Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lambdan kytkeminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TemeL
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 424
    • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

    Lambdan kytkeminen

    Niin.. mitenkäs lambda kytketään eri seosmittareihin?

    Mitä eroa on 1-4 johtoisilla..

    miten kytketään lämmin lambda?

    itsellä mittari on muutamalla ledillä suuntaa antava..

    auto on L-jetillä..

    suunnittelin tilaavani bilteman lamdan, tekeekö mitään?

    tosiaan ei tarvi muuta näyttää kuin. ettei liiian laihalle mene...


    ;P
    ----------------


    M20B20 ahdistusta
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Anturin kytkis tulee yleensä mukana.
    Mutta jos mittarin haluat näyttämään oikein. Pitää anturin ja mittarin maadotus tulla samasta pisteestä. Eli anturin maa suoraan mittarin liittimeen ja sieltä maihin.

    En tähän hätään löytänyt bosch:n anturin datasheettia mistä näkee kytkennän.
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • vekkuli
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1332
      • Liminka

      #3
      Originally posted by TemeL

      suunnittelin tilaavani bilteman lamdan, tekeekö mitään?
      Itsellä ollu bilteman lambda puolisentoista vuotta ja hyvin on pelittänyt käytin, kuukausi sitte päästömittauksessa ja arvot olivat ok.
      E93 ///M3
      E60 530dA aka M5
      F11 525dA Xdrive
      Tesla model 3 LR MY22

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Kytkentä selviää viimeistään yleismittarilla mittaamalla. Homma menee kuitenkin niin että nelijohtoisessa on signaali, maa ja kaksi johtoa lämmitystä varten. Kolmijohtoisessa on signaali ja kaksi johtoa lämmitystä varten (maa vedettävä lambdan tyveltä jotenkin muuten). Kaksijohtoisessa on signaali ja maa, ei lämmitettävä. Yksijohtoisessa on vain signaalijohto (maa vedettävä jotenkin muuten).

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          Originally posted by Juubi
          Kytkentä selviää viimeistään yleismittarilla mittaamalla. Homma menee kuitenkin niin että nelijohtoisessa on signaali, maa ja kaksi johtoa lämmitystä varten. Kolmijohtoisessa on signaali ja kaksi johtoa lämmitystä varten (maa vedettävä lambdan tyveltä jotenkin muuten). Kaksijohtoisessa on signaali ja maa, ei lämmitettävä. Yksijohtoisessa on vain signaalijohto (maa vedettävä jotenkin muuten).
          Yksijohtoinenhan maattaa pakoputken kautta, ja siksi se juuri onkin vähän huono...
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #6
            Yleensä käytössä olevat lambdakytkennät.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Originally posted by Clavurion
              Sielähän se oli mitä hain.
              Elikkä:
              Black - Signal (mittarille)
              Grey - Earth (mittarin maajohtoon)
              Muuten ei näytä oikein.

              Näillä ei niin väliä. Maa ja + jostain.
              White - Heater
              White - Heater
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Doni
                Moderator
                • Sep 2004
                • 2842
                • Kyrsälä

                #8
                Onko kaikki Boschin nelikarvaset lambdat samanlaisia? Eli kun numero muuttuu, niin eroa ei ole kun liitin?
                Last edited by Doni; 06-04-2006, 17:39.
                Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                Comment

                • TemeL
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 424
                  • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                  #9
                  jah

                  eli jos ostan turbo vehjettä varten bosch 4 johtoisen tohon L-jettiin..

                  niin johdot 1 ja 2 menee mittariin(signaali ja maa). johdot 3 ja 4 lämmitykseen toiselle johdolle heräte virta toinen maihin? kumpi on kumpi?

                  tulpas vidun epäselvästi
                  Last edited by TemeL; 15-05-2006, 22:17.
                  ----------------


                  M20B20 ahdistusta

                  Comment

                  • larmatin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 1118
                    • Perttula

                    #10
                    Originally posted by Doni
                    Onko kaikki Boschin nelikarvaset lambdat samanlaisia? Eli kun numero muuttuu, niin eroa ei ole kun liitin?
                    on niissä lämmitysvastuksissa eroja, vastusmittarilla se selviää.
                    lämmitysvastuksen teho on erinlainen riippuen kuinka kuumaan paikkaa se anturi on laitettu

                    sitten 2 ja 4 johtoisissa lambdoissa on malleja joissa on lambda maadoittettu silti runkoon vaikka sille on oma maajohto.

                    vastusmittarilla nää erot selviää.

                    lämmitys vastukselle kannattaa ottaa virta bensapumpulta, ei väliä kumpi valkoinen on kumpi, toinen tietysti maihin.
                    seos mittari käytössä ette tarvitse lämmitysvastuksellista labdaa jos anturi on max 50cm syl kannesta
                    Last edited by larmatin; 16-05-2006, 06:18.

                    Comment

                    • TemeL
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 424
                      • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                      #11
                      Originally posted by larmatin
                      on niissä lämmitysvastuksissa eroja, vastusmittarilla se selviää.
                      lämmitysvastuksen teho on erinlainen riippuen kuinka kuumaan paikkaa se anturi on laitettu

                      sitten 2 ja 4 johtoisissa lambdoissa on malleja joissa on lambda maadoittettu silti runkoon vaikka sille on oma maajohto.

                      vastusmittarilla nää erot selviää.

                      lämmitys vastukselle kannattaa ottaa virta bensapumpulta, ei väliä kumpi valkoinen on kumpi, toinen tietysti maihin.
                      seos mittari käytössä ette tarvitse lämmitysvastuksellista labdaa jos anturi on max 50cm syl kannesta
                      Elikkä minulle sopii turbokäyttöön 2 johtoinen anturi, kun ei ole kuin mittari käytössä tossa L-jetissä..

                      kiitosta neuvoista!
                      ----------------


                      M20B20 ahdistusta

                      Comment

                      • TemeL
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 424
                        • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                        #12
                        Lambda ennen vai jälkeen turbon?

                        Eli kumpi parempi lambda pakosarjaa vai downpipeen?

                        tuntus että just ennen turboa haistelis tarkemmin sylinterien seokset..?

                        ja onkohan jotain kaavaa tai yleistä sääntöä ahtoputken minimi koolle..2.0L koneessa pikkupaineilla?....


                        piti tänne kirjottaa ja upata.. kun ei saanut uutta threadia Ongelmat osioon..
                        mutta tässähän on jo muutenkin lambda asiata
                        ----------------


                        M20B20 ahdistusta

                        Comment

                        • kmr
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 175
                          • Turku / Kotka

                          #13
                          Lamda downpipeen parikymmentä senttiä turbon jälkeen ja ahtoputket on mulla n. 60mm halkaisijalla. Ei kannata ainakaan paksumpia tehdä ni kerkee ilma joskus koneeseen asti.

                          Oho, olipas jo kuukauden vanha viesti. Ahtoputket ja lamdat varmaan jo asennettu..
                          Last edited by kmr; 18-05-2007, 17:16.
                          F11 530Xd M-sport
                          ex. E92 325d -07
                          ex. E30 320tic -87

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎