Kiitos veku!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d autom.laatikosta
Collapse
X
-
Terve, threadin aiheesta muutama omakohtainen kokemus:
- itselläni on 530dA vm. 10/01 Harisen softalla, tehoa otettu ulos 174kW/598Nm@2900rpm. (Pyörät suti tosin aika pahasti dynossa. Pitää käydä kokeilemassa uudelleen kesän korvalla ja uusilla renkailla.) Muutos tehtiin loppukesästä 2005.
- täyskiihdytys D:llä kolmoselta ylöspäin aiheuttaa viitoselle kytkeytymisessä selvästi havaittavan luistoviiveen ja "not so good" -fiiliksen
- koska vaihteiston ohjaus-softa on erillisellä piirillä, seuraa uudelleen ohjelmoinnista mahdollisesti jotain havaittavia lieveilmiöitä. Itselläni huomasin mm. moottorijarrutuksen yhteydessä kolmosella vaihteiston softa ei aivan synkkaa moottorin ohjauksen kanssa, aiheuttaen n. 60 vauhdista hidastettaessa suht´ rajun nykäisyn. Johtuuko sitten syöttöjen leikkaamisesta eriaikaisesti lootan momentin muuntimen kytkeytymisen kanssa- en tiedä. Tämä nykäsy siis kun sportilla valittuna tuo 3. vaihde ja moottorijajjutus (en tee enään).
Summummaarum, ohjelmoin itseni käyttämään kulkinetta hieman eri tavalla; kiihdyttelen (kun en kiroile) maltilla ja steptronicilla, jos revitän D:llä, lasken kaasua ennen vaihtoa, jos tökin Stepillä, otan kaikki ulos nelosella ja lasken jälleen kaasua ennen tökkäsyä viitoselle + uutta usvaputkea. Tähän tottui meitsin prossu melko nopsaan ja vielä on loota ok. Uskon, että järjellisellä käytöllä näistä saa iloita vielä pitkään ilman suurempia murheita. Softattunakin.
Kehumaan en tässä tohdi ruveta, mutta vaikea on enään muista kumipyöristä hirveesti syttyä. Se yx automainos, jossa kovat kaulassa- kaveri piippaa Catepillarin lukkoon on tosin jotain...
Last edited by Luxi; 15-03-2006, 22:50.Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc
Comment
-
-
Originally posted by LuxiTerve, threadin aiheesta muutama omakohtainen kokemus:
- itselläni on 530dA vm. 10/01 Harisen softalla, tehoa otettu ulos 174kW/598Nm@2900rpm. (Pyörät suti tosin aika pahasti dynossa. Pitää käydä kokeilemassa uudelleen kesän korvalla ja uusilla renkailla.) Muutos tehtiin loppukesästä 2005.
- täyskiihdytys D:llä kolmoselta ylöspäin aiheuttaa viitoselle kytkeytymisessä selvästi havaittavan luistoviiveen ja "not so good" -fiiliksen
- koska vaihteiston ohjaus-softa on erillisellä piirillä, seuraa uudelleen ohjelmoinnista mahdollisesti jotain havaittavia lieveilmiöitä. Itselläni huomasin mm. moottorijarrutuksen yhteydessä kolmosella vaihteiston softa ei aivan synkkaa moottorin ohjauksen kanssa, aiheuttaen n. 60 vauhdista hidastettaessa suht´ rajun nykäisyn. Johtuuko sitten syöttöjen leikkaamisesta eriaikaisesti lootan momentin muuntimen kytkeytymisen kanssa- en tiedä. Tämä nykäsy siis kun sportilla valittuna tuo 3. vaihde ja moottorijajjutus (en tee enään).
Summummaarum, ohjelmoin itseni käyttämään kulkinetta hieman eri tavalla; kiihdyttelen (kun en kiroile) maltilla ja steptronicilla, jos revitän D:llä, lasken kaasua ennen vaihtoa, jos tökin Stepillä, otan kaikki ulos nelosella ja lasken jälleen kaasua ennen tökkäsyä viitoselle + uutta usvaputkea. Tähän tottui meitsin prossu melko nopsaan ja vielä on loota ok. Uskon, että järjellisellä käytöllä näistä saa iloita vielä pitkään ilman suurempia murheita. Softattunakin.
Kehumaan en tässä tohdi ruveta, mutta vaikea on enään muista kumipyöristä hirveesti syttyä. Se yx automainos, jossa kovat kaulassa- kaveri piippaa Catepillarin lukkoon on tosin jotain...
Comment
-
-
Moro
Kaverilla on ollut -01 530dA lastutettuna 220hp (vääntöä en muista) nelisen vuotta, eikä voimansiirron kanssa mitään ongelmia.
Oma on toki manuaali ja nyt 40tkm ajettu ilman ongelmia. Kaiken saa rikki ja kaikki kestää aikansa. Toivotaan että kestää myös pääsiäisen Nurburgringin matkan!
Skaffa
PS ei savuta!e60, 530d, 311hp, 693Nm, Silber Grau
Comment
-
-
Knockin' the wood- mitä sitten tarkoittaneekaan. Hydramatic toimii vielä itse asiassa varsin mukavasti. Aiemmin mainitsemani pienet blemishit on olemassa ja niiden kanssa ajelee varsin mukavasti, kunhan vain muistaa tietyt rajoitteet.
Valitettavasti kaks viikkoisen pojan vanhempana täytyy toistaiseksi vain tyytyä toivottamaan matkaajille leveetä baanaa nyyrbyyrinkiin ! <grin> Taitaa Skaffan kiesi kulkea jonkinlaisen letkan kärjessä...
Ja edittiä, että eihän tämäkään muuten savuta. Sikäli onnistunut softis ja kaiketi kunnossa olevat suuttimet.Last edited by Luxi; 17-03-2006, 23:04.Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc
Comment
-
-
Originally posted by 540iAV8Itsekkin vastaavalla ajaneena ja paljon kyydissä olleena sanoisin, että ei se edes sitä lastua tarvii.
Jos nopeampaa kaipaa niin sitten bensa vehje.
Eilen laitettiin uusi softa 220\510 ja ero vakioon oli huomattava.
Ilmeisesti kone vielä oppimis vaiheessa eli kaikki voima ei ole vielä tarjolla mutta selvä ero nyt jo vakioon.
Onko luxilla egr tulpattu ?Last edited by veku; 18-03-2006, 06:16.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by vekuTai lastu turbovehkeeseen
Eilen laitettiin uusi softa 220\510 ja ero vakioon oli huomattava.
Ilmeisesti kone vielä oppimis vaiheessa eli kaikki voima ei ole vielä tarjolla mutta selvä ero nyt jo vakioon.
Onko luxilla egr tulpattu ?Tekis mieli alkaa vuodattaa, mutta eihän me sellasia.. Tehään pois ja painetaan kaasua.
Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc
Comment
-
-
Originally posted by LuxiEi ole. Ajattelin katsoa sitä samalla imusarjan irroitusretkellä. Jos imus on hyvin tukkoinen+karstaa täys, tukin egr:n taatusti vaikka valamalla ikuisen pääsiäiskinderin putken sisään. Jotain tolle täytyy tehdä, öljynvaihtojen lisäks. Mulla kuolee kohta hikirakkulat koneen särkymisen pelossa, riittää kun yksi jeeppi on kansia vailla Aro-yhtymän pihassa jo kolmatta viikkoo.Tekis mieli alkaa vuodattaa, mutta eihän me sellasia.. Tehään pois ja painetaan kaasua.
Onko se jokin pakokaasujen kierrätys-venttiili? (ihan villi arvaus, tosin väärin ne ruksit ovat aina lotossakin)
Mitä niiden poistaminen vaatii (siis muutostöitä) ja mitä vaikutuksia tuolla on?
Heikko lenkki kaikissa tomaatti 530 D:ssä?
Comment
-
-
Originally posted by RadoHeikko lenkki kaikissa tomaatti 530 D:ssä?
Samaan aikaan oli e60 530d 04? remontissa josta oli läpät karanneet moottorin=konerikko mutta onneksi autossa oli vielä takuu voimassa,muuten olisi saattanut ottaa omistajaa hermoon.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Heikko lenkki on ainakin turbiini.
Ja laatikon sisällä eräs boori joka on aika köykäinen.
Yksi levykytkin tykkää lipsua lastun kanssa.
Ja kaikkiin näihin ollaan kehittämässä/kehitetty parannustaE60 530d M-Sport
E53 X5 3.0d Sport
E53 X5 3.0d Sport Paku
E93 330d
E61 535d M-Sport
E61 520d
E46 320i
Comment
-
-
Kyllä on surullista luettavaa nää topicit..
2000-luvun kertakäyttöautot?
Menee jousituennat, menee tehopyttyläpät koneeseen ja samalla kilisee koko pannu(ei hyvää päivää ja maahantuonti vaan virnistelee).
Laatikot on heikkoja..
Mikä näissä peleissä kestää? Tupakansytytin?(lisävaruste).
Tulen taas siihen lopputulokseen, että parempi ostaa köyhä japsi tai vaikka jakulaari.
Britit alkaa tuntuu näiden vikalistojen lälkeen laatuautoilta, saati ranskikset
(onneksi multakin revitty nuo läpät tuolta imusarjasta(peräti 10NM vääntö tappio, silti iso ilo sen rinnalla, ettei koskaan voi tietää milloin kilahtaa), oikein TAKUUSEEN)
Kelleköhän olen velkaa?
Järjellä autot pitää alkaa valitsee, eikä suinkaan tunteella(SEN TÄSSÄ OPPI)Last edited by Rado; 20-03-2006, 19:45.
Comment
-
-
Mitä niiden poistaminen vaatii (siis muutostöitä) ja mitä vaikutuksia tuolla on?
Helpoin tapa on laittaa vaan kuula tms. alipaineletkun sisälle, joka ohjaa EGR -venttiiliä. Vaikuttaa ainakin siten, että imusarjasi ei ole niin tukossa kuin, mitä se olisi EGR:n kanssa... Harvahan meistäkään omaa paskaa uudestaan syö...?
Comment
-
Comment