Announcement

Collapse
No announcement yet.

Irtoava lakka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsa014
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1651
    • Turun Pallivaha

    Irtoava lakka

    Kertokaapas miten tuollainen korjataan, eli lakka irtoillut kahdesta kohtaa, katon takakulmista molemmilla puolilla. Maalipinta täysin ehjä, vaan lakkaa irtoaa. Ei taida mikään "paikkalakkaus" tehdä hyvää lopputulosta.
    Ideoita kaivataan...
    Last edited by jsa014; 30-04-2006, 10:59.
    316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring
  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #2
    Siinäpä mainio esimerkki siitä kuinka käy kun säästetään pohjan mattaamisessa (=karhentamisessa) ennen uuden lakkakierroksen vetämistä. Valitettavasti ainoa tapa korjata on hioa ryssityt lakat pois ja tehdä työ kunnolla.

    Comment

    • jsa014
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 1651
      • Turun Pallivaha

      #3
      Ovat sitten säästelleet Baijerissa, ihan originaali maalipinta kun on kyseessä...
      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        No onpa sitten linjalla käynyt munaus jos tuo on ainoa maali/lakkakerros..

        Comment

        • AcS325
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 227
          • Road to Jalalabad

          #5
          Anteeksi että tulee vähän offtopic kysymys. Eli onko toi hyvä tai siis huono merkki siitä että auto on kolaroitu ja maalattu uudestaan vai onko mahdollista että tehtaan jäljiltä vaikka noin 12 vuotta vanha lakka irtoaa?
          "koita uudelleen kyllä se lähtee"

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Originally posted by AcS325
            Anteeksi että tulee vähän offtopic kysymys. Eli onko toi hyvä tai siis huono merkki siitä että auto on kolaroitu ja maalattu uudestaan vai onko mahdollista että tehtaan jäljiltä vaikka noin 12 vuotta vanha lakka irtoaa?
            Näyttäisi hyvältä esimerkiltä että maalattu uudestaan ja tyrätty pohjatöiden kanssa. Jos autoa ei kuitenkaan ole maalattu uudestaan niin jossain on mennyt vikaan että lakka ei ole tarttunut.

            Comment

            • jsa014
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1651
              • Turun Pallivaha

              #7
              Tarina ei kerro milloin tuo on alkanut irtoamaan, eli onko lähtenyt pienestä naarmusta tms. Ja kun molemmilla puolilla on samantapaiset paikat ja muualla ei jälkeäkään mistään virheestä. Tulee mieleen että olisikohan tuossa voinut olla joku kattoteline tai joku muu joka olisi hangannut lakkaan laikun ja siitä levinnyt. Jos kyseessä olisi joku pohjatyövirhe/ylimaalaus/kolarointi, luulisi että tuollaista ei olisi vain noissa takakulmissa. Auto käyty katsastusmiehen kansa läpi kolareiden ym havaitsemiseksi eikä mitään sinne viittaavaa löydy mistään.
              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #8
                Kylläpä sen lakan pitäisi kiinni pysyä vaikka naarmu pinnan rikkoisikin yhdeltä kohtaa. Tuota kolaroimista / uudelleenmaalausta saattaa olla hyvin hankala nähdä päältäpäin mikäli hyvin tehty.

                Onko tuossa hilseilleen lakan alla vielä lakkaa vai jo ihan värimassaa?

                Comment

                • rle
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 112
                  • tampere

                  #9
                  Noilta paikkeilta vedin omasta autostani palkit poikki, kun vaihoin siihen katon.
                  Sen hitsausjäljet näkyy varmasti verhoilujen alta, jos semmoinen on tehty.

                  Comment

                  • mcly
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 354

                    #10
                    Mulla on samantapainen juttu apparin puolen takaovessa niinku heti ikkunan alapuolella siihen taitteeseen asti. Voin heittää kuvia tänään.. Varmaan ainoo tapa senki korjaamiseen on hiominen ja maalaaminen kunnolla..?

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Todennäköisimmin kyse on kuitenkin siitä että ko.autosta on jonkin vaurion takia maalattu takalokarit/kyljet ja värin/lakan C-pilariin häivyttäminen ei ole oikein onnistunut teknisesti. Eli tuohon C-pilariin kun se häivytys on aina joka tapauksessa tehtävä näissä takakylkimaalauksissa, niin siinä ne ongelmat myös näkyvät jos homma on siltä osin tehty huonosti. Autoa ostettaessa kannattaa siis nimen omaan kiinnittää huomio C-pilareihin maalausten/häivytysten havaisemiseksi. Lakka ei todellakaan irtoa laikkuina mihinkään vaikka siihen jokin naarmu/vaurio syntyisikin jos kaikki on kunnossa.

                      Comment

                      • jsa014
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1651
                        • Turun Pallivaha

                        #12
                        Toki on mahdollista että takakyljet on maalattu. Kun vertailee maalipintaa katossa, takakyljissä ja muualla autossa ei näy mitään sävy, kiilto ym eroja tms. Luulisi että jos on osa autoa maalattu niin jokin ero olisi uuden ja vuosia vanhan pinnan välillä. Myös irronneen lakan joka puolella maali/lakkapinta on täysin samansävyinen, olen lampun kanssa käynyt läpi nuo ympäristöt.

                        Mutta oli miten oli, onko olemassa jotain paikkalakkausta jolla nuo kohdat saisi umpeen siististi, tietenkin pieni jälki jää aina kun paikkaillaan.
                        Ei viitsisi tuon takia koko vessaa maalata, tosin siten saisi väriksi technovioletin
                        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Todennäköisimmin kyse on kuitenkin siitä että ko.autosta on jonkin vaurion takia maalattu takalokarit/kyljet ja värin/lakan C-pilariin häivyttäminen ei ole oikein onnistunut teknisesti. Eli tuohon C-pilariin kun se häivytys on aina joka tapauksessa tehtävä näissä takakylkimaalauksissa, niin siinä ne ongelmat myös näkyvät jos homma on siltä osin tehty huonosti. Autoa ostettaessa kannattaa siis nimen omaan kiinnittää huomio C-pilareihin maalausten/häivytysten havaisemiseksi. Lakka ei todellakaan irtoa laikkuina mihinkään vaikka siihen jokin naarmu/vaurio syntyisikin jos kaikki on kunnossa.
                          Juuri näin on käynyt!!! Tarkennan vielä sen verran, että maalauksessa sävypohja on ilmeisesti hieman karannut ylös ja tästä syystä lakkaa on jouduttu maalaamaan yli karhennetun alueen!!! Tämä hilseily ei missään tapauksessa tarkoita sitä, että koko homma olisi päin persettä tehty vaan pieni huolimattomuus seikka, joka valitettavasti nyt näkyy aika selvästi...
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • JToivonen
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2005
                            • 489
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by jsa014
                            Toki on mahdollista että takakyljet on maalattu. Kun vertailee maalipintaa katossa, takakyljissä ja muualla autossa ei näy mitään sävy, kiilto ym eroja tms. Luulisi että jos on osa autoa maalattu niin jokin ero olisi uuden ja vuosia vanhan pinnan välillä. Myös irronneen lakan joka puolella maali/lakkapinta on täysin samansävyinen, olen lampun kanssa käynyt läpi nuo ympäristöt.

                            Mutta oli miten oli, onko olemassa jotain paikkalakkausta jolla nuo kohdat saisi umpeen siististi, tietenkin pieni jälki jää aina kun paikkaillaan.
                            Ei viitsisi tuon takia koko vessaa maalata, tosin siten saisi väriksi technovioletin
                            Joo.. Tota on liikkeellä omakin vessa alkoi kesimään talven jälkeen vielä samasta kohdasta ja molemmilta puolilta.. Ei tossa muu auta kuin pestä vahat ja muut pois ja tarttua hiomapaperiin.. Tuossa oli tosiaan joku Günther halunnut säästää , kun auton lokarit oli levitetty, niin päätti jättää katon maalaamatta.. Mutta toisaalta itse voi olla tyytyväinen, että auto oli levitetty, nimittäin 19*10 takavanteet meni heittämällä alle
                            E39 Touring
                            exät:
                            E34 525 TIC
                            E34 540 Touring
                            E34 535 M5 look
                            E36 325 Coupe Wideboby

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by jsa014
                              Toki on mahdollista että takakyljet on maalattu. Kun vertailee maalipintaa katossa, takakyljissä ja muualla autossa ei näy mitään sävy, kiilto ym eroja tms. Luulisi että jos on osa autoa maalattu niin jokin ero olisi uuden ja vuosia vanhan pinnan välillä. Myös irronneen lakan joka puolella maali/lakkapinta on täysin samansävyinen, olen lampun kanssa käynyt läpi nuo ympäristöt.

                              Mutta oli miten oli, onko olemassa jotain paikkalakkausta jolla nuo kohdat saisi umpeen siististi, tietenkin pieni jälki jää aina kun paikkaillaan.
                              Ei viitsisi tuon takia koko vessaa maalata, tosin siten saisi väriksi technovioletin
                              Takalokarit on siis sata varmasti maalattu jälkeenpäin. Pitää kuitenkin muistaa, että kyse ei välttämättä ole mistään isosta kolarista tai ympäri ajosta! Mustaan on kohtuullisen hankala saada selvää sävyeroa vaikka onkin met.väri .

                              Onneksi mustan värin niin nuo pitäisi olla kohtuullisen helppo korjata häivytysmaalauksella piiloon!!
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎