Tuntuma ja meno on kaks... Ei niin kovin monta vuotta sitten keskusteltiin yleensäkin teräsvyörenkaiden soveltuvuudesta Suomen teille - teräsvyöt ovat sittemmin kehittyneet ja onhan näitä välimuotojakin. Edelleen paikasta riippuu millaiset renkaat ja vanneyhdistelmät alle kannattaa laittaa, pito-ominaisuuksiin vaikuttaa kaikki.
(Mutta tää on myös tuuninki-clubi ja kieltämättä renkailla tehdään paljon - kuten Rolssissa tunnus keskellä pysyy aina suorassa tai renkaiden valoilla...)
Perinteisesti BMW:n alusta on ollut "joustava" takavuosina jopa hiukka yli, mutta (kait urbaani legenda) tehtaalla kysyttäessä "Mites kun tuo BMW:n kori kallistuu ja on pehmeä?" yksi heidän pää suunnittelijansa otti sikarin suustaan, puhalsi ja vastasi: "Mut se on nopee!"
Yhtään en ymmärrä miks porukka suorii matalaa profiilia ja leveitä +225mm renkaita. 195mm leveys ja profiili 65mm riittää. Ja renkaat koviks ettei oo liikaa vier.vastusta!!
Leveys ilmoitetaan milleinä, mutta profiili ilmoitetaan kyllä prosentteina leveydestä...195/65:ssa profiili on 126,75mm.
Comment