Announcement

Collapse
No announcement yet.

Syyläri vuotaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1019
    • Pikis

    Syyläri vuotaa

    Ihmettelin kun apulaitteiden hihna parkaisi motarin rampilla, kun tsekkasin pellin alta niin hihna ja siivat ihan märkinä. Oma ja mekaanikon syynäily tuotti saman tuloksen, syyläri vuotaa jostain siitä päädystä missä paisarikin on kiinni. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Mitä tapaa suosittelisitte laittamaan tuon kuntoon: korjaus, purkuosa, tarvikeosa vai merkkiliike?

    Autohan oli siis E36 328 automaatti-ilmastoinnilla.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
  • reddewil
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 3015
    • West Coast

    #2
    Itse hain romikselta käytetyn syylärin ja kesti n.6kk. Sitten hain uuden joka alko vuotamaan heti juuri tuolta paisarin alta. Nyt on taas uus, ja bmw:n stansseilla ym, motonetista. Toimii
    Eihän pumpun akseli vuoda? Jos ei vaihdosta tietoa, niin suosittelen vaihtamaan, kuten syyläriin uuden korkinkin.
    Eli suosittelu=hae osat motonetista ja vaiha ite.
    ...

    Comment

    • nootti84
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2002
      • 619
      • Kajaani

      #3
      Suoraan uusi!!
      "Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."


      http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...

      Comment

      • Tohtori
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 560
        • Kirkkonummi #02400

        #4
        Originally posted by nootti84
        Suoraan uusi!!
        Aivan ei ne niin paljon maksa. Itse hain uuden kun vanha vuoti pikkasen. Turhaan ottaa mitään riskejä kun ei noista romiksen jäähdyttimistä tiedä onko ne kunnossa.
        E39 528iA Touring "Oxford Grün"
        E34 525iA Touring "Schwarz II"

        Ex.
        M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

        Comment

        • Kahva
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 118
          • Kuopio

          #5
          Itellä vuoti syylärin ja paisarin yläpään liitoskohdasta. Eiku uusi tilalle!
          E36 325i Sedan -93

          Comment

          • kooma
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1019
            • Pikis

            #6
            Sellainen jatko vielä että huomasin tuon tänään kun auto oli ensin seissyt pari viikkoa, aamulla heti ekan ajon jälkeen vuoto oli huomattavaa ja nyt enää pientä kosteutta jota ei huomaisi ellei oikein ala syynäämään. Nestettä on vielä runsaasti. Voisikohan tuo ajamattomuus jotenkin vaikuttaa asiaan?
            Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              eihän siinä montaa euroa häviä ku kaataa nesteiden sekaan semmosen korjaus aine purkin... älkääkä sit semmoset alkako valittamaan jotka eivät ole koskaan käyttäny kyseistä ainetta...
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • Masa06
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 64
                • Vaasa

                #8
                Itsellä syyläri tihkutti jostain paisuntasäiliön päästä, laitoin KING-merkkisen aineen ylävesiletkuun/paisariin ja kas, ei vuoda enään yhtään muutaman päivän ajon jälkeen Huomenna nesteet pihalle ja puhtaat glögit sisään toivoen ettei kyseinen tahna jumittais/tukkeuttais mitään muuta
                Varmaan menee syyläri pian vaihtoon. Vaihdan samalla paisuntasäiliön o-renkaat jos saan p-säiliön irti, (kuulemma lujassa)
                Muilla kokemuksia näistä syylärin korjausaineista????
                E34 Touring-95

                Comment

                • -kiki-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1160
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Originally posted by Masa06
                  Itsellä syyläri tihkutti jostain paisuntasäiliön päästä, laitoin KING-merkkisen aineen ylävesiletkuun/paisariin ja kas, ei vuoda enään yhtään muutaman päivän ajon jälkeen Huomenna nesteet pihalle ja puhtaat glögit sisään toivoen ettei kyseinen tahna jumittais/tukkeuttais mitään muuta
                  Varmaan menee syyläri pian vaihtoon. Vaihdan samalla paisuntasäiliön o-renkaat jos saan p-säiliön irti, (kuulemma lujassa)
                  Muilla kokemuksia näistä syylärin korjausaineista????
                  Työkaweri osti 3 purkkia sitä mömmöö kun ei meinannut kuseminen loppua ja reikä oli hämmästyttävän iso, ja sai kuinsaikin sen reiän tukittua kehu vaan et nyt kyllä tuli kallis auto. autona toimi aivan käsittämättömän mätä mazda 323 millä ei ole mitään merkitystä...

                  Ja täs o tämä jos tarvii kahtoo http://www.realoem.com/bmw/showparts...99&hg=17&fg=05
                  Last edited by -kiki-; 02-04-2006, 14:25.
                  F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                  Comment

                  • Cunttory
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1772
                    • Kuopio

                    #10
                    Onkohan se paisuntasäiliö on samanlainen mitä m50:ssä,ne paisarin tiivisterenkaat maksaa ~4€ merkkiliikkeessä ja jos tietää mitat, kumiliikkeestä saa ~1€. Kannattaa ehkä kokeilla noilla alkuun,jos vaikuttaa, että säiliön välistä tulee.
                    Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                    Comment

                    • jakusa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 515
                      • Lempäälä

                      #11
                      Jos tuo on samantyyppinen kuin m20 m50 koneisissa e34 eli syyläri on metallia ja se paisaripääty muovia niin voi vuotaa sieltä muovipäädyn ja metalliosan välistä. Siellä on tiiviste jonka voi vaihtaa.
                      -after all is said and done more is said than done-


                      Comment

                      • Masa06
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 64
                        • Vaasa

                        #12
                        Joo, paisari ei ilm. vuoda, syyläris vika varmaankin, o-renkaathan on elastisia, johon tollanen mömmö ei toimaa, nehän reagoi ilman kans, eli pienet syylärivuodot voi tukkia (niinku meikällä) Paisarin uudet tiivisteet on jo hommattu, kuten myös ilmausruuvi. Kauankohan tollanen mömmö pitää syylärin vuotamattomana?
                        E34 Touring-95

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1019
                          • Pikis

                          #13
                          Originally posted by jakusa
                          Jos tuo on samantyyppinen kuin m20 m50 koneisissa e34 eli syyläri on metallia ja se paisaripääty muovia niin voi vuotaa sieltä muovipäädyn ja metalliosan välistä. Siellä on tiiviste jonka voi vaihtaa.
                          Sieltä just mulla näyttäis vuotavan, mutta en ainakaan paikalla ollessa katsoen osaa kuvitella miten se muovipääty siitä lähtisi nätisti irti. Se ainakin näyttää siltä että se on prässätty siihen kiinni tehtaalla, sellasilla pikku kynsillä joita siinä on koko matkalta. Tuo mun syyläri on FHE:n tekemä ja oheisen kuvan näköinen.
                          Attached Files
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • jakusa
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 515
                            • Lempäälä

                            #14
                            Originally posted by kooma
                            Sieltä just mulla näyttäis vuotavan, mutta en ainakaan paikalla ollessa katsoen osaa kuvitella miten se muovipääty siitä lähtisi nätisti irti. Se ainakin näyttää siltä että se on prässätty siihen kiinni tehtaalla, sellasilla pikku kynsillä joita siinä on koko matkalta. Tuo mun syyläri on FHE:n tekemä ja oheisen kuvan näköinen.
                            Jäähdytinkorjaamo Oksanen Lahdesta vaihto tohon omaan ajokkiin sen tiivisteen ku vuoteli sieltä. Ihan joka firma sitä ei käsittääkseni vaihda edes. Eipä oo tuo vuodellu sen jälkee eikä muistaakseni maksanu ku jotain 20-30 euroa. Kuitti tosin tais hävitä johonkin...
                            -after all is said and done more is said than done-


                            Comment

                            • Vee-eit
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 709
                              • Turku

                              #15
                              Osa 2 irtoaa, kun vaan tarpeeksi kovin uskaltaa vetää.
                              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎