Announcement

Collapse
No announcement yet.

huoltovalon nollaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jraiha
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 566
    • Kempele

    huoltovalon nollaus?

    mitkähän ne navat olikaan tässä isommassa pyöreässä liittimessä?
    e46
  • J.S
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 95
    • Espoo

    #2
    Katoppa löytyykö tuolta:

    Comment

    • jraiha
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 566
      • Kempele

      #3
      seiska maihin ja virta päälle? en saanut resetoitua.... voisko joku antaa vihjeitä....... :|
      e46

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Juuri tein viime viikonloppuna nollauksen E36 320:een. Virtalukko asentoon 1(matkamittari näkyvissä, mutta ei huoltovalot), napa 7 maadoitetaan jollain johdonpätkällä ja pidetään 10 sekuntia maissa(HUOM! Aika on tarkka, aluksi pidin about minuutin ja mitään ei tapahtunut). Sitten virrat pois ja se on siinä. Voi olla että aluksi nollautuu inspection-teksti eikä huoltovalot, siinä tapauksessa ota uudestaan 10 sekuntia.

        Comment

        • muti
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 87
          • Kuopio

          #5
          E39 valot sammuu, kun laitat virta-avaimen 2 asentoon, niin että huoltovalot syttyvät. Sitten vain johdat 7 "navan" maahan. About 3.25 sec ja huoltovaot nollaantuu. Voi itse seurailla kojetaulusta jos on kaveri tekemässä ton. Itse en ole ilman kaverin apua nollaillut, kun ei voi olla kahdessa paikassa samaan aikaan.
          Huomioi että johdat myös piuhan varmasti maahan. Ei toimi, jos laitat niihin iskarin kupin yläpäässä oleviin ruuveihin.

          Comment

          • jouskari318is
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 215
            • Tampere

            #6
            nollauksesta

            Itsellä onnistui ihan ok kun laitoin johdon 7-pinnistä moottoriin kohtaan josta sai maata. Eli ekaks virrat päälle asentoon 2, sitten johto maihin ja pitää kosketuksissa 7-pinniin 11 sek (=Inspection nollaus, 3 sek. öljyvalon nollaus). Auto on 318is -95.

            Comment

            • Johnny
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 420
              • Kouvola

              #7
              Mistäs toi liitin löytyy 750 e32 :?: :oops:

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Johnny
                Mistäs toi liitin löytyy 750 e32 :?: :oops:
                Eikös se siellä konehuoneessa majaile :wink:
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • KuHaZ
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 49
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by jouskari318is
                  Itsellä onnistui ihan ok kun laitoin johdon 7-pinnistä moottoriin kohtaan josta sai maata. Eli ekaks virrat päälle asentoon 2, sitten johto maihin ja pitää kosketuksissa 7-pinniin 11 sek (=Inspection nollaus, 3 sek. öljyvalon nollaus). Auto on 318is -95.
                  Onko 320i -88 e30:ssä sama juttu et tuosta 7 pinnistä vaan maihin ja virrat 2 asentoon?
                  Nyt: e46 320d farkku -00 Ex: e36 328i coupe, e30 320

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3018
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by KuHaZ
                    Onko 320i -88 e30:ssä sama juttu et tuosta 7 pinnistä vaan maihin ja virrat 2 asentoon?
                    Kaikissa missä on pyöreä 20-pin liitin tuo toimii samalla tavalla. Pinni 19 on maa jos ei halua vetää pidempiä johtoja maata etsiessä.
                    edit. Virrat on laitettava 2-asentoon ennen johdon kytkemistä niinkuin jouskari kertoi. Muuten ei toimi.
                    Last edited by markok; 28-12-2005, 12:21.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • KuHaZ
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2005
                      • 49
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by markok
                      Kaikissa missä on pyöreä 20-pin liitin tuo toimii samalla tavalla. Pinni 19 on maa jos ei halua vetää pidempiä johtoja maata etsiessä.
                      edit. Virrat on laitettava 2-asentoon ennen johdon kytkemistä niinkuin jouskari kertoi. Muuten ei toimi.
                      Ok. Kiitos vastauksesta!
                      Nyt: e46 320d farkku -00 Ex: e36 328i coupe, e30 320

                      Comment

                      • Maxi
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2003
                        • 190
                        • Vaasa

                        #12
                        Kiitoksia neuvoista, näytti e39 tds huoltovalot nollaantuvan samallalailla.
                        rai rai.

                        Comment

                        • tero1
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 404
                          • Klaukkala

                          #13
                          RTFM!!!! FAQ osiosta löytyy suoraan tuo e30 nollausohje..
                          nyk: e46 330i cäb M
                          ex: e30 318i touring brilliantrot
                          ex: e30 316i taxi Schwarz
                          ex: e46 320d Topazblau Metallic
                          ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                          ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                          ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                          ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                          Comment

                          • larmatin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 1118
                            • Perttula

                            #14
                            sitten auton asentajan ominaisuudessa en todellakaan suosittele kytkemään 7napaa suoraan maihin, ehdottomasti kannattaa maadoittaa se vaikka koetinkynällä, meinaan jos jotain ryssit niin koetinkynä toimii virranrajoittimena.

                            Comment

                            • antti79
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 2499
                              • Littoinen

                              #15
                              Originally posted by larmatin
                              sitten auton asentajan ominaisuudessa en todellakaan suosittele kytkemään 7napaa suoraan maihin, ehdottomasti kannattaa maadoittaa se vaikka koetinkynällä, meinaan jos jotain ryssit niin koetinkynä toimii virranrajoittimena.
                              Totta tuokin, meinaan tuolta kun yhdistelee vääriä pinnejä saa auton jopa starttaamaan, kaikki voivat miettiä miten käy kun olet konepellin alla oikosulkemassa pinnejä ja auto starttaa vaihde päällä. Mutta mutta, jos katsoit tarkkaan että kyseessä on pinni 7, ei vaaraa ole. Tuolla on vielä lisää ohjeita kun lukee threadin läpi -> http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=27741&page=3
                              sigpic
                              Originally Posted by jari kihlman
                              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎