Announcement

Collapse
No announcement yet.

LCM II vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e39tds
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 19
    • Helsinki

    LCM II vaihto

    Niin voiko LCM- palikan vaihtaa, vaikka tyyppinumero boksin kyljessä ei ole sama ja liitin sopii? Nimittäin näin olen kuullut vakuutettavan.
    e39tdsA, ex e28td, e34tdA
  • rle
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 112
    • tampere

    #2
    Originally posted by e39tds
    Niin voiko LCM- palikan vaihtaa, vaikka tyyppinumero boksin kyljessä ei ole sama ja liitin sopii? Nimittäin näin olen kuullut vakuutettavan.
    Voi olla että pelaa tai sitten ei.
    Noita tyyppinumeroita on tosi paljon, jotka käyvät samaan autoon.
    Katso sivulta http://www.realoem.com/bmw/ ovatko molemmat numerosarjat autoosi sopivat. Minä vaihdoin omaani uuden moduulin ja se ainakin pelaa ilman koodausta.

    Comment

    • jartsa02
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 1131
      • Helsinki

      #3
      Luultavasti valot pelaa kyllä, mutta sitten siinä saattaa tulla noita koodauspuolen juttuja vastaan. Noitten check-controllin koodaus riippuu siitä, minkälaisesta autosta ne on kotoisin: onko ajotietokonetta vai ei, onko xenonit vai H7:t. Jos noissa on jotain eroa vaihdettavaan autoon niin sitten ajotietokoneen valo-herja systeemit toimii väärin. Lisäksi sitten kun toi LCM otetaan toisesta autosta, syttyy tietenkin mittaristoon "ruuvaus"pallura siihen matkamittarilukeman viereen, kun VIN-koodi LCM:ssä on väärä. Mut toi VIN-koodin vaihtaminen nyt ei kummiskaan oo mikään probleema tossa hommassa.
      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by jartsa02
        Lisäksi sitten kun toi LCM otetaan toisesta autosta, syttyy tietenkin mittaristoon "ruuvaus"pallura siihen matkamittarilukeman viereen, kun VIN-koodi LCM:ssä on väärä. Mut toi VIN-koodin vaihtaminen nyt ei kummiskaan oo mikään probleema tossa hommassa.
        Eikös se kuitenkin ole ongelma jos käytettävissä on vain virallisen BMW-huollon laitteet?
        E39 528iA

        Comment

        • jartsa02
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 1131
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by TJJ
          Eikös se kuitenkin ole ongelma jos käytettävissä on vain virallisen BMW-huollon laitteet?
          Eipä se nyt oo mikään probleema, eihän siihen tartte ku rahaa niin siitä selviää tossa tilanteessa . Loppupelissä sen VINnin saa kyllä vaihdettua muillakin vehkeillä kuin virallisen BMW-huollon laitteilla.
          BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by jartsa02
            Eipä se nyt oo mikään probleema, eihän siihen tartte ku rahaa niin siitä selviää tossa tilanteessa . Loppupelissä sen VINnin saa kyllä vaihdettua muillakin vehkeillä kuin virallisen BMW-huollon laitteilla.
            Mitä se raha auttaa? Toki sillä saa uuden LCM:n mutta se taitaa olla ainoa virallinen keino. Eli eikös ole niin, että jos ei ole mahdollisuutta/tietoa miten käyttää "muita vehkeitä" niin ei kannata ostaa käytettyä LCM:ää koska mittarin ruuvauspiste jää palamaan? Joten rahaa menee hukkaan: ensin käytetty LCM, sitten huollossa 0-1 tunti ihmettelyä (riippuen huollon pätevyydestä) ja lopulta uusi LCM ja koodaus.
            E39 528iA

            Comment

            • jartsa02
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 1131
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by TJJ
              Mitä se raha auttaa? Toki sillä saa uuden LCM:n mutta se taitaa olla ainoa virallinen keino. Eli eikös ole niin, että jos ei ole mahdollisuutta/tietoa miten käyttää "muita vehkeitä" niin ei kannata ostaa käytettyä LCM:ää koska mittarin ruuvauspiste jää palamaan? Joten rahaa menee hukkaan: ensin käytetty LCM, sitten huollossa 0-1 tunti ihmettelyä (riippuen huollon pätevyydestä) ja lopulta uusi LCM ja koodaus.
              Mun mielestä ton kyllä pitäs olla ihan DISsillä hoidettava homma toisin kuin mittariston VINnin vaihto. Itellä ei kyllä oo tuosta kokemuksia, tähän vois joku muu esim. Hemi kommentoida, kun se on kuitenkin tainnut myydä/vaihtaa noita käytettyjä LCMII-boxeja näihin vehkeisiin. Mä en sillee kuitenkaan tarvii tohon hommaan DISsiä, koska mä saan sen kyllä vaihdettua ihan kotikonsteillakin.
              BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎