Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auttakaa uuttaa omistajaa!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325iM
    Newbiemmer
    • Apr 2006
    • 25
    • Alkaa peellä, loppuu aalla...

    #16
    Originally posted by Juubi
    Ne matot kannattaa kuivattaa sitten kunnolla etteivät homehdu tms. Kannattaa varata aikaa siihen kuivatusoperaatioon, ne ei ihan muutamassa tunnissa kuivu. Se on melkein järjestettävä jonkin näköistä puhallusta / lämpöä maton alle edesauttamaan kosteuden haihtumista, itse otin kaikki matot pois ja annoin kuivua kunnolla. (e30 ja vesi valui takakontista takapenkkien reunoja pitkin lattialle ja siitä imeytyi vällyihin)

    Tyhjäkäyntimoottorin putsaukseen ja lambdan ihmettelyyn löytyy searchilla ohjeita.
    joo mulla on tuola koko päivän sisätilan lämmitin huutanu autossa mut eipä se taida mitään auttaa!
    siis puritko sä koko sisustuksen...meinaan kaikki penkit ym vit...n???
    pitää kyllä itekki repiä takapenkki pois ja kattoo mitä sen alta löytyy! takakontti on kuitenki ihan kuiva, et sielä ei ainakaa lainehi vettä!
    en mitään ruostetta oo autosta löytäny noitten mainitsemieni takalokasuojien pintaruosteitten lisäks, joten epäilen kyllä et ei johdu mistään ruostereiästä tuo lattioiden lainehtiminen! mut eihän sitä koskaan voi olla varma!
    perkele...ajamisen iloa...oli ensimmäinen päivä, mut nyt saa vain murehtia ja miettiä missä on mikäkin vikana!
    Rahaa se vain on

    Comment

    • Jesper
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1448

      #17
      Originally posted by 325iM
      perkele...ajamisen iloa...oli ensimmäinen päivä, mut nyt saa vain murehtia ja miettiä missä on mikäkin vikana!
      Kun saat sen kuntoon, niin kyllä se ilon hetkikin sieltä tulee vielä!

      Comment

      • okangas
        Newbiemmer
        • Mar 2006
        • 12

        #18
        Tervetuloa!

        Tervetuloa vaan iloisten ja halpojen yllätysten automerkin pariin! Mulla ois tuohon kaksviikkoa omistuksess olleeseen 525:seen tulossa 2tke syöttöpumppuremontti ja kaikkea muuta yhtä edullista.Ois vain pidättäydytty niissä ooppeleissa(mullakin oli), löytyishän sitä niistäkin tehoa, ainoa ero vain kymmenenkertaa huokeammat käyttökustannukset...

        Comment

        • jappi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 206

          #19
          Originally posted by 325iM

          voisko joku nyt vielä selventää et missä nuo poistovesi letkut kulkee, mistä mainitsitte et kannattais tarkastaa! siis moottorin molemmin puolin, mut vaik kuin oon päätäny tunkenu konehuoneeseen nii empä oo löytäny moisia letkuja...oon vielä sen verran uus bemareitten parissa et opastakaas nyt joku ...et joutuuko purkaa jotain et ne näkee...ja varsinki et saa irti ja katottua onko tukossa?
          Ne on sellaiset vinkkelin malliset pätkät, mitkä osoittaa maata kohti ja niiden päät on litistetty ja sinne jää kaikki havut sun muut jumiin. Toinen on siinä startin yläpuolella ja toinen pakosarjan takapuolella

          Comment

          • 325iM
            Newbiemmer
            • Apr 2006
            • 25
            • Alkaa peellä, loppuu aalla...

            #20
            Originally posted by jappi
            Ne on sellaiset vinkkelin malliset pätkät, mitkä osoittaa maata kohti ja niiden päät on litistetty ja sinne jää kaikki havut sun muut jumiin. Toinen on siinä startin yläpuolella ja toinen pakosarjan takapuolella

            ok...kiitos! lähen tästä tutkimaan ja palaan asiaan!
            Rahaa se vain on

            Comment

            • 325iM
              Newbiemmer
              • Apr 2006
              • 25
              • Alkaa peellä, loppuu aalla...

              #21
              Originally posted by okangas
              Tervetuloa vaan iloisten ja halpojen yllätysten automerkin pariin! Mulla ois tuohon kaksviikkoa omistuksess olleeseen 525:seen tulossa 2tke syöttöpumppuremontti ja kaikkea muuta yhtä edullista.Ois vain pidättäydytty niissä ooppeleissa(mullakin oli), löytyishän sitä niistäkin tehoa, ainoa ero vain kymmenenkertaa huokeammat käyttökustannukset...

              IHANAN KALLISTA!!!
              joo saa nähä joutuuko tässä katumaan vaihtoa!
              sulla sentään jo melkosen hintava yllätys! pitää toivoa että itellä pysyis kohtuuden rajoissa!
              Rahaa se vain on

              Comment

              • humala
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 739
                • Kemi

                #22
                sullahan kuulostaa elämä olevan ihan just samalla mallilla kun mullakin vuosi sitten kun ton oman biilin pistin...sama humpaaminen tyhjiksellä ja masennusta siitä että perkele voi tulla kalliiksi..riskillä sitten menin ja ostin auton kun edullisesti sain ja varauduin kalliiseen remonttiin...noh pyh lambda antura se vain oli paskana ja voin heittää isonkin veikan että niin se on sullakin vika lambdassa...

                älä sit laita mitään tarvike rojua kun vaihdat sen vaan boschin lambda ehdottomasti..muut ei kestä!

                Lattiatilojen märkyydestä en kyl osais muuta sanoa että ootko tarkastanut kennolle menevät O-renkaat ettei sieltä vuoda...Siitäkin löytyy pirusti juttua searchilla...
                E70 X5 3.0d -07
                E39 530da touring -99
                ex: E36 325i sedan -93

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #23
                  Originally posted by 325iM
                  joo mulla on tuola koko päivän sisätilan lämmitin huutanu autossa mut eipä se taida mitään auttaa!
                  siis puritko sä koko sisustuksen...meinaan kaikki penkit ym vit...n???
                  Juu kylläpä ne on etupenkit otettava irti että pääsee mattoa nostamaan kunnolla. Kaveri on toyotan mattot kuivatellut juurikin sisälämppärin puhaltimella ja kyllä ne silläkin kuivuu mutta tosiaan aikaa se vaan ottaa

                  Comment

                  • 325iM
                    Newbiemmer
                    • Apr 2006
                    • 25
                    • Alkaa peellä, loppuu aalla...

                    #24
                    Originally posted by humala
                    sullahan kuulostaa elämä olevan ihan just samalla mallilla kun mullakin vuosi sitten kun ton oman biilin pistin...sama humpaaminen tyhjiksellä ja masennusta siitä että perkele voi tulla kalliiksi..riskillä sitten menin ja ostin auton kun edullisesti sain ja varauduin kalliiseen remonttiin...noh pyh lambda antura se vain oli paskana ja voin heittää isonkin veikan että niin se on sullakin vika lambdassa...

                    älä sit laita mitään tarvike rojua kun vaihdat sen vaan boschin lambda ehdottomasti..muut ei kestä!

                    Lattiatilojen märkyydestä en kyl osais muuta sanoa että ootko tarkastanut kennolle menevät O-renkaat ettei sieltä vuoda...Siitäkin löytyy pirusti juttua searchilla...

                    No niin! jotenki arvasin että en oo yksin näitten ongelmien kans...
                    tosiaan huomenna yritän päästä tonne merkkihuoltoon, et sais piuhan päähän ja jos sieltä jotain näkyis! saitko sä muuten miten sen selville, et se oli lambda, käytitkö testerisä vai..??? tossa äsken kävin vähä vedättämässä ja huomasin et kyl sielä jotain häikkää on muutenki ku tyhjäkäynnillä, vähä meinaa välillä nykiä ku lyö läpän tiskiin....sitteku saa pitoa
                    toivotaan nyt et selviää huomenna jotain!
                    kokkolassa Kust Carilla(ei mitää hajua mite kirjotetaa) meen käymään, katotaa mitä poijjaat sanoo!

                    ja ku ton lattian jotenki sais vielä kuivaks nii näkis sit et oliko se niistä pohja tulpista se vesi tullu ja auttoko mun sohjossa makuulla tekemäni korjaukset jotain! jos huonolta näyttää nii pitää sit tutkia ne O-renkaat!

                    On se hyvä et viittitte auttaa...tässähän ois ihan kusi sukassa ku joutuis yöunet menettään yksin mietiskellen!

                    täytyy tästä lähtee nukkuun et jaksaa taas huomenna leikkiä positiivista bemarin omistajaa!
                    Rahaa se vain on

                    Comment

                    • Harrison
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 1525
                      • Iisalmi

                      #25
                      Originally posted by 325iM
                      tosiaan huomenna yritän päästä tonne merkkihuoltoon, et sais piuhan päähän ja jos sieltä jotain näkyis! saitko sä muuten miten sen selville, et se oli lambda, käytitkö testerisä vai..???
                      Voisin jo tietää , että sieltä on lamda sökö ja tyhjäkäynti venttiilissä on vähä paskaa.
                      Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
                      Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
                      Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

                      Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

                      Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

                      EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

                      Comment

                      • 325iM
                        Newbiemmer
                        • Apr 2006
                        • 25
                        • Alkaa peellä, loppuu aalla...

                        #26
                        Originally posted by humala
                        älä sit laita mitään tarvike rojua kun vaihdat sen vaan boschin lambda ehdottomasti..muut ei kestä!
                        kyselin tossa polttimoita hakiessa jo lambdan hintaa, ja sanoin heti et ei mitään halvinta tarvike palikkaa, ettei kuulemma kestä, joten tarjottiin NGK:n merkkikohtaista, hinta 162€! boschilaista ei ollut tarjolla!
                        mitäpä sanotte, onko kokemuksia??? varmaan paremmin kestäis ainaki ku joku motonetin satasen tarvike-lambda...mut vastaako kuitenkaa boschilaista???

                        iltapäivällä pääsen testeriin kokeileen, huonolla tuurilla vasta keskiviikkona, mut kertokaa mielipiteitä ennenku kerkeen tilata jonkun!
                        Rahaa se vain on

                        Comment

                        • ParaJaX
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 129

                          #27
                          Originally posted by 325iM
                          kyselin tossa polttimoita hakiessa jo lambdan hintaa, ja sanoin heti et ei mitään halvinta tarvike palikkaa, ettei kuulemma kestä, joten tarjottiin NGK:n merkkikohtaista, hinta 162€! boschilaista ei ollut tarjolla!
                          mitäpä sanotte, onko kokemuksia??? varmaan paremmin kestäis ainaki ku joku motonetin satasen tarvike-lambda...mut vastaako kuitenkaa boschilaista???

                          iltapäivällä pääsen testeriin kokeileen, huonolla tuurilla vasta keskiviikkona, mut kertokaa mielipiteitä ennenku kerkeen tilata jonkun!
                          Myy ne autotarvike liikkeetkin alkuperäistä kamaa..
                          Itse tilasin aikaisempaan biimeriin lambdan ..jos on boschilainen niin numero ylös anturin kyljestä ja johonkin tarvike liikkeeseen niin tilaavat suoraan boschilta..itse maksoin 100e ja bemu liikkeessä olis kustantanu 200e

                          näin ainakin Lapissa

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            #28
                            Originally posted by 325iM
                            no voi perkele...näkeekö sen jos vie merkkihuoltoon testeriin, et onko se lambda paskana, ettei sitä ihan turhaa tarttis ostaa! ja mistä tiiän esim, et onko se lambdassa vai ilmamassamittarissa vika!?
                            normaalisa ajosa kyllä toimii hyvin, ehkä kaks kertaa niinku tavallaan pätkässy moottorijarrutuksessa niinku bensa ois loppunu, mut muuten ihan normaalisti! ja kulkeeki nii pirusti! mut bensaa menee kyllä kans, ja paljon, en tosin pysty vielä yhen päivän perusteella paljon keskikulutuksia sanoon!
                            taitaa testerissä käynti maksaa lähes saman kun uusi lambda, että ite en kyllä edes testeriä harkitsisi.. etenkään, kun ei se niin 100varma ole..
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • 325iM
                              Newbiemmer
                              • Apr 2006
                              • 25
                              • Alkaa peellä, loppuu aalla...

                              #29
                              Originally posted by ParaJaX
                              Myy ne autotarvike liikkeetkin alkuperäistä kamaa..
                              Itse tilasin aikaisempaan biimeriin lambdan ..jos on boschilainen niin numero ylös anturin kyljestä ja johonkin tarvike liikkeeseen niin tilaavat suoraan boschilta..itse maksoin 100e ja bemu liikkeessä olis kustantanu 200e

                              näin ainakin Lapissa
                              voi VITTU!!! oisinpa lukenu viestis ennen ku lähin sinne...testeriin kiinni ja siellähän näytti arvot mitä sattuu eli lambda paskana ja siinä sitte häjissään otin viimesen mitä löyty, tosiaanki bemari liikkeestä...184€!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                              joten nyt tuola oottaa sit vitun kallis boschilainen asennusta!

                              onko tuo helppo vaihtaa ite vai kannattaako käyttää jossain, ku ei ois tuolakaan ottanu ku 35€ mut ensimmäinen mahollisuus viikon päästä keskiviikkona, joten ei kiitos!
                              Rahaa se vain on

                              Comment

                              • samtheMan
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 4759
                                • Tikkaslovakia

                                #30
                                Originally posted by 325iM
                                onko tuo helppo vaihtaa ite vai kannattaako käyttää jossain, ku ei ois tuolakaan ottanu ku 35€ mut ensimmäinen mahollisuus viikon päästä keskiviikkona, joten ei kiitos!
                                Jos on ylimääräinen 35 euroa niin vaihdatettavaksi vain.. en muuten tiedä mutta onhan se helppoa kun siitä rahalla selviää. Mutta ei sen vaihto vaikeaakaan ole, vanha irti (voi tosin olla tiukassa) ja uusi tilalle. Kierteillä se on kiinni siellä putkessa ja toinen pää pistokkeessa jossain päin konehuonetta. Simppeli juttu..
                                Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
                                PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎