En nyt ole vaihtamassa moottoria, eikä varsinaisesti ole ajankohtainen asia, mutta jos kuvitellaan että autoon joutuisi tekemään moottoriremontin, ja kaipaisi lisää tehoa m20 koneeseen, niin samallahan voisi periaatteessa vaihtaa koko moottorin. Eikä tarvitsisi odotella osia "viikkotolkulla" milloin mistäkin koneistamolta tai varaosaliikkeestä, kun moottori olisi valmiina auton vieressä, entistä poistettaessa.
Searchilla etsin, mutta en keksinyt hyviä hakusanoja, hakusanatkin kelpaavat vastaukseksi jos/kun vastaavia threadejä on ollut.
Eli 540sen koneeseen vaihdettaessa menee jarrulevyt ja satulat vaihtoon? http://www.btcf.fi/forum/showthread....jarrut+525+540
Se kuitenkin jäi auki, mitä kaikkea muuta pitää vaihtaa jos haluaa m30 3.5l, tai m60 4.0l koneen? Kulutuksessa ei liene mitään eroa vanhan 3.5l kutosen ja 4.0l uudemman kasin kanssa, mutta kulkupuolessa kyllä. Kumman itse vaihtaisit, ja miksi?
Käykö kiinnikkeet suoraan molempiin, ja mitä muuta pitää vaihtaa? Vaihdelaatikko? Perä nyt ainakin on 525sessa tiheämpi, mutta se nyt varsinaisesti tuskin haittaa.
Saako edes tuohon vanhaan pikku"tietokoneeseen" toimimaan mitään varoitusvaloja ja virheilmoituksia tuolla 4l koneella? Tuota 3.5l konetta nyt on tainnut olla samoissa mittaristoissa, joten siinä ei varmaan ihan mahdotonta säätöä tulisi sähköjen/anturien kanssa?
edit: Lisätään vielä että aihe kiinnostaa, ei se että onko viisainta aina vaihtaa auto suoraan 535seen tai 540seen, vaan kyseinen toimenpide kiinnostaa kokonaisuutena.
Searchilla etsin, mutta en keksinyt hyviä hakusanoja, hakusanatkin kelpaavat vastaukseksi jos/kun vastaavia threadejä on ollut.
Eli 540sen koneeseen vaihdettaessa menee jarrulevyt ja satulat vaihtoon? http://www.btcf.fi/forum/showthread....jarrut+525+540
Se kuitenkin jäi auki, mitä kaikkea muuta pitää vaihtaa jos haluaa m30 3.5l, tai m60 4.0l koneen? Kulutuksessa ei liene mitään eroa vanhan 3.5l kutosen ja 4.0l uudemman kasin kanssa, mutta kulkupuolessa kyllä. Kumman itse vaihtaisit, ja miksi?
Käykö kiinnikkeet suoraan molempiin, ja mitä muuta pitää vaihtaa? Vaihdelaatikko? Perä nyt ainakin on 525sessa tiheämpi, mutta se nyt varsinaisesti tuskin haittaa.
Saako edes tuohon vanhaan pikku"tietokoneeseen" toimimaan mitään varoitusvaloja ja virheilmoituksia tuolla 4l koneella? Tuota 3.5l konetta nyt on tainnut olla samoissa mittaristoissa, joten siinä ei varmaan ihan mahdotonta säätöä tulisi sähköjen/anturien kanssa?
edit: Lisätään vielä että aihe kiinnostaa, ei se että onko viisainta aina vaihtaa auto suoraan 535seen tai 540seen, vaan kyseinen toimenpide kiinnostaa kokonaisuutena.
Comment