Lasikuulapuhallettuihin huokosiin pintoihin tarttuu helposti lika ja osia on vaikea pitää puhtaina. Alumiini myös tummuu ajan saatossa. Miten lasikuulapuhallettu alumiinipinta kannattaisi käsitellä? Imusarja, vaihdelaatikko, perä yms. osat ovat kuumia/lämpimiä, joten jotain kuumuudenkestävää ainetta sen pitäisi olla. Itse olen miettinyt lakkausta, mutta joku sanoi, että lakka halkeilee helposti.
Lasikuulapuhalletun alumiinipinnan suojaaminen
Collapse
X
-
Originally posted by mankkaLasikuulapuhallettuihin huokosiin pintoihin tarttuu helposti lika ja osia on vaikea pitää puhtaina. Alumiini myös tummuu ajan saatossa. Miten lasikuulapuhallettu alumiinipinta kannattaisi käsitellä? Imusarja, vaihdelaatikko, perä yms. osat ovat kuumia/lämpimiä, joten jotain kuumuudenkestävää ainetta sen pitäisi olla. Itse olen miettinyt lakkausta, mutta joku sanoi, että lakka halkeilee helposti.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
-
-
Originally posted by mankkaLasikuulapuhallettuihin huokosiin pintoihin tarttuu helposti lika ja osia on vaikea pitää puhtaina. Alumiini myös tummuu ajan saatossa. Miten lasikuulapuhallettu alumiinipinta kannattaisi käsitellä? Imusarja, vaihdelaatikko, perä yms. osat ovat kuumia/lämpimiä, joten jotain kuumuudenkestävää ainetta sen pitäisi olla. Itse olen miettinyt lakkausta, mutta joku sanoi, että lakka halkeilee helposti.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Entä jos jättäisi lasikuulapuhalletun pinnan suojaamatta. Kuinkakohan hyvin pinta kestäisi siistinä kesäkäytössä olevassa autossa, jos alumiinipintoja välillä esim. pesisi? Autolla ei ajeta kesällä jokapäiväistä ajoa.Audi S3 Sedan MY15
Sierra Cosworth -88
EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S
Comment
-
-
Kyllä se puhallettu pinta alkaa hapettua aika pian, jos ei ole suojattu millään eli kyllä mielestäni maalaus kunnon maaleilla on ainoa hyvä keino jolla saa myös osasta hyvin puhtaana pidettävän.Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit
Comment
-
-
Originally posted by mankkaEntä jos jättäisi lasikuulapuhalletun pinnan suojaamatta. Kuinkakohan hyvin pinta kestäisi siistinä kesäkäytössä olevassa autossa, jos alumiinipintoja välillä esim. pesisi? Autolla ei ajeta kesällä jokapäiväistä ajoa.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Originally posted by RockfordEi auta, vaikka olisikin vain kesäkäytössä ja yrittäisi pestä säännöllisesti, niin jostain syystä vetää sellaiseen ihme happettumamuhjuun. Kokeiltu on. Vaikka ei olisi käytössä lainkaan, niin silti tulee samaiseen kuntoon ajan saatossa. Eli joku pinnoite kannattaa laittaaAudi S3 Sedan MY15
Sierra Cosworth -88
Comment
-
-
Originally posted by mankkaMinkälainen pinnoite olisi paras?-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
eloksointi
Et ole harkinnut eloksointia/anodisointia??
Ei ole mahdottoman kallis ja sillä tulee pommin kestävä suoja..
Tavalliset automaalit ja 2k kirkaslakoille luvataan pikmentin muuttumattomuus n.90 asteeseen saakka, jolloin lakka voi hivenen kellertyä.
Venttiili koppa ei pitäis kyllä olla koskaan ainakaan yli 90asteen, eli kyllä maalikin pysyy kunhan vetää vain alumiinille tarkoitetun priimerin pintaan ensin.
Jos unohtaa noi huoltoaseman spray maalit niin konehuonetta voi pestä liukkarillakin, ilman että maalit lähtee...Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmannEt ole harkinnut eloksointia/anodisointia??
Ei ole mahdottoman kallis ja sillä tulee pommin kestävä suoja..
Yksi vaihtoehto olisi ruiskuttaa ihan kevyt kerros lakaa osien päälle. Se antaisi kevyen suojan osille.Audi S3 Sedan MY15
Sierra Cosworth -88
Comment
-
-
Originally posted by mankkaNyt ei ole enää aikaa eloksoinnille tai anodisoinnille. Saako kummallakaan tavalla aikaiseksi aivan alumiinipinnan näköistä pintaa?
Yksi vaihtoehto olisi ruiskuttaa ihan kevyt kerros lakaa osien päälle. Se antaisi kevyen suojan osille.
Eloksointi ja anodisointi on sama asia, pistin molemmat termit vain sen takia jos joku ei tiedä niitä.
Alumiini on hankala lakattava, mutta aina voi yrittää.
Ei se lasikuula puhallettu alumiini nyt sentään mitään santapaperia ole, mutta ei se anodisointi sitä silti siloita. Tosin voihan sinne anodisoinnin yhteydessä lisätä väriä, teflonia tai antaa olla ilman niitä. pehmyt eloksointi ei hirveästi muuta alumiinin väriä, kova anodisointi tekee siitä samenttisen. Mutta aivan sairaan kulutusta kestävän pinnan. Ens viikolla vien taas moton osia anodisoitavaksi (mustaksi..)Aprilia RSV4
Comment
-
Comment