Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 td ei vedä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #16
    Provo mikä provo...enivei.. se Omega B:n Tdi kone on BMW:n. Se josta Opel huollossa sanotaan, että kestävin Ooppelin kone ikinä...?
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • Vectra CDX
      Newbiemmer
      • Apr 2006
      • 3

      #17
      Nuoret Pemarit

      Niin juu tuon Diesel kutosen hyvänä ominaisuutena voidaankin pitää, että sen voi kätkeä komeiden ulkoraamien sisään vaikkapa Opel Omegaan...
      Muita hyviä ominaisuuksia en ole kuullut noista moottoreista....

      Comment

      • Juho_P
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 313
        • p-pohjanmaa

        #18
        Huomattavasti parempiakin moottoreita on.
        Mutta siitä oon kyllä samaa mieltä että komia koppa se on mihin se penarin tds on istutettu. Ainoa ooppeli jota voi tyylikkääksi haukkua ja tuon koneen kans semmosen vois joskus jopa ostaaki. Mutta taitaa se omegakin jonkinverran pahempi olla happaneen mitä esim. e34nen?

        Sori OT
        pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

        Comment

        • rei7pir8
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 248

          #19
          Ruiskutusmmäärän säätimen käämin maavuoto on myös aika yleinen vika näissä pumpuissa. Eli silloin ei auta putsailut.
          525iA -91
          518i -90
          324tdic -88

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #20
            Mä olen ymmärtänyt että se paineilma auttaa siihenkin? Eli sinne karan ja magneetin väliin kerääntyy metallli tms purua/likaa joka takertuu kiinni ja sen putsaaminen pois helpottaa tilannetta. Paineilmaa vaan joutuu laittaa aika pienestä kulmasta, että sen saa sinne levyn alle.
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • okangas
              Newbiemmer
              • Mar 2006
              • 12

              #21
              Joo ei oo huollosta kuulunu vielä mitään. Usko autoon laski entisestään juuri ennen huoltoon vientiä--> keskuslukko lakkasi aukaisemasta kuskin puolen ovea, lukkoon menee kyllä, mutta ei auki, vänkärin puolen ovesta joutuu nyt aukomaan. Mikäs vika ja mikä hinta 300euroako? Ja sitten abs:n merkkivalo palaa minuutin käynnistyksen jälkeen, mitä tälle voi tehä että menee seuraavasta katsastuksesta läpi? 3tke:n boksin vaihto? Taitaa tuo pemari vaihtua ooppeliin aika pian.

              Vanha 2 litranen vectra askoonan 8v moottorilla vei matkajossa ja kaupungissakin vähempi bensaa kuin tuo bemarin "taloudellinen diesel" dieseliä, vectralla pääsi 6,0-6.5 litran kulutuksiin kovillakin kuormilla talviaikaanki 90km/h keskinopeudella. just ennen huoltoon vientiä pemarin laskennallinen kulutus 95 km:n matkalla nopeuden vaihdellessa 80-90km/h ja niin pintakaasulla kuin autolla voi vain ajaa, niin kone "ylsi" kulutukseen 7,98 l/100km, ei vois kyllä enempää miestä syödä, ja sitte vielä uhataan 2tke syöttöpumppuremonteilla..prtele!

              Kolmen vuoden aikana ajoin tuolla (vm 93)ooppelilla 100tkm ja vaihdoin(itse en liikkeessä) yhteensä 700 eurolla kuluvia osia: pakoputki, tuulilasi, jarrulevut eteen ja taakse, samoin palat, etulaakerit, käsijarrun kaikki osat paloineen vaijereineen kaikkineen,kaikki iskarit ja jouset ja kaksi nokkahihnan vaihtoa vesipumppuineen ja kiristinpyörineen,sytytystulpat ja 2 ilmansuodatinta.
              Taitaa bemari keventää rahapussia huomattavasti enemmän.

              Comment

              • Tom1s
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2002
                • 669
                • .

                #22
                Originally posted by okangas
                Ja sitten abs:n merkkivalo palaa minuutin käynnistyksen jälkeen, mitä tälle voi tehä että menee seuraavasta katsastuksesta läpi? 3tke:n boksin vaihto? Taitaa tuo pemari vaihtua ooppeliin aika pian.

                Kolmen vuoden aikana ajoin tuolla (vm 93)ooppelilla 100tkm ja vaihdoin(itse en liikkeess&#228 yhteensä 700 eurolla kuluvia osia: pakoputki, tuulilasi, jarrulevut eteen ja taakse, samoin palat, etulaakerit, käsijarrun kaikki osat paloineen vaijereineen kaikkineen,kaikki iskarit ja jouset ja kaksi nokkahihnan vaihtoa vesipumppuineen ja kiristinpyörineen,sytytystulpat ja 2 ilmansuodatinta.
                Taitaa bemari keventää rahapussia huomattavasti enemmän.
                Kannattaisi käydä lukemassa vikakoodit siitä merkkiliikkeessä. Todennäköisesti kontaktihäiriö jossain absi anturissa tai sitten anturi on kokonaan vaihdettava. Tuo keskuslukko häiriö saattaisi olla samanmoinen eli kontaktihäiriö.

                Autot ovat kovasti yksilöitä kuten varmasti tiedät. Tuosta omistamastasi ooppelista löytyy myös yksilöitä jotka eivät tahdo paremmallakaan tahdolla toimia kunnolla.(lähipiirissä oli tuollainen). Käytetyn auton osto on aina riski.
                Voi olla että jos kulutus ja vikojen vähäisyys on se ainoa prioriteetti niin olisi ehkä kannattanut valita jokin 5vuoden takuulla olevista uusista autoista esimerkiksi.
                F31 328i M-Sport

                Comment

                • okangas
                  Newbiemmer
                  • Mar 2006
                  • 12

                  #23
                  Niinkai se sitten on, ihtiään sitä saa vaan syyttää...

                  Comment

                  • Juho_P
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 313
                    • p-pohjanmaa

                    #24
                    Kyllähän sitä tuolla silti ajaa aikas paljon mukavammin ku vectralla. Ainaki mun mielestä. Toki voin olla ainut joka tykkää bemareitten ajettavuudesta.

                    Ja tuosta kulutuksesta niin edes suhteellisen raskaalla jalalla ei pitäs paljoa yli 7 litran viedä matkassa. Itellä aika vähä kaupunkia niin kulutus pyöriny siinä 7 litran kohdalla, joskus alle, joskus karvan yli. Ja tuo kulutus ei mun mielestä oo paha ku ajattelee auton painoa.
                    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                    Comment

                    • Vectra CDX
                      Newbiemmer
                      • Apr 2006
                      • 3

                      #25
                      Nonii

                      Joko on Bemarin oppirahat maksettu ja auto myynnissä, vai jäätkö vielä odottamaan kalliimpia remontteja?

                      Comment

                      • karhunen
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 490
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by Vectra CDX
                        Joko on Bemarin oppirahat maksettu ja auto myynnissä, vai jäätkö vielä odottamaan kalliimpia remontteja?
                        Tapa ittes.
                        Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                        Ex: E30 316i 04/'90
                        Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎