Olisiko vielä helpompi pelkästään irrottaa se alipaineletku EGR:stä? Omassa on saksanpoika tehnyt näin.
530d autom.laatikosta
Collapse
X
-
Irrottamalla ja alipaineletkun tulppaamatta jättämisellä alipainetta ei enää synny, joten siitä tulee vikailmoitus.Originally posted by zeizeiOlisiko vielä helpompi pelkästään irrottaa se alipaineletku EGR:stä? Omassa on saksanpoika tehnyt näin.
Jos EGR on valmiiksi kunnon möhnässä ja jäänyt hieman auki, tuo letkun tulppaaminen ei enää riitä.---
Comment
-
laatikon ulostulo akseli on kiinni 10mm paksussa hammasrattaassa ja se ei ole rihlattu niin eipä kovin kovaa vääntöä kestävä :thinkOriginally posted by Jarkko S View PostHeikko lenkki on ainakin turbiini.
Ja laatikon sisällä eräs boori joka on aika köykäinen.
Yksi levykytkin tykkää lipsua lastun kanssa.
Ja kaikkiin näihin ollaan kehittämässä/kehitetty parannusta
Omasta laatikosta oli nimenomaan tämä rikki ja samalla hankin Masterkitin ja vaihdettiin kaikki kitkalevyt koska öljy oli todella MUSTAA, mutta ainoastaan yksi 4 levyn pakka oli jonkinverran palanut muuten kaikki pakat (10 ja 12 levyset) olivat kuin uudet, kitkapinnoissa näkyi jopa varaosanumerot (ajettu 170tkm).
Jonkinverran halvempi kuin merkkiliikkeessä (uusi laatikko 4300 Eur + vaihtotyöt)
Kun käytää ammattilaista niin pääsee halvemmalla, Auto Haapanen (Kaarina)
ja osat JN-Trading (Piispanristi) joka muuten korjaa myös turbiineja.
Kokonaishinta 2200 Eur
- Hinaus merkkiliike>korjaamo
- Masterkit
- Uusi akseli (ulostulo laatikko>kardaani)
- öljyt+lisäaineet
- vaihtotyö

_______________________________
E90 335 d -08
- Ford Mustang Convertible -69
- Aprilia RSV Mille -03
Ex. E61 530 dA -04, E39 530 DaT Shadowline -00, Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI, MB E 220 CDI Touring, MB A 170 CDI Lang, Opel Zafira 2.0 DT, VW Golf 1.9 PD 4motion Variant,
Volvo 850 TDI Sportwagon, MB 300 DA Touring, MB 200 D
Comment
-
- koska vaihteiston ohjaus-softa on erillisellä piirillä, seuraa uudelleen ohjelmoinnista mahdollisesti jotain havaittavia lieveilmiöitä. Itselläni huomasin mm. moottorijarrutuksen yhteydessä kolmosella vaihteiston softa ei aivan synkkaa moottorin ohjauksen kanssa, aiheuttaen n. 60 vauhdista hidastettaessa suht´ rajun nykäisyn. Johtuuko sitten syöttöjen leikkaamisesta eriaikaisesti lootan momentin muuntimen kytkeytymisen kanssa- en tiedä. Tämä nykäsy siis kun sportilla valittuna tuo 3. vaihde ja moottorijajjutus (en tee enään).
Mulla on (kai) vakiokunnossa oleva 525 DA ja sen laatikko oireilee vähän samalla lailla. On kuin löis kumivasaralla penkin alle, kun osaa sen kohdan hakee stepillä. Eräs tomaattimies sanoi, että 3. rumpu on halki. Men tiijä, kun mullei oo rummuista kokemusta, tai joo, oon mä siltarummun laittanu mökille, heh heh...lopukevennys...
Comment
Comment