Kuka per*ele kokoajan sensuroi tosiasiat foorumilta?
Saksasta uitetut ovat monesti tulva- tai sitten mittarikopeloautoja :/
No en tiedä, mutta kaikki moderaattorit ja muut puoliviralliset tahothan ne editoi muitten tekstejä, vähän samalla tapaa kun kaikki Saksantuonnit ovat tulva- ja mittarikopeloituja. BMW AG:n jälleenmyyjätkin saavat 10h kuukaudessa koulutusta mittarinruuvauksesta, joten kaikki Saksan BMW jälleenmyyjien myymät autot on hirvikolaroituja Reinissä uitettuja Turkinpojan ruuvaamia ruoskia, näin se etenee
Itse tiedan tuosta E39:sta yhta paljon kuin sika suhteellisuusteoriasta, mutta erinaisia foorumeita ahkerasti lukeneena on paahan jotain tarttunutkin.
Muistaakseni talla foorumilla joku heppu kertoi ostaneensa Saksasta alle 200tkm ajetun 530D:n, mutta auton kunnosta paatellen tiesi mittarin olleen ruuvatun. Mutta ihmetys oli suuri, kun Suomessa tarkistutti todelliset kilometrit ja niiden maara oli yli 600tkm. E39 on sen verran hyvin rakennettu, etta pelkastaan kunnosta on hankala maaritella tarkkaan km-lukemaa, nitinoita ja natinoita kun autossa ei tunnu esiintyvan.
Mutta olen taysin samaa mielta taman viestiketjun kanssa siita, etta motit nykyaan ovat aika pieni menoera muihin mahdollisuus menoeriin verraten.
Edelleen muistelen talla foorumilla jonkun kertoneen, etta 330D:hen (olisiko ollut 100-200tkm ajettu) puolessatoista vuodessa tekemaan 6500 euron edesta kaikenlaisia korjauksia (ei siis huoltoja).
Totuus lienee myos se, etta nykydieselit ovat niin korkeaa teknologiaa, etta etenkin kaytetyn sellaisen ostaessa on ainakin henkisesti varauduttava mahdollisuus menoeriin (jakajapummpu, turbo, suuttimet jne..). Eli siis pelkastaan vekkulilla ei kannata valttamatta kallista kaytettya autoa ostaa tai saattaa olla edessa otsasuonen tykytysta ja kylman ringin tuntemusta takaliston ymparilla.
Ja vaikka noihin kaytettyihin autohin saattaa joskus jokunen euro menna, niin pitaa muistaa, etta kallein yksittainen juttu jonka autolle voi tehda, on tuliteran auton ajaminen liikkeesta ulos...siina palaa samantien tuhansia euroja, mita kalliimpi auto sita isompi tukko euroja. Tosin se realisoituu vasta autoa myohemmin myytaessa.
Ja kaikkia Saksasta uitettuja autoja ei todellakaan ole ole ruuvattu. Saksalaisessa firmassa toissa olevana minulla on aika hyva kasitys siita, minkalaisilla autoilla kolleegat Saksassa ajelevat. Ja aika useilla on tosi vahan ajettuja vanhempiakin autoja (Audi A6 vm97 ajettu 70tkm, Audi 80 vm88 170tkm ajettu) eli kylla sielta oikeasti helmiakin loytyy.
Tuo mittarinruuvausjuttu tuli suuren yleison tietoisuuteen, kun ruotsalaiset rupesivat jarjestamaan busseilla autonhakureissuja Saksaan noin 10 vuotta sitten. Ongelmana tassa oli se, etta sen sijaan etta he olisivat kiertaneet Saksassa enemmankin, he keskittyivat Hampurin ym satamakaupunkien liikkeisiin seka "hakkialueisiin" ja ostivat Mersunsa ja Audinsa sielta. No tietenkin fiksut "hakkimyyjat" rupesivat haalimaan muualta Saksasta paljon ajettuja hylkyja, jotka sitten ruuvasivat ja vaihtoivat niihin uusia ratteja, vaihdekepin nuppeja ym saadakseen autot nayttamaan paremmilta. Sitten uusi hintalappu ikkunaan ja avot...pian tuli ruotsalainen ja osti auton tyytyvaisena pois.
Ongelma alkoi selvita, kun naita autoja sitten kolaroitiin Ruotsissa ja vakuutusyhtioiden tarkastajat kuutioivat autoille korvaushintoja. He huomasivat, etta autot olivat paljon enemman ajettuja ja huonossa kunnossa eli korvausten maara tippui.
Kylla kusetetuksi voi tulla Suomessakin ja jos periaatteena on auton ostaminen ilman mitaan tarkistuksia sinisilmaisesti myyjaa uskoen, niin tuskin autoa kannattaa autoa lahtea Saksasta asti hakemaan. Ja jos hakee ja huomaa tulleensa huijatuksi, niin sen sijaan etta syyttaisi saksalaista "hakkimyyjaa" kannattanee hiukan vilkaista peiliin.
Itse asiassa päinvastoin. E39 on hyvä esimerkki ja E60 vielä parempi. Puslat ovat erittäin pehmeitä ja suuriliikkeisiä. Tällä on eristetty ajomelua ja se toimii. Huvittavan tuntuista on jarruttaa E60:sella siten että auto pysähtyy kunnolla: Pysähtymisen jälkeen auto peruuttaa hieman vaikka renkaat pysyvät paikallaan, joustot palautuvat.
Muistaakseni talla foorumilla joku heppu kertoi ostaneensa Saksasta alle 200tkm ajetun 530D:n, mutta auton kunnosta paatellen tiesi mittarin olleen ruuvatun. Mutta ihmetys oli suuri, kun Suomessa tarkistutti todelliset kilometrit ja niiden maara oli yli 600tkm.
Tuo on tainnut olla taas jonkun "suomalaisia" autoja myyvän henkilön tarina?
Tuo on tainnut olla taas jonkun "suomalaisia" autoja myyvän henkilön tarina?
Jostain syysta tuo hakutoiminto ei minulla toimi, mutta tosiaan talla foorumilla joku nain kertoi. Sanoi auton olleen Saksassa niin halpa, ettei haitannut vaikka mittarilukema ei pitanytkaan paikkaansa.
Jos kiinnostaa niin haulla loydat varmasti kyseisen jutun.
Niin ja muistaakseni kyseessa oli heppu, joka oli useita autoja hakenut sielta omaan kayttoon. Ja ollenkaan ei siis katkeraan savyyn kirjoittanut, kunhan vain mainitsi asiasta.
Jostain syysta tuo hakutoiminto ei minulla toimi, mutta tosiaan talla foorumilla joku nain kertoi. Sanoi auton olleen Saksassa niin halpa, ettei haitannut vaikka mittarilukema ei pitanytkaan paikkaansa.
Jos kiinnostaa niin haulla loydat varmasti kyseisen jutun.
Niin ja muistaakseni kyseessa oli heppu, joka oli useita autoja hakenut sielta omaan kayttoon. Ja ollenkaan ei siis katkeraan savyyn kirjoittanut, kunhan vain mainitsi asiasta.
Eli kysymys oli siis tästä jutusta:
"Miksi siitä aina sitten puhutaan kuinka teppo osti auton jonka mittarissa oli 200tkm, ajatteli et 200tkm ehkä ruuvattu pois ja et se ei haittaa, mut piuhalla paljastuki 600tkm..?
Mutta olen pahoillani, tyhmyyttäni kyselen.
Mutta oli tossa toinenkin kysymys; eli onko realistista etsiä 530d:tä 10 000€urolla tax freenä?"
Eli kyse on siis kuvitteellisesta jutusta. Esim. itse ostin Saksasta BMW-jälleenmyyjältä oman autoni ja juttelin näistä ruuvausjutuista ko. myyjän kanssa. Hän totesi, että he myyvät kaikki autot jobbareille, joiden kilometrejä tai muuta historiaa ei voida todentaa.
Itselläni oli omassa 2001 525d:ssä (syyskuussa 2004 ostettu) mittarissa 158tkm ja auto ostettu ja huollettu samaan konserniin kuuluvassa BMW-liikkeessä, joten asioiden "tarkistaminen" oli kohtuu helppoa.
Kuka per*ele kokoajan sensuroi tosiasiat foorumilta?
Saksasta uitetut ovat monesti tulva- tai sitten mittarikopeloautoja :/
Niin, on MONESTI juuri 80 miljoonaisen kansan autoista suurinosa on tulva- ja ruuvattuja autoja !!
Saksassa on pelkästään vanhuksia monta miljoonaa, eli enemmän, kuin koko suomessa väkeä. Ja SUURIN osa heistä säännöllisesti upottaa autojaan ja kuivauksen aikana ruuvailee mittareita oman PC:n ja poran kanssa (tietenkin nettibingon peluun lomassa).
Jos ei uskalla ostaa tehtaan omasta myymälästä autoa, niin mistä sitten?? Jostakin widun suomalaisesta maahantuoja puoskariliikkeestä??
"Miksi siitä aina sitten puhutaan kuinka teppo osti auton jonka mittarissa oli 200tkm, ajatteli et 200tkm ehkä ruuvattu pois ja et se ei haittaa, mut piuhalla paljastuki 600tkm..?
Mutta olen pahoillani, tyhmyyttäni kyselen.
Mutta oli tossa toinenkin kysymys; eli onko realistista etsiä 530d:tä 10 000€urolla tax freenä?"
Eli kyse on siis kuvitteellisesta jutusta. Esim. itse ostin Saksasta BMW-jälleenmyyjältä oman autoni ja juttelin näistä ruuvausjutuista ko. myyjän kanssa. Hän totesi, että he myyvät kaikki autot jobbareille, joiden kilometrejä tai muuta historiaa ei voida todentaa.
Itselläni oli omassa 2001 525d:ssä (syyskuussa 2004 ostettu) mittarissa 158tkm ja auto ostettu ja huollettu samaan konserniin kuuluvassa BMW-liikkeessä, joten asioiden "tarkistaminen" oli kohtuu helppoa.
Tuo 530d alle 10000e tax-freenä kiinnostaa muakin kovasti, esim mobilesta löytyy aikamoinen määrä noita 530d:tä alle 10000e, onko ne kaikki ihan raatoja? Nyt alla kolmas tuontiauto ja olen ollut ihan tyytyväinen kaikkiin, ja hintaluokka on ollut 2500-6000e(tax-freenä), luulisi ettei noi 10000e:n autot ainakaan huonompia voi olla....?
Onko kukaan käynyt lähiaikoina hakemassa autoa Saksasta?
Muistaakseni talla foorumilla joku heppu kertoi ostaneensa Saksasta alle 200tkm ajetun 530D:n, mutta auton kunnosta paatellen tiesi mittarin olleen ruuvatun. Mutta ihmetys oli suuri, kun Suomessa tarkistutti todelliset kilometrit ja niiden maara oli yli 600tkm.
Tällä foorumilla on useaan kertaa todettu, että todellisia kilometrejä ei saa selville mitenkään. Saman tiedon sain Laakkoselta kun asiasta kysyin. En todellakaan tiedä asiasta juuri mitään, mutta sen olen ymmärtänyt, että kilometrit tallentuvat moneen paikkaan. Muistaakseni vuoden 2001 jälkeen myös avaimeen (joku korjatkoon, jos olen väärässä). Jos joku hankkii vehkeet ja alkaa kilometrejä muuttamaan, niin tokihan he muuttavat kilometrit joka paikkaan => todellinen tieto on lopullisesti kadonnut. Mutta on myös mahdollista, että autoon vaihdetaan vain ja ainoastaan mittaristo, jolloin todelliset kilometrit jäävät muualle ja sieltä ne voidaan lukea (tai uudelleen koodata tämä uusi mittaristo?). Meneekö homma näin vai olenko ymmärtänyt asiat väärin?
BMW:sta en mene takuuseen, mutta ainakin VW-konsernin tuotteista ajomaaran saa selville vaihteistosta. Ja yhdelta ammatikseen Suomeen autoja tuovalta hepulta olin ymmartavinani, etta myos Bemuista tama onnistuisi. Mutta tasta siis en ole satavarma.
BMW:sta en mene takuuseen, mutta ainakin VW-konsernin tuotteista ajomaaran saa selville vaihteistosta. Ja yhdelta ammatikseen Suomeen autoja tuovalta hepulta olin ymmartavinani, etta myos Bemuista tama onnistuisi. Mutta tasta siis en ole satavarma.
Onko tällä foorumilla ketään jonka omasta autosta on pystytty tarkistamaan ajomäärä?
Tuntuu että joka paikassa puhutaan että se pystytään EHKÄ tarkistamaan, ja puhutaan että joku kuuli kaverilta että sen kaverilta oli tarkastettu kilsat jotenkin yms....
Mua ainakin epäilyttää pystyykö noita todellisia kilsoja tarkistamaan...Jos ne on saatu muutettua mittariin niin miksei se onnistuisi siihen järjestelmään mistä ne voidaan tarkistaa....?
Kaikissa autoissa mittarissa noin 140-200tkm ja näkisitte riskittömimpinä ostoina kuin esim. suomi-taxin joka on menty todellista ajoa n. 500tkm?
Eikö Rado ole koskaan ajanut tai ollut kyydissä suomi-taksissa jossa nopeusanturin tieto ei välity mittarille? Mä voin kertoa että toi on aikas keljua kun luulet että nopeusmittari onkin kaput mutta asiakkaan tullessa kyytiin ajellaankin sitten puoli-ilmaiseksi kun taksamittarikaan ei saa signaalia kun edellinen suhari on unohtanut kytkeä jälkiasennussulakkeen piuhassa X, josta ei ole kerrottu uudelle kuskille...
Onko kukaan muuten miettinyt mihin nuo kaikki 500tkm ajetut suomi-taksit päätyvät? Niitä jää ammattikäytöstä joka vuosi nelinumeroinen määrä, pari prosenttia uusista autoista menee taksikäyttöön. Jostain syystä noita tapaa myynnistä perin harvoin ainakaan sillä todellisella kilometrilukemalla sen jälkeen kun ne ovat poistuneet siitä merkkiliikkeestä johon ne tulivat vaihdossa.
Jos ne olisivat erityisen hyviä ostoksia, niin ne menisivät aika suurelta osin taksiautoilijoiden ja -kuljettajien omaan tai lähipiirin käyttöön, ne kun saisi suoralla kaupalla todella edukkaasti, koska liikkeissä niistä ei hyvitetä kovin ihmeellisesti. Eli auto kannattaisi myydä pois ja ostaa käteisellä se uusi. Mutta ne menevät lähes poikkeuksetta liikkeeseen vaihdossa.
Ja mitä tulee tulvavaurioihin, niin todennäköisyys tulvavaurioon on suurempi suomi-taksissa kuin saksantuonnissa. Suomi-taksissa tulva on vaan tullut ihmisen ylä- tai alapäästä. Mutta kuka tykkää mistäkin.
Kaikissa autoissa mittarissa noin 140-200tkm ja näkisitte riskittömimpinä ostoina kuin esim. suomi-taxin joka on menty todellista ajoa n. 500tkm?
Eikö Rado ole koskaan ajanut tai ollut kyydissä suomi-taksissa jossa nopeusanturin tieto ei välity mittarille? Mä voin kertoa että toi on aikas keljua kun luulet että nopeusmittari onkin kaput mutta asiakkaan tullessa kyytiin ajellaankin sitten puoli-ilmaiseksi kun taksamittarikaan ei saa signaalia kun edellinen suhari on unohtanut kytkeä jälkiasennussulakkeen piuhassa X, josta ei ole kerrottu uudelle kuskille...
Onko kukaan muuten miettinyt mihin nuo kaikki 500tkm ajetut suomi-taksit päätyvät? Niitä jää ammattikäytöstä joka vuosi nelinumeroinen määrä, pari prosenttia uusista autoista menee taksikäyttöön. Jostain syystä noita tapaa myynnistä perin harvoin ainakaan sillä todellisella kilometrilukemalla sen jälkeen kun ne ovat poistuneet siitä merkkiliikkeestä johon ne tulivat vaihdossa.
Jos ne olisivat erityisen hyviä ostoksia, niin ne menisivät aika suurelta osin taksiautoilijoiden ja -kuljettajien omaan tai lähipiirin käyttöön, ne kun saisi suoralla kaupalla todella edukkaasti, koska liikkeissä niistä ei hyvitetä kovin ihmeellisesti. Eli auto kannattaisi myydä pois ja ostaa käteisellä se uusi. Mutta ne menevät lähes poikkeuksetta liikkeeseen vaihdossa.
Ja mitä tulee tulvavaurioihin, niin todennäköisyys tulvavaurioon on suurempi suomi-taksissa kuin saksantuonnissa. Suomi-taksissa tulva on vaan tullut ihmisen ylä- tai alapäästä. Mutta kuka tykkää mistäkin.
Onko tällä foorumilla ketään jonka omasta autosta on pystytty tarkistamaan ajomäärä?
Tuntuu että joka paikassa puhutaan että se pystytään EHKÄ tarkistamaan, ja puhutaan että joku kuuli kaverilta että sen kaverilta oli tarkastettu kilsat jotenkin yms....
Mua ainakin epäilyttää pystyykö noita todellisia kilsoja tarkistamaan...Jos ne on saatu muutettua mittariin niin miksei se onnistuisi siihen järjestelmään mistä ne voidaan tarkistaa....?
Mitä olen itse autoja tutkinut omilla vehkeillä ja venäläisten kirjotuksia tavannut, niin homma menee e38 & e39 näin:
Vanhempi kuin 97, niin autossa on ews-II, joka ei tallenna kilsoja itteensä eikä avaimeen. Tällöin kilsat on ikessä ja lcm:ssä helposti muutettavissa, eikä mistään jää mitään jälkeä.
Jos auto on 97->, niin autossa on ews-III jolloin kilsat tallentuu sinne ja myös avaimeen. Jos lukasee ews:n tai avaimen, niin siellä pitäis olla sama lukema kuin ikessä. Koska tota ajonestoa ei voi ruuvata alaspäin vaan vain ylöspäin, niin siellä on ruuvatuissa yleensä joku tajuton lukema 600tkm-900tkm. Tuo ei tarkoita sitä, että autolla olisi ajettu noin paljoa, vaan noista lukemista ei voi enää päätellä yhtään mitä autolla on todellisuudessa ajettu. Se iso lukema kopioituu sitten myös avaimeen, mutta ike ja lcm on manipuloitavissa joka tapauksessa miten haluaa. Joo ja noi ei pyörähdä ympäri miljoonassa, joten sitä ei kannata kokeilla Nyt siis voisi sanoa, että jos ajonestossa on iso lukema, niin autoa on ruuvattu. Kannattaa kuitenkin huomioida se, että jos autossa olisi ollut 250tkm lasissa, siitä on ruuvattu myyntihetkellä 50tkm pois ja kilsojen tarkistus tehdään 50tkm plus 100km ajon jälkeen, niin kaikki näyttää siltä, ettei ruuvausta olisi ikinä tapahtunutkaan. Toinen on se, että vaihtaa vähemmän ajetusta autosta ews:n paljon ajetun tilalle ja koppaa sinne auton speksit, niin sitten ei ruuvausta taaskaan voi paljastaa.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment