Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 tdsa touring...?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArtoM
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 121

Mä olen nyt sahannut omalla 525 tdsA -93 noin 35 tkm. Viime syksynä sakuista tuotu. Pumppuongelma on tuttu täälläkin, ylimmän kannen tiivisteen jouduin vaihtamaan melkein kättelyssä, ei tosiaan oo kallis osa ja vaihto ottaa noin tunnin, jos yhtään pysyy kalut käsissä. Ammattimieheltä menee reilusti allekkin, mutta tunnin ne siitä varmaan veloittaa.

Nyt 30 tkm myöhemmin pumppu sippasi uudestaan. Auto Klaukkalan Dieseliin, pumppu pois ja kaikki tiivisteet vaihtoon, puhdistus, koestus ja paikoilleen, noin 500 erkkii. Taas pelittää...

Autolla on ajettu yhteensä 220 tkm ja sitä vaivaa E34-sarjan vakiovika, eli ohjauksen vapina karvan alle 100 vauhdissa. Tämä on tyyppivika, joka miltei poikkeuksetta tulee jossain vaiheessa. Puslat ei oo hirmu kalliita, mutta vaihtaminen kotikonstein voi olla työlästä, mulla vielä teettämättä.

Muuten suosikkiautoni toistaiseksi (yli 20 vuoden aikana on ehtiny muutama muukin oleen...)
    ArtoM

Comment

• ealex
      Newbiemmer
      • Oct 2004
      • 5

Tässä olisi taas bemarin pumppuasiaa, tosin tällä kerta omegassa (bemarin kone): http://www.opelclubfinland.net/forum...;forum=4&4

Minun kommentit ovat omega-98 nimellä, tähän voin vielä lisätä että välillä tyhjäkäyntikierrokset tosiaan vajoaa aika alas, esim. jos tulee sähkökuormaa lisää tai vaihdetta vaihdetaan, mutta kertakaan auto ei ole vielä sammunut. Voiko ongelma olla tosiaan pumpussa ja olisiko korjattavissa vaikka vastuksen putsauksella? Pumppu kun on muuten todettu Tammerdieselissa hyvänkuntoiseksi. :roll:
      Onko muuten bemarissa samat vikakoodit ja mitä vikakoodi 96 voisi tarkoittaa?

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎