Provo mikä provo...enivei.. se Omega B:n Tdi kone on BMW:n. Se josta Opel huollossa sanotaan, että kestävin Ooppelin kone ikinä...?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
525 td ei vedä
Collapse
X
-
Huomattavasti parempiakin moottoreita on.
Mutta siitä oon kyllä samaa mieltä että komia koppa se on mihin se penarin tds on istutettu. Ainoa ooppeli jota voi tyylikkääksi haukkua ja tuon koneen kans semmosen vois joskus jopa ostaaki. Mutta taitaa se omegakin jonkinverran pahempi olla happaneen mitä esim. e34nen?
Sori OTpistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
-
Mä olen ymmärtänyt että se paineilma auttaa siihenkin? Eli sinne karan ja magneetin väliin kerääntyy metallli tms purua/likaa joka takertuu kiinni ja sen putsaaminen pois helpottaa tilannetta. Paineilmaa vaan joutuu laittaa aika pienestä kulmasta, että sen saa sinne levyn alle.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
Joo ei oo huollosta kuulunu vielä mitään. Usko autoon laski entisestään juuri ennen huoltoon vientiä--> keskuslukko lakkasi aukaisemasta kuskin puolen ovea, lukkoon menee kyllä, mutta ei auki, vänkärin puolen ovesta joutuu nyt aukomaan. Mikäs vika ja mikä hinta 300euroako? Ja sitten abs:n merkkivalo palaa minuutin käynnistyksen jälkeen, mitä tälle voi tehä että menee seuraavasta katsastuksesta läpi? 3tke:n boksin vaihto? Taitaa tuo pemari vaihtua ooppeliin aika pian.
Vanha 2 litranen vectra askoonan 8v moottorilla vei matkajossa ja kaupungissakin vähempi bensaa kuin tuo bemarin "taloudellinen diesel" dieseliä, vectralla pääsi 6,0-6.5 litran kulutuksiin kovillakin kuormilla talviaikaanki 90km/h keskinopeudella. just ennen huoltoon vientiä pemarin laskennallinen kulutus 95 km:n matkalla nopeuden vaihdellessa 80-90km/h ja niin pintakaasulla kuin autolla voi vain ajaa, niin kone "ylsi" kulutukseen 7,98 l/100km, ei vois kyllä enempää miestä syödä, ja sitte vielä uhataan 2tke syöttöpumppuremonteilla..prtele!
Kolmen vuoden aikana ajoin tuolla (vm 93)ooppelilla 100tkm ja vaihdoin(itse en liikkeessä) yhteensä 700 eurolla kuluvia osia: pakoputki, tuulilasi, jarrulevut eteen ja taakse, samoin palat, etulaakerit, käsijarrun kaikki osat paloineen vaijereineen kaikkineen,kaikki iskarit ja jouset ja kaksi nokkahihnan vaihtoa vesipumppuineen ja kiristinpyörineen,sytytystulpat ja 2 ilmansuodatinta.
Taitaa bemari keventää rahapussia huomattavasti enemmän.
Comment
-
-
Originally posted by okangasJa sitten abs:n merkkivalo palaa minuutin käynnistyksen jälkeen, mitä tälle voi tehä että menee seuraavasta katsastuksesta läpi? 3tke:n boksin vaihto? Taitaa tuo pemari vaihtua ooppeliin aika pian.
Kolmen vuoden aikana ajoin tuolla (vm 93)ooppelilla 100tkm ja vaihdoin(itse en liikkeessä yhteensä 700 eurolla kuluvia osia: pakoputki, tuulilasi, jarrulevut eteen ja taakse, samoin palat, etulaakerit, käsijarrun kaikki osat paloineen vaijereineen kaikkineen,kaikki iskarit ja jouset ja kaksi nokkahihnan vaihtoa vesipumppuineen ja kiristinpyörineen,sytytystulpat ja 2 ilmansuodatinta.
Taitaa bemari keventää rahapussia huomattavasti enemmän.
Autot ovat kovasti yksilöitä kuten varmasti tiedät. Tuosta omistamastasi ooppelista löytyy myös yksilöitä jotka eivät tahdo paremmallakaan tahdolla toimia kunnolla.(lähipiirissä oli tuollainen). Käytetyn auton osto on aina riski.
Voi olla että jos kulutus ja vikojen vähäisyys on se ainoa prioriteetti niin olisi ehkä kannattanut valita jokin 5vuoden takuulla olevista uusista autoista esimerkiksi.F31 328i M-Sport
Comment
-
-
Kyllähän sitä tuolla silti ajaa aikas paljon mukavammin ku vectralla. Ainaki mun mielestä. Toki voin olla ainut joka tykkää bemareitten ajettavuudesta.
Ja tuosta kulutuksesta niin edes suhteellisen raskaalla jalalla ei pitäs paljoa yli 7 litran viedä matkassa. Itellä aika vähä kaupunkia niin kulutus pyöriny siinä 7 litran kohdalla, joskus alle, joskus karvan yli. Ja tuo kulutus ei mun mielestä oo paha ku ajattelee auton painoa.pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
Comment