Announcement

Collapse
No announcement yet.

Osien irroittelua..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Osien irroittelua..

    Nonii pientä prokkista puskee autoon..e36 Coupe

    Seuraavien irroittamiseen tarvitsisin FAKTAA en mutua, mitä haulla löysin aika paljon

    Elikkäs irti pitää saada ehjänä:

    - Hattuhylly, miten vit*u tää irtoo? On saakelin tiukassa
    - Ovien paneelit, millä tavalla kiinni? Miten helpoiten pois?
    - Kynnyslistat sisäpuolella
    - Keskikonsolin jälkeen oleva välikkö takapenkin alle, siinä on sellainen vekki, miten vetää johdot tuon ali? Saako jostain helpotettua tuon kireyttä?

    En valota sen enempää mitä olen tekemässä ja mitä en
    Katsotaan jos joskus jaksan stoorin vääntää projektit osioon.

    Kiitän vastauksista ja vittuiluista
    Sähköposti.
    IG: janzki_
  • Wiking
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 1647
    • Laihia

    #2
    Ovipaffit irtoaa:
    Kahvan takana on 2kpl torx ruuveja semmosten muovitulppien alla piilossa...
    Torxit vaan auki ja alat vetämään jostakin reunasta niin irtoaa
    (mahdollisesti kannattaa irroittaa lukon nuppi tai ainakin varoa kun vedät ovipahvia ettei taitu kauheesti)
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #3
      Originally posted by Wiking
      Ovipaffit irtoaa:
      Kahvan takana on 2kpl torx ruuveja semmosten muovitulppien alla piilossa...
      Torxit vaan auki ja alat vetämään jostakin reunasta niin irtoaa
      (mahdollisesti kannattaa irroittaa lukon nuppi tai ainakin varoa kun vedät ovipahvia ettei taitu kauheesti)
      Jees, olenko käsittänyt oikein että tuossa ei ole ylhäällä napsuja vaan on pujotettu sinne? Ja napsuja on vain alhaalla ja sivuilla?

      Entäs tuo hattuhylly? Koko yön mietin että miten hitossa...
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • Wiking
        BTCF Member
        • Dec 2005
        • 1647
        • Laihia

        #4
        Originally posted by Janzki
        Jees, olenko käsittänyt oikein että tuossa ei ole ylhäällä napsuja vaan on pujotettu sinne? Ja napsuja on vain alhaalla ja sivuilla?

        Entäs tuo hattuhylly? Koko yön mietin että miten hitossa...
        Jaa enpä nyt muista oliko siin ylhäällä millaset, irtoo suht helposti kun oot ottanu ne ruuvit vaan pois.....

        Hattuhyllystä ei oo tietoa
        Nyt
        BMW 330e g21 M-Sport
        Ennen
        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

        Comment

        • minurmi
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 222
          • Pirkanmaa

          #5
          - Kynnyslistat sisäpuolella

          Juu, sisäpuoliset kynnyslistat lähtee ihan vaan ylöspäin vetämällä irti, todennäköisesti hajoaa joko itse kiinnitystappi tai kiinnitystapin pidike siitä kynnyslistasta. Sormet hajoaa, on yleensä piukassa jos ei oo ennen irrotettu.

          - Keskikonsolin jälkeen oleva välikkö takapenkin alle, siinä on sellainen vekki, miten vetää johdot tuon ali? Saako jostain helpotettua tuon kireyttä?

          Keskikonsolin jälkeisen sisämaton osaa ilmeisesti tarkoitit. Itse joskus vetelin sieltä pari kunnon RCA-piuhaa. Keskikonsoli (siis se käsijarrun kehikko) irti, Sit takapenkki pois paikalta. Sit kaveri avuksi nosteleen (repimään) sitä maton reunaa ylös kaksin käsin. Joku vetolanka auttaa kovasti johdon pujottamisessa. Mulla on sen verran pienet sormet että mää sain kyllä ihan suosiollisesti johdot meneen sinne ihan vaan tolleen raottamalla sitä maton reunaa. On muuten erittäin hyvä reitti vetää piuhoja takapaksiin. Jos niitä nyt olit sinne esim. viemässä.... Takapenkin alitse vaan ja selkänojan takaa löytyy valmis läpivientikumi...
          ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
          ex. E46 330 Ci M-Sport -03
          ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
          ex. E36 316i -92

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #6
            Originally posted by minurmi
            - Kynnyslistat sisäpuolella

            Juu, sisäpuoliset kynnyslistat lähtee ihan vaan ylöspäin vetämällä irti, todennäköisesti hajoaa joko itse kiinnitystappi tai kiinnitystapin pidike siitä kynnyslistasta. Sormet hajoaa, on yleensä piukassa jos ei oo ennen irrotettu.

            - Keskikonsolin jälkeen oleva välikkö takapenkin alle, siinä on sellainen vekki, miten vetää johdot tuon ali? Saako jostain helpotettua tuon kireyttä?

            Keskikonsolin jälkeisen sisämaton osaa ilmeisesti tarkoitit. Itse joskus vetelin sieltä pari kunnon RCA-piuhaa. Keskikonsoli (siis se käsijarrun kehikko) irti, Sit takapenkki pois paikalta. Sit kaveri avuksi nosteleen (repimään) sitä maton reunaa ylös kaksin käsin. Joku vetolanka auttaa kovasti johdon pujottamisessa. Mulla on sen verran pienet sormet että mää sain kyllä ihan suosiollisesti johdot meneen sinne ihan vaan tolleen raottamalla sitä maton reunaa. On muuten erittäin hyvä reitti vetää piuhoja takapaksiin. Jos niitä nyt olit sinne esim. viemässä.... Takapenkin alitse vaan ja selkänojan takaa löytyy valmis läpivientikumi...
            Hmm..Noihin sisälistoihin ei ole mitään kunnon keinoa vaan on siis todellakin vain perinteinen; "repäse niin perkeleesti ja rukoile ettei mee poikki" ?

            Juu sisämaton osaa tarkoitin..Johtoja ollaan vetelemässä..Ja paljon
            Takapenkki on juu irti kokoajan mutta tuntuu niin pirun piukalle se kulma siinä..


            Mutta entäs tuo hattuhylly..Tuohon kaipaan vielä kipeesti neuvoja !
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Takapenkit alas+selkänojan sivuosat irti. Hattuhyllyn edessä oleva suojamuovi irti, C-pilariverhoilut irti ja vedät hattuhyllyn eteenpäin.
              Sisäpuolen kynnyslistat irtoaa joko repäisemällä jolloin puolet sen kiinnikkeistä/vastikkeista hajoaa+kaikki kiinnitykset jää koteloon jolloin takaisin asennus on tasan kuin mehevimmät Opel/renault systeemit(milloinkaan ei enään saa 100%:sti asennettua takaisin). Lähtee ehkä...huom.ehkä niinkin että irroitat listan takimmaisen kiinnikkeen ja työnnät koko systeemiä eteenpäin.
              Näistä e36:n listoista ja paneleista voi helposti päätellä ko.auton malli-iän/tietyn konsruktiivisen laadun? Hermot menee joka kerta kun näitä irroittelee ja erityisesti kokoaa. Nitinää/natinaa/rämähtelyä on aina kovin helposti tiedossa jos/kun näitä joutuu irroittelemaan.

              Comment

              • Wiking
                BTCF Member
                • Dec 2005
                • 1647
                • Laihia

                #8
                Niinhän se aina on, että kun jotain muovisia osia/systeemejä irroittelee ja kiinnitelee niin ne klipsut pettää jossain vaiheessa- ennemmin tai myöhemmin
                Nyt
                BMW 330e g21 M-Sport
                Ennen
                BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Ihan kaikkiin merkkeihin/malleihin tuo ei päde, mutta kyllähän e36 on suorastaan erityisen perseestä silloin jos/kun homman yrittää tehdä niin että nitinöiltä ja erilaisilta panelien irvistelyistä halutaan välttyä. Ei vielä ihan parasta Ranskis/relluluokkaa, mutta ei kaukanakaan.
                  E39 ja e46 on jo ihan eri planeetalta, vaikkakin joitain vielä hienommin/konstruktiivisesti laadukkaammin rakennettuja kokonaisuuksia löytyy muutamasta Saksalaismerkistäkin.

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    #10
                    Siihen olen varautunut että klipsuja hajoaa, käyn hakemassa uusia.
                    Entisessä autossa lens aina klipsut paskaks kun niitä irroitteli.

                    Milläs nuo c-pilarin paneelit on kiinni? Lähtee ihan repäisemällä?
                    Kattelin tossa eilen hieman hattuhyllyä, näyttäs olevan takapaneelien allakin sitä..Eikai noitakin joudu repii auki
                    Hitto kohta on koko auto hiluina parkkiksella
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      C-pilarit lähtee ihan repäisemällä, mutta takaisinlaitto onkin sitten taidetta jos jokaisen kiinnikkeen/takaosan koukun haluaa kiinni/ehjänä kiinni. Jos ei saa niin taas nitisee, natisee ja rapsahtelee(laatuvaikutelma taas laskee).
                      Takasivupaneeleita ei tarvitse irroittaa mutta penkkien sivuosat pitää. Homma toki helpottuu ja hylly lähtee ilman lievää väkivaltaa jos sivuverhouspanelit irroittaa.
                      Ongelma e36:n kohdalla ei ole pelkästään murtuvissa irtokiinnikkeissä, vaan aina hajoaa myös paneleiden kiinnityksiä. Sama on sitten romiksilta haetuissa paneleissa joten jos virheettömän lopputuloksen haluaa on ainoa vaihtoehto kullan hintainen uusi orggisosa. e36 ei ole tarkoitettu purettavaksi takuuajan ulkopuolella.

                      Comment

                      • Janzki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 4947
                        • Lohja

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        C-pilarit lähtee ihan repäisemällä, mutta takaisinlaitto onkin sitten taidetta jos jokaisen kiinnikkeen/takaosan koukun haluaa kiinni/ehjänä kiinni. Jos ei saa niin taas nitisee, natisee ja rapsahtelee(laatuvaikutelma taas laskee).
                        No voi p*rk..Noh pitää toivoo että kestää ehjänä kun nykäsee irti.

                        Hemi kun muutenkin näistä kipoista tiedät niin kerros samalla onko tuon ajotietokoneen takana (siis mikä on kopissa, eli obc) paljon tilaa? Ts. Mahtuuko din kokoinen soitin?
                        Sähköposti.
                        IG: janzki_

                        Comment

                        • minurmi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 222
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Originally posted by Janzki
                          No voi p*rk..Noh pitää toivoo että kestää ehjänä kun nykäsee irti.

                          Hemi kun muutenkin näistä kipoista tiedät niin kerros samalla onko tuon ajotietokoneen takana (siis mikä on kopissa, eli obc) paljon tilaa? Ts. Mahtuuko din kokoinen soitin?

                          En oo kyl Hemi mutta sehän on helppo tarkastaa kun nappat sen rti. Sormi alhaalta keskeltä reiästä sisään ja pullauttaa sen pihalle. Muistelisin että tilaa on reilu kymmenen senttiä syvyyssuunnassa.
                          ** E92 330i Coupé M-Sport -11 **
                          ex. E46 330 Ci M-Sport -03
                          ex. E36 325i Coupé M-Technic -93
                          ex. E36 316i -92

                          Comment

                          • Wiking
                            BTCF Member
                            • Dec 2005
                            • 1647
                            • Laihia

                            #14
                            Lainataas vähä tätä topikkia

                            Eli kuinka lähtee irti e36 kuskinpuolen kickpaneeli? (ruuvi pois ja konepellin avauskahva irtoaa, mutta onko muita kiinnikkeitä)
                            Nyt
                            BMW 330e g21 M-Sport
                            Ennen
                            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Wiking
                              Eli kuinka lähtee irti e36 kuskinpuolen kickpaneeli? (ruuvi pois ja konepellin avauskahva irtoaa, mutta onko muita kiinnikkeitä)
                              http://www.logun.org/audio_install.htm
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎