastua tohon mun katiskaan. Avasin motronicin mutta se on erinäköinen kuin noissa ohjekuvissa:



    Eli mulla on kaksi piirilevyä päällekkäin eikä vaan yks niinku kuvissa näkyy (tai sit noista on se toinen jo purettu mutta ei oo kerrottu että miten)
    MIten saan noi piirilevyt irti toisistaan???
    Kiitoksia jos etukäteen jos joku osaa auttaa
    Last edited by Wiking; 28-02-2006, 19:13.
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1124
    • Kajaani

    #2
    E34:ssa on vastaava 2 piirilevyn systeemi.. Linkki

    Eli vapautat ne klipsut jotka pitävät sen ylemmän levyn alemmassa kiinni, tämän jälkeen nostat ylempää levyä n. 20-30 asteen kulmaan ja vedät sitä päätä irti jossa pinnit ovat.. Vetäessä levyä irti saa käyttää jonkun verran voimaa, että se irtoaa koska tuntui olevan aika tiukassa.

    Edit: Eikä se levyn nostaminenkaan ilman voimaa toiminut, sekin suhteellisen jäykkä. Omaa purkaessa meni aika pitkään kun ei aluksi uskaltanut käyttää tarpeeksi voimaa..

    Kuvassa näkyy 2 noista tapeista jotka pitää vapauttaa, että levy nousee. Keskellä on vielä yksi joka vapautetaan koko yksikön pohjasta
    Attached Files
    Last edited by Jusaus; 28-02-2006, 19:20.
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------

    Comment

    • Wiking
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 1647
      • Laihia

      #3
      Originally posted by Jusaus
      E34:ssa on vastaava 2 piirilevyn systeemi.. Linkki

      Omaa purkaessa meni aika pitkään kun ei aluksi uskaltanut käyttää tarpeeksi voimaa..

      Kuvassa näkyy 2 noista tapeista jotka pitää vapauttaa, että levy nousee. Keskellä on vielä yksi joka vapautetaan koko yksikön pohjasta
      Joo kun ei oikeen uskalla käyttä voimaa... Kuinkas toi keskitappi tuolta pohjasta vapautetaan ??

      Edit:keskitappi tuntui lähtevän vaan vetämällä, mutta silti tuntuis istuvan tosi tiukassa toi päällimmäinen piirilevy...
      Last edited by Wiking; 28-02-2006, 19:26.
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1124
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Wiking
        Joo kun ei oikeen uskalla käyttä voimaa... Kuinkas toi keskitappi tuolta pohjasta vapautetaan ??

        Edit:keskitappi tuntui lähtevän vaan vetämällä, mutta silti tuntuis istuvan tosi tiukassa toi päällimmäinen piirilevy...
        Juu se on tosi tiukassa, tuntuu että se levy katkee ennen kun nousee.. Nostat levyä sen verran kun ne johdot antaa periksi, ja sitten rupeat nitkuttelemaan sitä irti sieltä toisesta päästä.. Löysäsit varmaankin ne kulmassa olevat tapit?
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • Wiking
          BTCF Member
          • Dec 2005
          • 1647
          • Laihia

          #5
          Originally posted by Jusaus
          Juu se on tosi tiukassa, tuntuu että se levy katkee ennen kun nousee.. Nostat levyä sen verran kun ne johdot antaa periksi, ja sitten rupeat nitkuttelemaan sitä irti sieltä toisesta päästä.. Löysäsit varmaankin ne kulmassa olevat tapit?
          Ai mitkä tapit? Ne valkoset kyllä, onko muita?
          Nyt se nous ylöspäin, mutta pitäiskö sitä nyt vetää vaan poispäin "taaksepäin" pinneistä? Onko siel jotain muuta klipsua kun tos yhes kuvas se tunkee jotain ruuvaria sinne pinnien luo...
          Nyt
          BMW 330e g21 M-Sport
          Ennen
          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

          Comment

          • Jusaus
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1124
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Wiking
            Ai mitkä tapit? Ne valkoset kyllä, onko muita?
            Nyt se nous ylöspäin, mutta pitäiskö sitä nyt vetää vaan poispäin "taaksepäin" pinneistä? Onko siel jotain muuta klipsua kun tos yhes kuvas se tunkee jotain ruuvaria sinne pinnien luo...
            Ei muistaakseni muita klipsuja ollu. Siinä kuvassa se vapauttaa semmoiset klipsut sieltä päistä, joita sulla ei välttämättä ole. Omassani oli, mutta ei ole enää kun hajotin ne, mutta siitä ei ollut mitää haittaa..

            Kun nyt sait sen levyn nousemaan, niin sitten vaan nitkuttelemalla yrität irrottaa sen sieltä päästä. Ja se kuten sanoin, tarvitsee sitä pienen voiman käytön uskallusta..
            Last edited by Jusaus; 28-02-2006, 19:46.
            Nyk: GSX1300R -00
            Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
            ---------------------------------------------
            -Official member of BTCF-Sauna Team-
            ---------------------------------------------

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Tuossa vielä yksi lastunvaihto isoin kuvin 2-piirilevyiseen vinkkelikoneen boksiin jos siitä on apua.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Wiking
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 1647
                • Laihia

                #8
                Originally posted by Jusaus
                Ei muistaakseni muita klipsuja ollu. Siinä kuvassa se vapauttaa semmoiset klipsut sieltä päistä, joita sulla ei välttämättä ole. Omassani oli, mutta ei ole enää kun hajotin ne, mutta siitä ei ollut mitää haittaa..

                Kun nyt sait sen levyn nousemaan, niin sitten vaan nitkuttelemalla yrität irrottaa sen sieltä päästä. Ja se kuten sanoin, tarvitsee sitä pienen voiman käytön uskallusta..
                Kyl tuol jokku mustat klipsut on sen liittimen molemmis reunois... Taitettu on, mut ei vaan irtoa tuntuu että se kolo on liian ahdas että ne nastat ei pääse tuleen ulos.. irtoo pian perkele koko levystä ylin nastarivi
                Nyt
                BMW 330e g21 M-Sport
                Ennen
                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                Comment

                • Wille325
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 233
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Siinä pitää vaan käyttää sopivasti raakaa voimaakin.. ekaa lastun vaihtoa synnytin monta tuntia kun jännitin, että menee paskaksi, mutta toiseen autoon vaihto sujuikin puoleen tuntiin alusta loppuun. Tsemppiä yritykseen, kyllä se siitä!

                  Comment

                  • Jusaus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1124
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Wiking
                    Kyl tuol jokku mustat klipsut on sen liittimen molemmis reunois... Taitettu on, mut ei vaan irtoa tuntuu että se kolo on liian ahdas että ne nastat ei pääse tuleen ulos.. irtoo pian perkele koko levystä ylin nastarivi
                    No se nastarivihän lähtee mukaan, niin on tarkoituskin..
                    Nyk: GSX1300R -00
                    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                    ---------------------------------------------
                    -Official member of BTCF-Sauna Team-
                    ---------------------------------------------

                    Comment

                    • Wiking
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 1647
                      • Laihia

                      #11
                      Originally posted by Wille325
                      Siinä pitää vaan käyttää sopivasti raakaa voimaakin.. ekaa lastun vaihtoa synnytin monta tuntia kun jännitin, että menee paskaksi, mutta toiseen autoon vaihto sujuikin puoleen tuntiin alusta loppuun. Tsemppiä yritykseen, kyllä se siitä!
                      No tuntuu siltä että toi ylärivi(nastoja liittimessä) ei tai taitu tarpeeksi alaspäin vaikka kuinka levyn peräpäätä nostaa... Pitääkö sitä yläriviä painaa jollain alaspäin liittimestä päin jotta se pääsee tulemaan ulos/ vapautuu pois???
                      Nyt
                      BMW 330e g21 M-Sport
                      Ennen
                      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                      Comment

                      • Jusaus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1124
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Wiking
                        No tuntuu siltä että toi ylärivi(nastoja liittimessä) ei tai taitu tarpeeksi alaspäin vaikka kuinka levyn peräpäätä nostaa... Pitääkö sitä yläriviä painaa jollain alaspäin liittimestä päin jotta se pääsee tulemaan ulos/ vapautuu pois???
                        Minä purin sen edelleen niin, että nostin levyn niin ylös kun sain ja siitä siitten nitkuttelin sen irti.. Välissä tosin hajotin ne mustat klipsut kun olivat tiellä..
                        Nyk: GSX1300R -00
                        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                        ---------------------------------------------
                        -Official member of BTCF-Sauna Team-
                        ---------------------------------------------

                        Comment

                        • Wiking
                          BTCF Member
                          • Dec 2005
                          • 1647
                          • Laihia

                          #13
                          Vittu mä pistän ton takas pakettiin ennenku on paskana koko keksintö
                          Laitan joskus kun on paremmin aikaa tai kiikutan jollekki joka osaa varmasti
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                          Comment

                          • pmtk
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 1560
                            • Iisalmi

                            #14
                            Jokos kerkesit pakettiin laittaa? Kyllä se aika veemäinen irrottaa on. Minä työntelin pienellä ruuvimeisselillä samalla sieltä pinnien (muovia, en pinnejä) puolelta, kun nostelin ja vetelin sitä piirilevyä. Kyllä se pitäis lähteä, jos oot levyn jonkinlaiseen kulmaan jo saanu. Välillä kyllä tuntu, että kohta katkee koko levy.
                            E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                            Comment

                            • Wille325
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 233
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by Wiking
                              Vittu mä pistän ton takas pakettiin ennenku on paskana koko keksintö
                              Laitan joskus kun on paremmin aikaa tai kiikutan jollekki joka osaa varmasti
                              Jos on menoa sjoen suunnalle niin voin napata sen irti.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎