eli e30 m20b20 motti keinuvipu napsahti poikki,kiihdytin vähän rivakammin kolmosella noin 5000rpm napsahti! vitos sylinteristä pakopuolelta.saako vaihdettu kannen ollessa paikoillaan? et ei tarviis ruveta kantta repimään irti,ois kiire saada auto ajoon!
keinuvipu poikki APUA ÄKKIÄ
Collapse
X
-
Saa vaihettua kansi paikoillaan...kova on työ mutta onnistuu,ja aina kovemmaksi tulee mitä lähempää rintapeltiä keinu on poikennut...keinuvipu akseli on lujassa mutta kyllä se sieltä irtoaa...
-VaasaConnection-Originally posted by Homer;Ei ne pulit millään seiskoilla ajele
-
Melkeinpä uskoisin, että saat auton nopeammin ajoon jos käytät kannen auki. Se keinuvipuakseli voi nimittäin olla sen verran tiukassa, että sen ehjänä irti saaminen on varsin tuskaista. Jos meinaat kuitenkin vaihtaa kansi paikallaan niin melkein suosittelen varaamaan yhden ylimääräisen keinuvipuakselin ennen homman aloittamista ettei tarvitse niin hirveästi sääliä sitä irroitettavaa.Originally posted by bmw.e36eli e30 m20b20 motti keinuvipu napsahti poikki,kiihdytin vähän rivakammin kolmosella noin 5000rpm napsahti! vitos sylinteristä pakopuolelta.saako vaihdettu kannen ollessa paikoillaan? et ei tarviis ruveta kantta repimään irti,ois kiire saada auto ajoon!E39 520iA -02
Comment
-
Nojaa, kun kerran joutuu kuitenkin kannen pultit irrottamaan että keinuvipuakselin saa irti (tai ainakin M30:ssä, tuohon M20:iin tuli vaihdettua kansi irrallaan keinu) niin oikeasti samalla vaivalla sen koko kannen irroittaa, ei siinä mene kuin 2h ja se on irti.
HUOMATTAVASTI helpompi naputella se keinuvipuakseli pois pukiltansa kannen takapäästä päin kuin jollain popstookeleilla rikkoa akseli vääntelemällä ja nitkuttamalla. Tällä menetelmällä kun sen akselin saa säilymään ehjänä
Mutta älä käytä liian pientä tuurnaa ettei hajoa se päätylätkä akselista, silloin karkaa öljyt sinne minne niiden ei pitäisi sieltä akselilta karata.
Ja tosiaan, ei siihen ylimääräistä voimaa tarvita että akseli irtoaa, toki jos kannen pultit on paikoillaan niin sitten sitä voimaa vaaditaan
(ne pultit kun pitää akselin 'oikealla' kohdalla).-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
Eipä pida m20:ssä. Itse olen kerran vaihtanut pari pakokeinua kansi paikoillaan eikä mitään ongelmia ollut. Onhan siinä oma hommansa ottaa se kansi irti ja kuluja tulee aika paljon enemmän, koneistukset, pultit, kansipahvi ymsOriginally posted by muggoNojaa, kun kerran joutuu kuitenkin kannen pultit irrottamaan että keinuvipuakselin saa irti (tai ainakin M30:ssä, tuohon M20:iin tuli vaihdettua kansi irrallaan keinu) niin oikeasti samalla vaivalla sen koko kannen irroittaa, ei siinä mene kuin 2h ja se on irti.
HUOMATTAVASTI helpompi naputella se keinuvipuakseli pois pukiltansa kannen takapäästä päin kuin jollain popstookeleilla rikkoa akseli vääntelemällä ja nitkuttamalla. Tällä menetelmällä kun sen akselin saa säilymään ehjänä
Mutta älä käytä liian pientä tuurnaa ettei hajoa se päätylätkä akselista, silloin karkaa öljyt sinne minne niiden ei pitäisi sieltä akselilta karata.
Ja tosiaan, ei siihen ylimääräistä voimaa tarvita että akseli irtoaa, toki jos kannen pultit on paikoillaan niin sitten sitä voimaa vaaditaan
(ne pultit kun pitää akselin 'oikealla' kohdalla).B M W X 5. kotina_matkailuvaunu
Comment
-
Nyt on ihan pakko kysyä et miks kansi pitää koneistaa jos sitä käyttää irti?Originally posted by jeemukoneistukset
tai et mitä sieltä koneistaa?
Eikös sen voi nakata niine hyvineen takaisin kun on vaihtanut keinun(t)-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
ittellä on ollu periaatteena että aina kun jonku osan ottaa irti niin sen tiiviste on vaihdettava uuteen.. ja itte tuossa ku levitin oman auton moottorin ja otin kannen irti nii vaihdoin siihen uudet pultit ihan vaan varmuuden vuoksi.. ja kyllä sen venkun saa vaihdettua vaikka olis kans kiinni.. mut ainahan se on kiva nähdä mitä se kone on syönyt ja näkee sit millä hapella venttiilit on.. ja ei se nyt paljoa aikaa vie se kannen irrottaminen.
paitsi jos peukalo osoittaa keskellä kämmentä ovelle päin..
Team Ryyppymäki
Comment
-
Niin eikös se kuitenkin olisi hyvä aina plaanata, kun käyttää irti. Näin olen itse kuullut.Originally posted by EepoNyt on ihan pakko kysyä et miks kansi pitää koneistaa jos sitä käyttää irti?
tai et mitä sieltä koneistaa?
Eikös sen voi nakata niine hyvineen takaisin kun on vaihtanut keinun(t)B M W X 5. kotina_matkailuvaunu
Comment
-
Miksi ehjää pitäisi ruveta korjaamaan? Tietenkin jos on jotain aihetta epäillä tarvetta suoruuden tarkistamiseen niin helppohan se on tuossa samassa teettää, mutta ihan turha mun mielestä ehjää kantta on ruveta koneistamolle kiikuttamaan. Varsinkin kun Suomessa niistä hommista osataan laskuttaa ihan kiitettävästi...Originally posted by jeemuNiin eikös se kuitenkin olisi hyvä aina plaanata, kun käyttää irti. Näin olen itse kuullut.E39 520iA -02
Comment
-
Muutamaan koneseen on tullut paffe vaihettua ja en oo ikinä plaanannu kanttaOriginally posted by jeemuNiin eikös se kuitenkin olisi hyvä aina plaanata, kun käyttää irti. Näin olen itse kuullut.
uuvet tiivisteet ja pultit ja hyvin on kestänyt...-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
No ei kai sitä sitten tarvi koneistella jos kerran hyvin teillä kestäneet. Monessa paikassa vaan ovat sanoneet, että olisi hyvä plaanata tuo m20 kansi jos se käytetään irti. Itse sen 40€ kyllä maksaisin niin ei ainakaan jää mitään arvailujen varaan. Toki jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkeeOriginally posted by EepoMuutamaan koneseen on tullut paffe vaihettua ja en oo ikinä plaanannu kantta
uuvet tiivisteet ja pultit ja hyvin on kestänyt...
.
B M W X 5. kotina_matkailuvaunu
Comment
-
Se on just näitä hommia joista on hankala mennä vannomaan, ainakin isoimmissa korjaamoissa kansi plaanataan aina, kun se on ollut irti, tokihan suoruutta/kieroutta voi mittailla itse rautaviivoittimella ja rakotulkeilla, mutta kaiken varminta on aina hiottaa taso, tosin itsekkään en sitä joka kerta tee...Originally posted by EepoMuutamaan koneseen on tullut paffe vaihettua ja en oo ikinä plaanannu kantta
uuvet tiivisteet ja pultit ja hyvin on kestänyt...Olli.
Comment
Comment