Announcement

Collapse
No announcement yet.

320d vm-03 käynnistyshuolia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    320d vm-03 käynnistyshuolia

    Auto käynnistyy miten sattuu pakkasella. Jos lähtee niin sillon yleensä heti jos ei niin sitten ei ollenkaan. Autoon on vaihdettu polttoainesuodatin kun se alko n.6vko:a sitten temppuilla. Ei auttanu. On sen jälkeen luettu vikakoodit merkkiliikkeessä 3 kertaa. 2 kertaa vaihdettu siirtopumppu. Ei apua siitäkään!
    Testerin mukaan ei oo muuta vikaa kun se pumppu.

    Kerran ei kun ei käynnistyny, hinattiin n.600m. Seuraavana päivänä starttas -15 asteen pakkasessa moitteetta siitä mihin jätettiin. Sitten testeriin eikä sen mukaan mitään vikaa!

    Oisko jotain sähköhäiriöö vai mitä? Eivät meinaa liikkeessäkään saada siitä selvää.
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    #2
    hehkurele?

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Täällä sama malli ja vuosi. Jos on pakkasta -25 tai enemmän, niin ei lähde kun hirveellä sahaamisella. Lohko auttaa. Muuten ei mitään starttiongelmia.

      Vikakoodeja oli tullut >250 kertaa liian alhainen polttoaineen paine, eli siirtopumppua epäilivät liikkeessä. Kiva tietää ettei sekään auta välttämättä :|

      Comment

      • ari79
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 230

        #4
        mulla oli samantyppinen vika.
        kylmänä ja lämpimänä lähti kyl käyntiin,mut hiukan jäähtyneenä ei lähteny.
        vaihettiin hehkut ja egr venttiili,ei vaikutusta.
        vikakoodeja ei ollu...mut startin vaihdolla tuli sit kuntoon.
        Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


        Plus hirvee määrä muita resuja

        Comment

        • larmatin
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 1118
          • Perttula

          #5
          Originally posted by Juusu
          Auto käynnistyy miten sattuu pakkasella. Jos lähtee niin sillon yleensä heti jos ei niin sitten ei ollenkaan. Autoon on vaihdettu polttoainesuodatin kun se alko n.6vko:a sitten temppuilla. Ei auttanu. On sen jälkeen luettu vikakoodit merkkiliikkeessä 3 kertaa. 2 kertaa vaihdettu siirtopumppu. Ei apua siitäkään!
          Testerin mukaan ei oo muuta vikaa kun se pumppu.

          Kerran ei kun ei käynnistyny, hinattiin n.600m. Seuraavana päivänä starttas -15 asteen pakkasessa moitteetta siitä mihin jätettiin. Sitten testeriin eikä sen mukaan mitään vikaa!

          Oisko jotain sähköhäiriöö vai mitä? Eivät meinaa liikkeessäkään saada siitä selvää.

          voisin vaikka lyödä vetoa että polttonesteen paineensäätimen o-rengas on rikki.
          paineensäädin sijaitsee joko railiputkessa tai korkeapainepumpussa.

          on tietysti mahdollista että jokin suutin on rikki, se selviäisi kun mittaisi niiden ohivuodot.

          nimim. monta commonrailia töissä korjannut

          edit: ei ne merkkiliikeessä aina kaikkea tiedä
          Last edited by larmatin; 26-03-2006, 17:23.

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            #6
            ...heitä huoltamon tiskiin 3000€, pidä 2kk sisällä 42pv autoa huollossa ja toimii päivän!!!

            nm. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55863
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • MGee
              Newbiemmer
              • Jan 2005
              • 9
              • Tuusula

              #7
              Tankissakin on pumppu

              Onkos sulla tarkastettu se tankissa oleva "imupumppu".
              Mulla oli samanlaisia käynnistysongelmia > 10 asteen pakkasilla kun oli seissyt pitempään esim. yön yli. Vaihtoivat siihen merkkiliikkeessä kahteen kertaan siirtopumpun, kerran polttoainesuodattimen ja ongelma kärjisty kun ei enää lähtenyt ollenkaan käyntiin ja hinautettiin toiseen merkkiliikkeeseen.
              Sieltä työnjohtaja soitti "siitä on siirtopumppu rikki".
              Kun sanoin sen olevan 3 päivää aikaisemmin vaihdettu.
              Rupesivat tutkimaan tarkemmin linjoja ja tankista löytyi rikkinäinen imupumppu joka oli lisäksi jäässä (Tankissa vett&#228.
              Nyt on uusi imupumppu ja UUSI siirtopumppu (edellinen sai siipeensä kun imupumppu ei toiminut).
              Ja nyt toistaiseksi toiminut, itsellä vasta päivän remontin jälkeen
              Onneksi kaikki tuo meni takuuseen! Huh Huh

              Edit: Toi oli herjannut sitä matalaa polttoaineen painetta
              Last edited by MGee; 27-03-2006, 20:27.
              E 46 320d -02 &
              E 30 320iA -88

              Comment

              • Sami
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1332
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Juusu
                Auto käynnistyy miten sattuu pakkasella. Jos lähtee niin sillon yleensä heti jos ei niin sitten ei ollenkaan. Autoon on vaihdettu polttoainesuodatin kun se alko n.6vko:a sitten temppuilla. Ei auttanu. On sen jälkeen luettu vikakoodit merkkiliikkeessä 3 kertaa. 2 kertaa vaihdettu siirtopumppu. Ei apua siitäkään!
                Testerin mukaan ei oo muuta vikaa kun se pumppu.

                Kerran ei kun ei käynnistyny, hinattiin n.600m. Seuraavana päivänä starttas -15 asteen pakkasessa moitteetta siitä mihin jätettiin. Sitten testeriin eikä sen mukaan mitään vikaa!

                Oisko jotain sähköhäiriöö vai mitä? Eivät meinaa liikkeessäkään saada siitä selvää.

                Joku suutin kusee ja railpaineet ei nouse...Ota suuttimien paluu putket irti ja sitten pitäs saada viriteltyä jokaiseen suuttimeen oma letku...Paluu linja pihdeillä tukkoon ja nokka-akselin anturi irti...letkun päät johonkin kuppiin ja kaveri starttaa noin 10 sek sitten katot että tuleeko jostain ainetta..jos jostain tulee niin se suutin ainakin paskana eli vaihtoon tai puhdistus...Ehjistä suuttimista ei pitäs tulla vielä yhtään pisaraa 10 sek startissa...

                Tai sitten toinen vaihtoehto että pistät suuttimien paluu letkun kuppiin ja ne kaikki suuttimet on siinä sarjassa ja käyntiin 2 min..muistaakseni 150ml max mitä saa tulla...tässä testissä tietenkään ei tiedä mikä yksittäinen kusee...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎