Ongelma on se että 525td -94 touring lakkaa vetämästä tasaisen matkanopeuden jälkeen,kun painaa kaasun pohjaan 4-5 vaihteella nopeudesta 80km/h ylöspäin. Kulutusmittari lakkaa nousemusta ja pysähtyy 10,5 litraan, veto loppuu kuin seinään ja auto jopa hyytyy. Kun kaasupolkimen löysää, kulutusmittari käy lähes nollassa ja kun kaasun polkaisee pohjaan uudestaan, tällöin auto alkaa vetämään normaalisti ja kulutus mittari käy jossaoin 17-18l/h paikkeilla ja auto vetää oikein. Missä kummassa vika, lieköhän kalliskin korjaus? Näin alkavana bemarikuljettajana alku ei ainakaan ole lupaava, Matkakulutuskin 80-100 pyörii siinä 8litran nurkilla vaikka tasaisesti yrittää ajella, taitaisi melekin jo bensa-auto olla halvempi vaihtoehto...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525 td ei vedä
Collapse
X
-
Hieman ot:ta, mutta kyllä se iso kuutos moottorinen farmari auto vie sitä löpöä, mutta mielestäni on tuolla tiisselillä väki päässyt pienenpäänkin kulutukseen kuin 8l/100km. Käväseppä jossain kokeilemassa saman kokoista bensiini autoa (ja samankokoisella moottorilla) ja vertaa kulutukset maantiellä ja kaupungissa niin ei hirvittävästi enään välttämättä enään bensa auto kiinosta jos pienen kulutuksen perässä juostaan =)BMW e36 316i Turbo Compact
-
-
Itelle tulee mieleen pari tsekattavaa juttua:
1. Ahtopaine anturi, imusarjan alapuolelta (4-5 pytty)lähtee pieni paineletku anturille,tsekkaa letku että on kiinni
Se ahtopaineanturi on siinä polttoaine suodattimen jalan vieressä kiinni. Se letku hapertuu vanhemmiten ja irtoo herkästi.
Ja vika on just tommonen kun kuvailit.
2. Kaasupolkimen potikka, Copy jostain aiemmasta: 141 Kaasupolkimen potikka on kyllä helppo mitata kotikonsteinkin. Ykkösnastassa on 0,4 V kun kaasua ei paineta ja 3,3 V täyskaasulla (omasta koslastani mitattuja arvoja).
3. Onko Tankin siirtopumpppu kunnossa, nouseeko DSL syöttöpumpulle?
Vikamuistin luku vois paljastaa jos potikka on viallinen tai muuta elekrt. häikkää.
Täältä korjausopasta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=51336
>>Matkakulutuskin 80-100 pyörii siinä 8litran nurkilla vaikka tasaisesti yrittää ajella,
>>taitaisi melekin jo bensa-auto olla halvempi vaihtoehto...
Kyllä iso 1600-1700 kg painava 140 Hp auto vie ainetta...ei se ilmankaan mene :-)Last edited by jpeltoma; 29-03-2006, 09:12.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
no niin
empä tiedä voiko noita bemareita suositella kenellekään,
Vikadiagnoosi paljasti tuo sen että ruiskutuspumpun määrän/ennakon säätö on viallinen, korjausarvio 1800-2000 e vaihtopumppuineen töineen, kuulemma tyyppivika näissä autoissa. Autoa ostaessani ajattelin että säästän jakoremmin vaihtokustannuksissa, mutta jos täytyy syöttöpumppuja vaihdella 200tkm välein taitaa halvempi ajella vaikka syöläällä bensaautolla aivan sama mitä bensa maksaa.
Vaikka nyt syöttöpumpun vaihtaisinkin ,niin ei auto kyllä tuosta uudistu. Ei voi muutakuin märistä, painua nurkkaan häpeämään ja katumaan virhehankintaa...
Niin ja minua kyllä varoiteltiin bemareista
Comment
-
-
Polttoaineen syöttö on Boschia, sitä samaa jakajapumppua käyttää VW/ Audi jne. Enivei, jos olis oma auto putsaisin/putsauttaisin sen määränsäätimen/pumpun ekaksi. Se kerää uskomattoman töhnän sisäänsä kymmenessä vuodessa. Ja jos sieltä tosiaan tulee määränsäätimen virhe, ei se tarkoita välttämättä että pumppu on vaihtokunnossa. Niistä menee sisältä luistin jousia poikki, ja sen vaihtaminen on muutaman satkun ainakin täälläpäin. Tokihan ne yrittää myydä uutta pumppua kättelyssä...Last edited by jpeltoma; 01-04-2006, 17:10.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Originally posted by okangasempä tiedä voiko noita bemareita suositella kenellekään,
Vikadiagnoosi paljasti tuo sen että ruiskutuspumpun määrän/ennakon säätö on viallinen, korjausarvio 1800-2000 e vaihtopumppuineen töineen, kuulemma tyyppivika näissä autoissa.
Mutta kannattaa nyt putsailla tai putsauttaa pumppua nyt ensiksi niin kuin jpeltoma sanoikin jo.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Hinta oli tiedusteluna kahdesta eri diesel-huollosta...No täytyy viedä se vielä niille tutkittavaksi ja toivoa parasta, että ei olisi niin kallis juttu,järettömän kalliilta kuitenkin kuulostaa 6000-7000 euron autoon, lähes kolmasosa auton hinnasta.. Jos syöttöpumppu menee vaihtoon, oliskohan mitään edullisempaa ratkaisua?
Comment
-
-
Originally posted by okangasHinta oli tiedusteluna kahdesta eri diesel-huollosta...No täytyy viedä se vielä niille tutkittavaksi ja toivoa parasta, että ei olisi niin kallis juttu,järettömän kalliilta kuitenkin kuulostaa 6000-7000 euron autoon, lähes kolmasosa auton hinnasta.. Jos syöttöpumppu menee vaihtoon, oliskohan mitään edullisempaa ratkaisua?Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Tarkistettiinko muuten se ahtopaine anturi ja sen putket, olivatko OK? Enivei parilla tonnilla saa TD(S):ään koko takuu vaihtokoneen....
Jos haluaa halvalla päästä, niin etsi siihen wanhempi boschin mekaaninen pumppu ton sähköisesti ohjatun tilalle. Kaasupolkimen vaijerin joutuu laittaan. Noitahan pojat on rakennellu, tosin sillä "syyllä" että on helpompi ruuvata tehoja irti... Wanhoja pumppuja kaupitellaan väliin parilla satkulla tms.
Kuten sanottua, ite elvyttäisin tota pumppua putsaamalla sen määränsäätimen. Eli pumpusta ylin kansi irti (hommaa uusi tiiviste dsl huollosta) ja varovasti jotain rasvatonta cleneriä siihen vastupintaan+ paineilmaa ja paperilla pyyhkiä. Ja putsaa sen laahaimen kanssa. Mikäli wanhat merkit pitää paikkansa koko yläkannen alusta on mustaa tomua täys. Ja ei ihme jos pätkii.Last edited by jpeltoma; 01-04-2006, 19:37.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Niin yleensä kaikissa saksasta tuoduissa TD tai tds koneissa menee tuo pumppu vuoden sisällä tai alkaa siis vuotamaan...tai ainakin tähän ymmärrykseen pääsin kun niitä muinoin metsästin..Ilmeisesti homman voisi hoitaa ihan pelkällä tiivisteiden vaihdolla mutta yleisesti nuo hoidetaan sitten kunnolla kuntoon kerralla joka on melko kallista.
Mutta jos se tosiaan määränsäätimestä olisi kiinni niin kannattaa sitä koittaa dieselpajassa ensiksi. Tuppaavat nykyään rokottamaan joka paikassa jos ei tiedä mitä tahtoo =/
Offtopiccina sen verran että kaverin ilmastointihuolto(vanhat r12tms aineet) 400e vaikka toisessa paikassa seoskaasuilla ~80e.
Niin ja jos kiinnostaa niin saksan maalta saa ainakin käytettyjä pumppuja edukkaasti
http://tinylink.com/?TsUGbOoUq9Last edited by Tom1s; 01-04-2006, 19:46.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Tämä pumpppu oli ollut viime syksynä diesel huollossa ja siihen oli vaihdettu kaikkki tiivisteet tms työtä 360 ja osat n 65(kuitti löytyy), oliskohan siinä vaiheessa kuitenkin kontaktipinnat jääneet puhdistamatta?Entinen omistaja sanoi ,että tämä "potikka" oli tarkistettu ja sanottu sen olevan kunnosa, olisikohan putsaus sitten jäänyt kuitenkin tekemättä.
Voisko sen putsauksen tehdä pumpun olellessa paikallaan?Imusarjan joutunee tietenkin irrottamaan?
Comment
-
Comment