Announcement

Collapse
No announcement yet.

keinuvipu poikki APUA ÄKKIÄ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw.e36
    Newbiemmer
    • Mar 2006
    • 12

    keinuvipu poikki APUA ÄKKIÄ

    eli e30 m20b20 motti keinuvipu napsahti poikki,kiihdytin vähän rivakammin kolmosella noin 5000rpm napsahti! vitos sylinteristä pakopuolelta.saako vaihdettu kannen ollessa paikoillaan? et ei tarviis ruveta kantta repimään irti,ois kiire saada auto ajoon!
  • Masa
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 2202
    • München

    #2
    Saa vaihettua kansi paikoillaan...kova on työ mutta onnistuu,ja aina kovemmaksi tulee mitä lähempää rintapeltiä keinu on poikennut...keinuvipu akseli on lujassa mutta kyllä se sieltä irtoaa...

    -VaasaConnection-
    Originally posted by Homer;
    Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by bmw.e36
      eli e30 m20b20 motti keinuvipu napsahti poikki,kiihdytin vähän rivakammin kolmosella noin 5000rpm napsahti! vitos sylinteristä pakopuolelta.saako vaihdettu kannen ollessa paikoillaan? et ei tarviis ruveta kantta repimään irti,ois kiire saada auto ajoon!
      Melkeinpä uskoisin, että saat auton nopeammin ajoon jos käytät kannen auki. Se keinuvipuakseli voi nimittäin olla sen verran tiukassa, että sen ehjänä irti saaminen on varsin tuskaista. Jos meinaat kuitenkin vaihtaa kansi paikallaan niin melkein suosittelen varaamaan yhden ylimääräisen keinuvipuakselin ennen homman aloittamista ettei tarvitse niin hirveästi sääliä sitä irroitettavaa.
      E39 520iA -02

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Nojaa, kun kerran joutuu kuitenkin kannen pultit irrottamaan että keinuvipuakselin saa irti (tai ainakin M30:ssä, tuohon M20:iin tuli vaihdettua kansi irrallaan keinu) niin oikeasti samalla vaivalla sen koko kannen irroittaa, ei siinä mene kuin 2h ja se on irti.

        HUOMATTAVASTI helpompi naputella se keinuvipuakseli pois pukiltansa kannen takapäästä päin kuin jollain popstookeleilla rikkoa akseli vääntelemällä ja nitkuttamalla. Tällä menetelmällä kun sen akselin saa säilymään ehjänä Mutta älä käytä liian pientä tuurnaa ettei hajoa se päätylätkä akselista, silloin karkaa öljyt sinne minne niiden ei pitäisi sieltä akselilta karata.

        Ja tosiaan, ei siihen ylimääräistä voimaa tarvita että akseli irtoaa, toki jos kannen pultit on paikoillaan niin sitten sitä voimaa vaaditaan
        (ne pultit kun pitää akselin 'oikealla' kohdalla).
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • jeemu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 1844
          • 67700

          #5
          Originally posted by muggo
          Nojaa, kun kerran joutuu kuitenkin kannen pultit irrottamaan että keinuvipuakselin saa irti (tai ainakin M30:ssä, tuohon M20:iin tuli vaihdettua kansi irrallaan keinu) niin oikeasti samalla vaivalla sen koko kannen irroittaa, ei siinä mene kuin 2h ja se on irti.

          HUOMATTAVASTI helpompi naputella se keinuvipuakseli pois pukiltansa kannen takapäästä päin kuin jollain popstookeleilla rikkoa akseli vääntelemällä ja nitkuttamalla. Tällä menetelmällä kun sen akselin saa säilymään ehjänä Mutta älä käytä liian pientä tuurnaa ettei hajoa se päätylätkä akselista, silloin karkaa öljyt sinne minne niiden ei pitäisi sieltä akselilta karata.

          Ja tosiaan, ei siihen ylimääräistä voimaa tarvita että akseli irtoaa, toki jos kannen pultit on paikoillaan niin sitten sitä voimaa vaaditaan
          (ne pultit kun pitää akselin 'oikealla' kohdalla).
          Eipä pida m20:ssä. Itse olen kerran vaihtanut pari pakokeinua kansi paikoillaan eikä mitään ongelmia ollut. Onhan siinä oma hommansa ottaa se kansi irti ja kuluja tulee aika paljon enemmän, koneistukset, pultit, kansipahvi yms
          B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            Originally posted by jeemu
            koneistukset
            Nyt on ihan pakko kysyä et miks kansi pitää koneistaa jos sitä käyttää irti?
            tai et mitä sieltä koneistaa?
            Eikös sen voi nakata niine hyvineen takaisin kun on vaihtanut keinun(t)
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • easy_ac
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 452
              • Tampere

              #7
              nii eiks riiitä että vaihtaa ne kannen pultit ?

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                #8
                Originally posted by easy_ac
                nii eiks riiitä että vaihtaa ne kannen pultit ?
                kyl noi kaikki tiivisteetkin on hyvä uusia... nus nus
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • Pite^
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 465
                  • Haapavesi

                  #9
                  ittellä on ollu periaatteena että aina kun jonku osan ottaa irti niin sen tiiviste on vaihdettava uuteen.. ja itte tuossa ku levitin oman auton moottorin ja otin kannen irti nii vaihdoin siihen uudet pultit ihan vaan varmuuden vuoksi.. ja kyllä sen venkun saa vaihdettua vaikka olis kans kiinni.. mut ainahan se on kiva nähdä mitä se kone on syönyt ja näkee sit millä hapella venttiilit on.. ja ei se nyt paljoa aikaa vie se kannen irrottaminen. paitsi jos peukalo osoittaa keskellä kämmentä ovelle päin..
                  Team Ryyppymäki

                  Comment

                  • jeemu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1844
                    • 67700

                    #10
                    Originally posted by Eepo
                    Nyt on ihan pakko kysyä et miks kansi pitää koneistaa jos sitä käyttää irti?
                    tai et mitä sieltä koneistaa?
                    Eikös sen voi nakata niine hyvineen takaisin kun on vaihtanut keinun(t)
                    Niin eikös se kuitenkin olisi hyvä aina plaanata, kun käyttää irti. Näin olen itse kuullut.
                    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                    Comment

                    • Sickness
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 1923
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by jeemu
                      Niin eikös se kuitenkin olisi hyvä aina plaanata, kun käyttää irti. Näin olen itse kuullut.
                      Miksi ehjää pitäisi ruveta korjaamaan? Tietenkin jos on jotain aihetta epäillä tarvetta suoruuden tarkistamiseen niin helppohan se on tuossa samassa teettää, mutta ihan turha mun mielestä ehjää kantta on ruveta koneistamolle kiikuttamaan. Varsinkin kun Suomessa niistä hommista osataan laskuttaa ihan kiitettävästi...
                      E39 520iA -02

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by jeemu
                        Niin eikös se kuitenkin olisi hyvä aina plaanata, kun käyttää irti. Näin olen itse kuullut.
                        Muutamaan koneseen on tullut paffe vaihettua ja en oo ikinä plaanannu kantta
                        uuvet tiivisteet ja pultit ja hyvin on kestänyt...
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • jeemu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1844
                          • 67700

                          #13
                          Originally posted by Eepo
                          Muutamaan koneseen on tullut paffe vaihettua ja en oo ikinä plaanannu kantta
                          uuvet tiivisteet ja pultit ja hyvin on kestänyt...
                          No ei kai sitä sitten tarvi koneistella jos kerran hyvin teillä kestäneet. Monessa paikassa vaan ovat sanoneet, että olisi hyvä plaanata tuo m20 kansi jos se käytetään irti. Itse sen 40€ kyllä maksaisin niin ei ainakaan jää mitään arvailujen varaan. Toki jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.
                          B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                          Comment

                          • bmw.e36
                            Newbiemmer
                            • Mar 2006
                            • 12

                            #14
                            tuossa jo vähän purin,kyllä keinuvipu akseli liikkuu eli en rupee kantta irrottamaan !

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by Eepo
                              Muutamaan koneseen on tullut paffe vaihettua ja en oo ikinä plaanannu kantta
                              uuvet tiivisteet ja pultit ja hyvin on kestänyt...
                              Se on just näitä hommia joista on hankala mennä vannomaan, ainakin isoimmissa korjaamoissa kansi plaanataan aina, kun se on ollut irti, tokihan suoruutta/kieroutta voi mittailla itse rautaviivoittimella ja rakotulkeilla, mutta kaiken varminta on aina hiottaa taso, tosin itsekkään en sitä joka kerta tee...
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎