Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kannattaako ostaa 330tkm ajettu 530D?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #31
    Originally posted by KFZ-Koenig
    Mitä olen itse autoja tutkinut omilla vehkeillä ja venäläisten kirjotuksia tavannut, niin homma menee e38 & e39 näin:

    Vanhempi kuin 97, niin autossa on ews-II, joka ei tallenna kilsoja itteensä eikä avaimeen. Tällöin kilsat on ikessä ja lcm:ssä helposti muutettavissa, eikä mistään jää mitään jälkeä.

    Jos auto on 97->, niin autossa on ews-III jolloin kilsat tallentuu sinne ja myös avaimeen. Jos lukasee ews:n tai avaimen, niin siellä pitäis olla sama lukema kuin ikessä. Koska tota ajonestoa ei voi ruuvata alaspäin vaan vain ylöspäin, niin siellä on ruuvatuissa yleensä joku tajuton lukema 600tkm-900tkm. Tuo ei tarkoita sitä, että autolla olisi ajettu noin paljoa, vaan noista lukemista ei voi enää päätellä yhtään mitä autolla on todellisuudessa ajettu. Se iso lukema kopioituu sitten myös avaimeen, mutta ike ja lcm on manipuloitavissa joka tapauksessa miten haluaa. Joo ja noi ei pyörähdä ympäri miljoonassa, joten sitä ei kannata kokeilla Nyt siis voisi sanoa, että jos ajonestossa on iso lukema, niin autoa on ruuvattu. Kannattaa kuitenkin huomioida se, että jos autossa olisi ollut 250tkm lasissa, siitä on ruuvattu myyntihetkellä 50tkm pois ja kilsojen tarkistus tehdään 50tkm plus 100km ajon jälkeen, niin kaikki näyttää siltä, ettei ruuvausta olisi ikinä tapahtunutkaan. Toinen on se, että vaihtaa vähemmän ajetusta autosta ews:n paljon ajetun tilalle ja koppaa sinne auton speksit, niin sitten ei ruuvausta taaskaan voi paljastaa.
    Suomennatko tämän "Kannattaa kuitenkin huomioida se, että jos autossa olisi ollut 250tkm lasissa, siitä on ruuvattu myyntihetkellä 50tkm pois ja kilsojen tarkistus tehdään50tkm plus 100km ajon jälkeen, niin kaikki näyttää siltä, ettei ruuvausta olisi ikinä tapahtunutkaan. Toinen on se, että vaihtaa vähemmän ajetusta autosta ews:n paljon ajetun tilalle ja koppaa sinne auton speksit, niin sitten ei ruuvausta taaskaan voi paljastaa." ?

    Siis sanoit, että ei voi ruuvata alaspäin ja tuossa esimerkissä puhut 50tkm ruuvamisesta ja jotain muuta mikä ei auennut.

    Toinen juttu, että jos vaihtaa ews:n niin eikös siitä kuitenkin jää jälki eli miten se vaikuttaa sinne vaihteistoon jäävään kilometrilukuun?

    Joka tapauksessa, noiden uudempien E39:n kohdalla tuo ruuvaaminen on kyllä hankalampaa, eikä vielä kertaakaan ole kuullut varmuudella varmennetusta ruuvauksesta. Yrityksiä varmaan riittää, mutta niistä kertoo mittaristossa palava valo tai pimeänä olevat avaimet, joista ei voi lukea kilometrejä.

    Itse luetutin DIS:llä Saksassa autosta tiedot ja kaikki luonnollisesti stemmasi. Avaimeen jää kilometrit ja suoritetut huollot.

    Comment

    • Shadow-line
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 245
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by Rado
      Taxissa auto jolla kohta 700000km eikä edes pumppua huollettu saati suuttimia vaihdettu!
      Tuo BMW 530D tuntuu olevan patarautaa ja miljoonan kevyesti kestävän.
      Uskomattoman vahvoja kokonaisuuksia jos vaan huoltaa kunnolla.
      Itse tosin uskon ettei miljoonakaan vielä tunnu kyseisessä autossa.
      Hmmmmmm.....vrt. topiikki Oi laadukas E39.
      Uskomattoman vahvoja..

      Comment

      • heicci
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 64

        #33
        Ajelin Toyota Carina E 2.0D:llä 614tkm ja sitten palo mäntään reikä 580tkm oli takana kun alkuperänen jarrulevy pamahti irti liitoksistaan... Tais olla jotain 450tkm kun joutu vetarit vaihtaan. Eikä mätääkään juuri missään. Niin ja takana alkuperäset iskarit ja meni vielä kesällä katsastukseta läpi heittämällä. Sitä voi sanoo jo yksilöks Ja sillä oli asuntovaunuakin vedetty tuhansia kilometrejä...
        Kuka käski olla läski?
        Last.fm

        Comment

        • Rado
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 716

          #34
          Väärin!

          Sun autosi vaan kertoo juuri tuosta Toyota-laadusta.

          Eihän kansa voi olla väärässä

          Comment

          • jamoc8
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 277
            • Oulu

            #35
            Originally posted by heicci
            Ajelin Toyota Carina E 2.0D:llä 614tkm ja sitten palo mäntään reikä 580tkm oli takana kun alkuperänen jarrulevy pamahti irti liitoksistaan... Tais olla jotain 450tkm kun joutu vetarit vaihtaan. Eikä mätääkään juuri missään. Niin ja takana alkuperäset iskarit ja meni vielä kesällä katsastukseta läpi heittämällä. Sitä voi sanoo jo yksilöks Ja sillä oli asuntovaunuakin vedetty tuhansia kilometrejä...
            Joo, mä ajoin kans muutaman vuoden E 2.0 i:llä ja täytyy sanoa, että vanhempi carina oli parempi ja hiljaisempi. Vitutti aina lähteä E:llä ajamaan, mutta muutama vuosi piti kestää.. Suorituskyky oli kohtuullinen ja luotettavuus hyvä, mutta muuta hyvää en E:stäni voi sanoa. Toista se on nykyään, aina on niin mukava hypätä rattiin
            ---- Bee äm dapl juu ----

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #36
              Originally posted by Keimo
              Suomennatko tämän...
              Lcm:n ja iken voi ruuvata alaspäin, oli sitten auto kuinka uusi tahansa eli millä ews:llä tahansa ja jos ikestä ja lcm:stä ottaa pois vaikkas sen 50tkm, niin se ews jymähtää odottamaan kunnes noi muut on saavuttanut sen alkuperäsen lukeman + 100km, joka on muiden kuin iken talletusväli. Se pallero ei pala kuin silloin, jos iken vin-koodi ei stemmaa lcm:n kanssa, joten siitä ei voi päätellä kuin sen, että ike on vaihdettu joskus. Niin kauan kuin ike on väärä, ei lcm:n lukema muutu mihinkään autolla ajaessa. Silti harva vaihtaa pelkän väärän ike ja jättää muualle orkkiskilsat. Ews:n vaihdosta voi jäädä joku päivämääräjälki, mutta jos vaihtaa kaikki muut tiedot, niin kukapa tota päivämäärää osaa sieltä esiin kaivaa... Jos siellä vaihteistossa ilmeisesti silloin egs:ssä on kilsat tallessa, niin ois kiva tietää kuka ne sieltä näkee. Mulle ei ainakaan kukaan ole edes saksassa osannut sanoa millä vehkeillä tai missä firmassa se onnistuisi. Zf:llä ehkä?
              Last edited by KFZ-Koenig; 15-03-2006, 21:26.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #37
                heicci: Ei se mikään kummoinen Carina E yksilö ollut jos männässä oli reikä jo 580tkm:n sisäänajolla? Tiedän lähipiirissäkin parikin täysin päästöissään/voimissaan olevaa bensakoneistakin joihin ei ole vaihdettu kuin öljyjä ja renkaita, ja lasissa molemmilla on jo yli 700tkm.
                Näissähän tuo 500tkm on vasta jonkinlainen raja ensihuolloille. Autona muuten ei kovin kummoinen, mutta todellinen ikiliikkuja.

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #38
                  Originally posted by Hemi
                  Näissähän tuo 500tkm on vasta jonkinlainen raja ensihuolloille
                  Yksilöitä nuokin ovat: Isäukon Carina E:ssa markka-aikana ensimmäisen vuoden aikana 30 tmk:lla takuukorjattavaa eikä se kokonaan kuntoon tullut senkään jälkeen. Tekniikankin suhteen oli korjattavaa. Kuten uusissakin: Imusarja rämisee, jarrut temppuilevat jne.

                  Viattoman auton omistaja heittäköön ensimmäisen kiven
                  ---

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎