Announcement

Collapse
No announcement yet.

newbie kysymyksiä tekniikanvaihdosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • keeke
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 673
    • https://t.me/pump_upp

    newbie kysymyksiä tekniikanvaihdosta

    terve
    nyt ois semmonen tilanne,vaihdettiin autoja yhden kaverin kannsa(325ix--->e36 325 coupe -93)......ja ton coupen ei saa enä rekisteriin suomess koska se on poistettu rekisteristä tuhoutuneena..enkä raaskis pistää osiksi ku auto on laitettu taas kuntoon(ollut robootissa ym.ym)ja on erittäin hyvä ajaa,kone käy loistavasti,alusta ei pidä ääntä ymym.....JOTEN,mitä mun pitäis tehä?????



    vaihtoehto 1.mites on jos saisin rullaavan 325 coupe korin jossa olis suomen paperit ja pistäisin kaikki osat siihen?????oisko mahiksii saada katsastettuu???

    vaihtoehto 2.sama kun vaihtoehto 1 paitsi jos en löydä ku 320 kori??

    vaihtoehto 3.joku muu,mikä??

    vaihtoehto 4.osiksi :(

    kysymys 1.milloin on tehtävä kantaautotarkistus????onko mulla semmonen edessä,mitä se tarkoittaa ja kuis paljon €€€€

    kysymys 2.onko kaikissa 325 coupessa airbag??onks se pistettävä siihen toiseen koriin vai voinko jättää ne pois??

    tossa nyt mitä tuli mieleen näin nopeesti,kiitoksia etukäteen
    https://t.me/pump_upp
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    No ei muuta ku takas rekisteriin = rekisteröintikatsastus uudet kilvet jne. Kilauta konttorille, niin selviää yksityiskohtaisemmin.
    ...

    Comment

    • keeke
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 673
      • https://t.me/pump_upp

      #3
      soitin niille eilen ja ne sanos et ei oo mitään mahiksii saada se rekisteriin enää.....kaikiss muis maiss kyllä,mutt ei suomess....auto mällätty suomess joskus 2003,ja vakuutusyhtiön lunastama...
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Jos se on tuhoutuneena poistettu rekisteristä+kantakirjasta, ei sitä saa kilpiin ainakaan missään EU-maassa(eikä myöskään Venäjällä). Jos se on poistettu tuhoutuneena sen vuoksi että korjausaikataulu on venahtanut yli tuon 2-vuoden maksimiajan, ei autoa ole myöskään mitään mahista rekisteröidä.
        Korostan vielä, että todellakaan tähän ei ole jätetty mitään...siis mitään takaporttia/porsaanreikää, vaan ainoa laillinen vaihtoehto on myydä se osina.
        Voit toki käyttää siitä osia esim.AVK:lta ostettuun ja korjattavaksi myytyyn vastaavaan autoon, mutta tällöin toki on voimassa nämä normaalit prosenttietapit eli 10%, 35% ja 50%.
        Jonkin harrasteajoneuvon ratakäyttöön siitä toki voi rakentaa, mutta muita ajettavia vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole.

        Comment

        • keeke
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 673
          • https://t.me/pump_upp

          #5
          Originally posted by Hemi
          Jos se on tuhoutuneena poistettu rekisteristä+kantakirjasta, ei sitä saa kilpiin ainakaan missään EU-maassa(eikä myöskään Venäjäll&#228. Jos se on poistettu tuhoutuneena sen vuoksi että korjausaikataulu on venahtanut yli tuon 2-vuoden maksimiajan, ei autoa ole myöskään mitään mahista rekisteröidä.
          Korostan vielä, että todellakaan tähän ei ole jätetty mitään...siis mitään takaporttia/porsaanreikää, vaan ainoa laillinen vaihtoehto on myydä se osina.
          Voit toki käyttää siitä osia esim.AVK:lta ostettuun ja korjattavaksi myytyyn vastaavaan autoon, mutta tällöin toki on voimassa nämä normaalit prosenttietapit eli 10%, 35% ja 50%.
          Jonkin harrasteajoneuvon ratakäyttöön siitä toki voi rakentaa, mutta muita ajettavia vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole.
          eli ymmärsinkö oikein,saan ottaa osia siitä toiseen koriin????eli jos ostaisin 325 korin ja pistäisin osat siihen,sanotaan ett se on rullaavana....mites ne tietää(vai tietääk&#246jos ostaisin vaikka 325 korin ei rullaavana ja pistäisin osia mun 325:asta ja sanon et ne kuuluu siihen koriin.....esim akselit,sisusta ym?????sori tämmönen sekoilu ku ei aikaisemmin o joutunut näiiten tv pommien kaa tekemisessä
          Last edited by keeke; 07-03-2006, 22:18.
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Siis tottakai saa käyttää tätä varaosalähteenä johonkin vaurioituneeseen mutta identiteetin=paperit omaavaan e36:een. Jos siihen käytetään osia tästä varaosa-autostasi yli 10% tulee vaihdettujen osien luettelo rekisteriotteeseen. Jos 35% lähestyy, pitää tehdä kanta-autotarkistus korjattavaan/muutettavaan kanta-autoon. Jos vaihdettujen osien osuus ylittää 50%, ei korjattu auto ole enään alkuperäinen kanta-auto, vaan jokin muu/uusi auto josta vero ym.seuraamukset.

            Comment

            • keeke
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 673
              • https://t.me/pump_upp

              #7
              ok....semmosen asian viel,jos ostaisin korin rullaavana,nii voinko pistää sisustan ym tollast mitä voi vaihtaa helposti ILMAN et tulee prosentteja???eli koko auto ilman konetta,vaihdelaatikkoa....vai saako ne selville mitä siin uudes kopass on ollut aikaisemmin.......mitä kantaauto tarkistus maksaa??mist sais lukea mitä jokainen osa tuo prosentteja..
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14523
                • Oulu

                #8
                Tuolta prosenttitaulukko, http://www.ake.fi/forms/C115.pdf
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Käytännössä jokaisesta vaihdetusta osasta menee prosentteja.
                  Se että saako joku joskus sen selville, jää tietysti sinun punnittavaksi, mutta kyllähän nämä ns."prosenttipommit" aina jossain vaiheessa tahtoo rysään jäädä. Joku kun kuitenkin aina tietää sen kolaroidun/vaurioituneen auton kohtalon ennen korjausta ja jos se on AVK:lta niin isommissa korjauksissa vaaditaan mm.osa/kuittivalvonta. Eli kyllähän nuo isoimmat "prosenttipommit" kummittelevat helposti tekijälleen vielä useidenkin vuosien päästä kun jälkiä "sylttytehtaalle" seuraavien omistajien/poliisin/verottajan toimesta etsiskellään. Eli eiköhän nämä "prosenttipommeja" tehtailevat kaverit aina jossain vaiheessa pääse poliisille ja verottajalle tätä kautta paljon muitakin tekemisiään selvittelemään. Ei siis todellakaan maksa vaivaa kun nytkin AVK:lta saat muutamalla tuhannella 325 e36:ia joihin voit käyttää per yksilö aina sen 9.5% osistasi. Näin pääset lopulta kopastasi voitolle, mutta kaikissa muissa tapauksissa lopulta persnetto kurkistelee.

                  Comment

                  • keeke
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 673
                    • https://t.me/pump_upp

                    #10
                    eli suosittelet osiksi laittamist.....??
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Taitaa olla ainoa vaihtoehto, ja esim: tuosta Pirkkalan AVK:lta pintavikainen/valmiiksi purettu -94 e36/325iA 2800€, johon sitten saat omastasi sopivasti kaiken tarvittavan. Myyt lopun pois josta saat lopuista vielä suunnilleen tuon 2800€ = Laillinen projekti parin viikon työllä ja nukut yösi rauhassa vastaisuudessakin: http://www.autovahinkokeskus.fi/sivu...09856a.jpg&s=1
                      Last edited by Hemi; 08-03-2006, 00:14.

                      Comment

                      • keeke
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 673
                        • https://t.me/pump_upp

                        #12
                        ok...kiitti et jaksoit vastata noihin tyhmiin kysymyksiin...
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • 525iiäxä
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2005
                          • 1858
                          • Lappeenranta, Finland

                          #13
                          Entäs jos kori onkin joku tekniikaltaan sökö, mutta kaikissa kirjoissa ja kansissa ihan normaalina autona oleva peli ? Tai muuten vaan ilman tekniikkaa oleva kori. Ei siis mistään AVK:lta tai vakuutusyhtiöiltä hommattu lunastuspeli. Eikös sellaisen voi korjata vaihtamalla ehjää kamaa tilalle ? Mitä siitä kenellekään kertomaan mitä on vaihdettu.

                          Volvo V70 2.4T -02
                          E30 323i -84 (taas)

                          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                          Comment

                          • keeke
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 673
                            • https://t.me/pump_upp

                            #14
                            Originally posted by 525iiäxä
                            Entäs jos kori onkin joku tekniikaltaan sökö, mutta kaikissa kirjoissa ja kansissa ihan normaalina autona oleva peli ? Tai muuten vaan ilman tekniikkaa oleva kori. Ei siis mistään AVK:lta tai vakuutusyhtiöiltä hommattu lunastuspeli. Eikös sellaisen voi korjata vaihtamalla ehjää kamaa tilalle ? Mitä siitä kenellekään kertomaan mitä on vaihdettu.
                            just tota ajattelinkin.......eli jos löytäs korin missä paperit ym ovat kunnossa,esim ilman konetta ja vaihdelaatikkoa.....nii eihän siin mitään ongelmia pitäis olla.....pääsis jopa alle sen 35% joten ei edes tartte tehä kantaautotarkistus..
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • advance
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1687

                              #15
                              Tai sitten ostat avk:lta tai mista vaan auton ja laitat siitä valmistenumeron tuohon sun autoon ja käyt sen papereilla katsastaan, tai sitten ostat joltakin vaan paperit siihen ja laitat niiden papereiden valmistenumeron siihen.

                              Kuka täysjärkinen muutenkaan korjaa purkuun tuomitun auton? Sitäpaitsi eikö avk:lla ole jotkut säännöt noihinkin kelle ne niitä purettavaksi tuomittuja autoja myy?
                              Last edited by advance; 08-03-2006, 10:39.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎