memebuy23buy

Apuvirran anto Bemarista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Japi
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 276
    • Espoo

    #16
    Originally posted by asunan
    Mites sitten tuo kysymys Hemi, tunnut tuntevan noita Bemarin ihmeellisiä sähköosia:

    Voinko nyt enää tehdä mitään, estääkseni lisätuhoja, nyt kun etsin tietoa, niin näyttäisi siltä, että mahdolliset ongelmat voivat tulla viiveellä?
    Eiköhän se nyt kuitenkin ole niin, että tuhot tulevat tasan tarkkaan sillä hetkellä kun se virtapiikki ilmenee, eli turha tästä sen enempää murehtia.
    (Ainoa mikä käy mielessä, jossa voi jonkinasteista viivettä esiintyä, on se että virtapiikki sotkee jotakin edistyksellistä latauksenohjausjärjestelmää ja siten ilmenee vasta jonkin ajan päästä tyhjänä akkuna tms. Eri asia onkin sitten pitääkö nämä uudet puimurit moisia sisällään, minä en tunne kuin vanhat rytökasat...)
    "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
    -Tuntematon
    ex-E30 318i -87
    droF Mondeo STW (eka ja vika...)

    Comment

    • asunan
      Bimmer Rookie
      • Mar 2005
      • 63
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by Japi
      Eiköhän se nyt kuitenkin ole niin, että tuhot tulevat tasan tarkkaan sillä hetkellä kun se virtapiikki ilmenee, eli turha tästä sen enempää murehtia.
      (Ainoa mikä käy mielessä, jossa voi jonkinasteista viivettä esiintyä, on se että virtapiikki sotkee jotakin edistyksellistä latauksenohjausjärjestelmää ja siten ilmenee vasta jonkin ajan päästä tyhjänä akkuna tms. Eri asia onkin sitten pitääkö nämä uudet puimurit moisia sisällään, minä en tunne kuin vanhat rytökasat...)
      Näinhän se varmaan on, tossa vaan lueskelin jotain vanhoja juttuja ja niissä tuli ilmi mahdollisuus, että virtapiikki rikkoisi joidenkin osien suojauksen ja sitten jossain vaiheessa osat voisivat hajota, kun niitä ei enää mikään suojaa.

      No empä usko että itsellä näin olisi käynyt, kylmää vaan koko ajatuskin ja kun jätin oman autoni hallin pihalle ja olen liikkeellä samaisella Vitolla. Nyt kun menee sitä taas hakemaan, hieman pelottaa, vaikka todennäköisesti ihan turhaan.
      ---------------------------------------------------
      E39 523IA touring -99 & MB SL 500 -04

      ex MB CLK 240, MB CLS 500, E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, MB CLK 200, MB SLK 230K, 2x E34, E36 320i coupe, 2x E30 325i ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..

      "Virma meni nurin, sano huora kun jäällä kaatu"

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by Tom1s
        Itse olen 206 pösöllä antanut apuvirtaa kymmeniä kertoja eikä se ole koskaan ollut moksiskaan. Aina on auto ollut käynnissä ->kaapelit kiinni-> kierrosten nosto ja odotellaan vähän aikaa ja vasta sitten toisen auton starttaus.
        Tuo 206 ei kyllä ole kovin monimutkainen sähköheebeleiden osalta mutta olisi enemmän kuin mielenkiintoista tietää mikä boksista hajoaa jos hajoaa?
        Sähkön syöttöön ja regulointiin sen pitää liittyä joten korjauskaan ei olisi mahdotonta.
        Ja kaveri poltti jokin aika sitten äitinsä vastaavan pösön kun otti siitä virtaa johkin peltoautoon
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          #19
          Mikäs virka sitten sillä terminaalilla mikä löytyy ainakin e36sen kone huoneesta. ainakin 6koneisten.
          onks sitä enää uudemmissa?

          viirran antoa vai saamista varten?
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • kuukankorpi
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 634

            #20
            Originally posted by Ändi
            Mikäs virka sitten sillä terminaalilla mikä löytyy ainakin e36sen kone huoneesta. ainakin 6koneisten.
            onks sitä enää uudemmissa?

            viirran antoa vai saamista varten?
            Käsittääkseni siihen voi lyödä kaapelit kii siinä tapauksessa et ollaan ottavana osapuolena.virtaa ei kannata antaa.

            Comment

            • rjkl
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 104

              #21
              sitikka jumpperilla 02 annettiin apuvirtaa melko uudelle audille. Ei lähtenyt audi käyntiin ja sitikka jäi siihen paikkaan odottaan hinausta korjaamolle laskua ei tarvinne kertoa

              Comment

              • Blindi
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 524
                • Järvenpää

                #22
                E36 325:lla olen muutaman kerran kaverin sierran auttanut käyntiin, ja tätä konehuoneen "terminaalia" käyttäen. Tuskin sillä sen kummempia tarkotuksia on, kuin tuoda vain takana sijaitsevasta akusta sähköt myös saataville eteen (?).

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Näin. Eli se terminaali on lähinnä testerien virransyöttöä varten. Varsinaista maapuolen terminaaliahan ei jokaiseen konehuoneeseen ole laitettu lainkaan, joten tuosta voisi päätellä että ainakaan akkukaapelin kanssa ei konehuoneeseen ole asiaa.
                  Kysymykseen siitä, voiko jotain tiltata viiveellä ei minullakaan ole mitään faktaa, mutta juuri tuon LKM:n monet tiltit muutaman viikon viiveellä vanhemmissa e39:ssä tuntuu liittyvän myös tähän virran antoon/ottoon/akun tilttaamiseen(hajotessaan jää toinen pitkä päälle).

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #24
                    Originally posted by Hemi
                    Näin. Eli se terminaali on lähinnä testerien virransyöttöä varten. Varsinaista maapuolen terminaaliahan ei jokaiseen konehuoneeseen ole laitettu lainkaan, joten tuosta voisi päätellä että ainakaan akkukaapelin kanssa ei konehuoneeseen ole asiaa.
                    Kysymykseen siitä, voiko jotain tiltata viiveellä ei minullakaan ole mitään faktaa, mutta juuri tuon LKM:n monet tiltit muutaman viikon viiveellä vanhemmissa e39:ssä tuntuu liittyvän myös tähän virran antoon/ottoon/akun tilttaamiseen(hajotessaan jää toinen pitkä päälle).

                    kyllä ne virta terminaalit konehuoneessa on apuvirran antoa ja otto varten sinne laitettu
                    apuvirran anto tosin sitä kautta ei ole niin tehokasta kuin suoraan akulta.
                    maadoitushan laitetaan koneen runkoon, siksi ei ole maapisteitä niissä.

                    ja uskaltaa antaa ihan uudellakin autolla apuvirtaa kun tietää mitä tekee, jos ei tiedä niin parempi unohtaa sitten homma.
                    ei se auto tiedä mistä se virta sinne startille tulee jos osataan antaa virtaa oikein.
                    tyhmyydellä saa kyllä autoja rikki niin kuin on näissä edellisissä posteissa todettu.

                    Comment

                    • Blindi
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 524
                      • Järvenpää

                      #25
                      Mahtaa olla testerillä melkoinen virrankulutus, kun tuo kosketin on kuitenkin tuotu takaa parin sormen paksuisella kaapelilla? Kyllä tuossa korjausoppaassakin mainitaan koskettimen olevan nimenomaan apuakkukäynnistyksen helpottamiseksi.

                      Edit: Myöhässä.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Kumma homma...mutta yhdessäkään meidän bemussa ko.terminaali ei ole eikä tule olemaankaan apuvirran antoa tai ottoa varten. Kukin kuitenkin tyylillään, joten ei siinä mitään.

                        Comment

                        • Antza
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2143
                          • Espoo

                          #27
                          Kerran olen antanut E46:lla virtaa vanhaan autoon, joka lähti käyntiin eikä bemukaan ollut moksiskaan. Silloin en todellakaan ollut tietoinen vaaroista. Sen sijaan autoni on saanut virtaa monta kertaa eri autoista ilman mitään ongelmia. Yhtään sähkölaitetta ei ole mennyt rikki eikä yhtään varoitusvaloa ole syttynyt.
                          Current rides:
                          F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                          Previous rides:
                          E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                          Comment

                          • Balle
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3414
                            • UKI, Suomen New York

                            #28
                            No jopas on... Mä olen ainakin ottanut/antanut virtaa noiden meidän E46:n kesken viimoset kolme-neljä vuotta eikä ole kyllä ollut minkäänkään näköisi ongelmia. Kyllä se moottoritilassa oleva terminaali on juuri tätä varten.
                            Siis mun on autoista akut tyhjänä harva se päivä kun tulen 4 viikon reissusta ja auto seissyt tallissa koko ajan. (muija ei pahemmin noilla mun tuuning autoilla tykkää ajella).

                            Et voin lämpimästi suositella virran antamista/ottamista E46:lla.
                            Possuja ja Bemareita

                            Comment

                            • boxer33
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2005
                              • 47
                              • Espoo

                              #29
                              Jaahas ja täällä on selkeästi TIETOA.. Monen monta kertaa apuvirtaa antaneena (huom. ja aina ollut moottori käynnissä) mitään ei ole yhdellekään autolle koskaan käynyt. Niin ja se musta motikka siellä konetilassa on ensisijaisesti nimenomaan apuvirran antoa/ottoa varten!

                              Liitteenä photoshoppaus BMW:n omasta manuaalista, jossa tuo operaatio neuvotaan.

                              Siis jos hommat tehdään oikein ja kaikki laiteet on kunnossa, niin no broblem!!

                              E46 320i Touring -02
                              Ex: E36 323ti M-Tech -98

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                ...ja sitten vain ajatuksella lukemaan ohjeet ja muistaa vain homman tehdä OIKEIN.
                                Balle: Et kuitenkaan ole antanut virtaa jäätyneisiin/oikosulussa oleviin akkuihin?

                                Comment

                                Working...
                                X