elikkäs etu vetarin ulompi suojakumi täytyy vaihtaa niin miten käy helpoiten..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
miten helpoiten vaihtaa vetarin suojakumi 525ix:ään
Collapse
X
-
Helpoin konsti on ajaa merkkiliikkeeseen ja antaa niiden tehdä homma. Voi toki onnistua kotikonsteinkin kivutta.
Itselläni kävi iskarin vaihdon yhteydessä niin, että vetari irtosi vahingossa ulommasta nivelestä, se joku rengassokka joka pitää akselin nivelessä antoi periksi ja akseli sekä nivelen kuulat sun muut oli sylissä. Kumin vaihto olisi onnistunut heittämällä. Viisaampi varmaan yrittää irrottaa se iso mutteri ja nykiä akseli nivelineen navasta ulos, sitä en tiedä miten helppo/vaikea homma on.
Merkkiliikkeessä kumisarja maksaa alle 50 ja työ satkun, menee molemmat kumit samalla kertaa. Siis yhdelle akselille.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
-
-
Jep, se akselin pään mutteri vaan on hiukka erikoinen kuten tuosta näkyy http://www.realoem.com/bmw/showparts...18&hg=31&fg=10. Itse varmaan kokeilisin että lähtiskö uudelleen irti pelkkä akseli nivelestä. Ruma konsti, mutta jos onnistuu niin itse kumin vaihto on helppo nakki.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
elikkä eihän se kummonen homma ollutkaan. alatukivarsi ja raidetanko irti tolpasta että vetari sopii lähtä pois.. sit vaan entinen kumi puukolla halki ja roskiin.. sit vaan uusi kumi pussista ja kääntää sen ympäri ja liukuvodetta kehiin ja vetää nivelen yli. ja ympäri ja rasvat sisään ja lemmarit kii.. muut rojut kii ja menoks.. ja hintaa rojektille tuli n. 13€ että pääsipä melko halvemmalla ku hartikaisella/korjaamolla,, eikä todella ollut vaikea hommaE36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita
Comment
-
-
Millä sait sen mutterin irti ? Mistä uusi kumi ? Venyykö se niin paljon, että kapeampikin pää muljahtaa nivelen yli ?Last edited by 525iiäxä; 10-03-2006, 00:07.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
monikulmanen 30mm hylsy ja pitkä väännin... kumi löytyy mistä vain varaosa liikkeestä. ja se pienempi pää venyy sen isomman yli kun vaan laittaa hyvin rasvaa väliin et luistaaE36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita
Comment
-
Comment