Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 muutos -> 535 tai 540

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samivaan
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 176

    525 muutos -> 535 tai 540

    En nyt ole vaihtamassa moottoria, eikä varsinaisesti ole ajankohtainen asia, mutta jos kuvitellaan että autoon joutuisi tekemään moottoriremontin, ja kaipaisi lisää tehoa m20 koneeseen, niin samallahan voisi periaatteessa vaihtaa koko moottorin. Eikä tarvitsisi odotella osia "viikkotolkulla" milloin mistäkin koneistamolta tai varaosaliikkeestä, kun moottori olisi valmiina auton vieressä, entistä poistettaessa.

    Searchilla etsin, mutta en keksinyt hyviä hakusanoja, hakusanatkin kelpaavat vastaukseksi jos/kun vastaavia threadejä on ollut.

    Eli 540sen koneeseen vaihdettaessa menee jarrulevyt ja satulat vaihtoon? http://www.btcf.fi/forum/showthread....jarrut+525+540

    Se kuitenkin jäi auki, mitä kaikkea muuta pitää vaihtaa jos haluaa m30 3.5l, tai m60 4.0l koneen? Kulutuksessa ei liene mitään eroa vanhan 3.5l kutosen ja 4.0l uudemman kasin kanssa, mutta kulkupuolessa kyllä. Kumman itse vaihtaisit, ja miksi?
    Käykö kiinnikkeet suoraan molempiin, ja mitä muuta pitää vaihtaa? Vaihdelaatikko? Perä nyt ainakin on 525sessa tiheämpi, mutta se nyt varsinaisesti tuskin haittaa.

    Saako edes tuohon vanhaan pikku"tietokoneeseen" toimimaan mitään varoitusvaloja ja virheilmoituksia tuolla 4l koneella? Tuota 3.5l konetta nyt on tainnut olla samoissa mittaristoissa, joten siinä ei varmaan ihan mahdotonta säätöä tulisi sähköjen/anturien kanssa?


    edit: Lisätään vielä että aihe kiinnostaa, ei se että onko viisainta aina vaihtaa auto suoraan 535seen tai 540seen, vaan kyseinen toimenpide kiinnostaa kokonaisuutena.
    Last edited by samivaan; 15-03-2006, 08:35.
  • 6power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 254
    • Tampere

    #2
    Moi!

    Oma mielipiteeni on et vaihda koko auto..esim. 535 saa tänäpäivänä sen verran halvalla ettei kannata ruveta itse rakentaan.jos haluaa teputa autojen kans niin viritä sitä sit niin ollaan 540 tehoissa. Kuvittelisin et 535:ssa on halvemmat tekniikan osat kuin 540:ssä.

    T: 6power

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      #3
      Olisi tarjota jotain tällaista, eli "sama" homma tehtynä.

      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=12491&page=26

      www.zoui.net
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • samivaan
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 176

        #4
        Myös 3.0l V8 muutos kiinnostaa. istuuko 525sen vaihdelaatikkoon, tarvitseeko vaihtaa jarruja, käykö sähköt.

        Zoui:lla hillittömän siisti E34. Tosin itselläni tämä on käyttöauto, ja koitan pitää mahdollisimman luotettavana, niin teoriassa jos innostuisin konetta vaihtamaan, se olisi mahdollisimman vakio/siisti/vähän ajettu. Entinen kone vaan pois ja uusi tilalle. Mitään isompaa säätöä asennuksen jälkeen ei saisi olla tarve tehdä.

        Comment

        • Zoui
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 6350
          • Tampere

          #5
          Originally posted by samivaan
          Myös 3.0l V8 muutos kiinnostaa. istuuko 525sen vaihdelaatikkoon, tarvitseeko vaihtaa jarruja, käykö sähköt.
          Mutua, eli pitäisi sopia kyllä tuohon laatikkoon, laatikon asennuskulma ilmeisesti muuttuu, eli saako sen koko paketin sitten sopimaan miten...? Mulla on "sama toisin päin".

          Jarrut vaihtoon, takavakaaja, taka-alatukivarret, onhan noita

          Sitten pitää mielessä/tarkistaa kanssa noi paino jutut, paikkaluvun muutokset etc.
          Elämä on pihakivestä.

          Comment

          • samivaan
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 176

            #6
            Tämän perusteella näyttäis, että V8 530sessä on samat jarrut?



            ---
            525i, S&T, M20B25 6-syl,1988-1990, 170hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
            530i, S&T, M60B30 8-syl, 1993-1995, 218hv, E V 302 x 22, T 300 x 10, ABS
            ---

            Tosin eipä nuo levyt kalliita ainakaan motonetillä ois ollu. Ja veikkaan että jarrujen päivitys, mahdolliset jousien vaihdot yms. on varsin helppoja toimenpiteitä itse moottorin sovittamiseen, ja toimintaan saattamiseen. Tässä lisähauillakaan ei ole löytynyt mitään, mistä selviäisi että istuuko V8 mylly "vanhaan konehuoneeseen" suosiolla, ja mitä vaatii että auto yleensä lähtee käyntiin ja liikkuu.

            Comment

            • saastuttaja
              Bimmer Rookie
              • Feb 2003
              • 139

              #7
              Tekniikanvaihto ei ole koskaan varmuudeltaan alkuperäistä vastaava.

              Jos tekniikka ei miellytä, niin auto vaihtoon.

              Comment

              • samivaan
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 176

                #8
                Amerikan poijjat väittivät foorumillaan, että M30nen menee heittämällä, käy alkuperäinen vaihteisto ja moottorinohjaus. Pitääköhän paikkansa?

                Toki autonvaihtoakin saa ehdottaa, jos on tarjota noin tonnin hintavälillä 525->535 vaihtoa. (M30 moottoreitahan saa kirkkaasti alta tonnilla)

                Comment

                • pmv
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 2032
                  • tornio

                  #9
                  Niin no M30 ja M20 vaihdeloovat on erilaiset, eli 525i:n laatikko ei mene M30 koneen perään. Etupalkithan näissä on samat, mutta 535i mallissa on vahvemmat vakaajat. Ne menee vaihtoon. Mitä noihiin M30 koneiden hintoihin tulee, niin näissä on se iänikuinen nokka-akseliongelma, että vanhemmiten on satavarmasti kulunut. Ja sitten tietysti voi olla hyvin herkästi kannentiiviste pettänyt. Että jos alle tonnilla saakin koneen, niin voi olla että että satoja euroja menee sitten rempaamiseen. Tai sitten ei.

                  M60 konversiossa pitää sitten vaihtaa enempi osia. V8 koneen tieltä pitää vaihtaa alipainetehostajan paikkaa ja siihen tulee sellainen hieman jälkivirityksen makuinen tankohärveli väliin.540i:ssä on vielä erilaiset jarrut kuin pienemmissä e34 versioissa.

                  Itse en kyllä suin surminkaan lähtisi tekemään e34:een tekniikanvaihtoa, en edes ostaisi sellaista.

                  Comment

                  • samivaan
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 176

                    #10
                    Ehkä se auton vaihto olisi sitten fiksuinta. Autoa vaihtaessa tulee kartoitettua aina muutkin merkit läpi.

                    Ei jollain ole hyviä kilpailijoita ehdottaa? 3l omega lienee ihan ripeä, (TM testissä 7.2s 0-100km/h, ja voitti testin -91) mutta ei näytä ulkoisesti kovin hyvältä, ja ovat yleensä näin vanhoina ruostuneet käsiin. Audit ja Mersut taitavat olla sitten ihan eri hintaluokassa, kun haetaan suunnilleen saman suorituskyvyn autoa, muita?
                    Last edited by samivaan; 05-04-2006, 11:11.

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      #11
                      No Citroen XM tietenkin olisi aivan oivallinen valinta!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎