Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 Tds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kotkavaara arttu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 142
    • Rauma

    525 Tds

    Elikkäs olisi seuraava ongelma. Kaveri osti Saksasta 525 TDS -92 E34 bemarin. Nyt kun saatiin kaara Suomen maalle, niin tehot hukassa. Kaveri kävi bemun kanssa tietokone vikatestissä, ja ei mitään. Eli kiertää, mutta ei ole voimaa. D-asennossa vaihtaa kolmosta jo pienessäkin mäessä. Kiihtyvyys täys nolla. Öljyt ja polttoaine suodatin vaihdettu. Jos joku osaisi antaa suuntaa antavaa tietoa, niin olisin kiitollinen.
    Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo
  • kotkavaara arttu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 142
    • Rauma

    #2
    enyone for help!?!?
    Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

    Comment

    • rei7pir8
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 248

      #3
      KATOHAN aluksi imusarjasta lähtevä ja kuskinpuolen iskaritolpan päälle ahtopaineentunnistimelle menevä pieni letku. Se ahtopaineentunnistin on noin tulitikkurasian kokoinen ja siihen tulee sähköpiuhat.
      Se on monelle ollut murtunut ja irrallaan.
      525iA -91
      518i -90
      324tdic -88

      Comment

      • bme535
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 104
        • Jkl

        #4
        Ite ostin kanssa tollasen -93 525 tdässän, eikä mennyt mihinkään.
        Ilmansuodatin oli ihan tukossa, vaihdoin sen ja kaadoin forten diesel fuel conditionerin tankkiin ja ajelin parisataa kilsaa n. neljän tonnin kierroksilla.
        Nyt kulkee pal paremmin!

        Tehottomuuden syy voi olla myös jumittunut hukkaportti, kantsii mitata ahtopaineet..
        E34 535 tic

        Ex:
        E34 525 tds Touring
        E30 320i Touring
        E34 535i
        E30 325i
        E12 518
        E30 316 -> 318i

        Comment

        • DiisseliKiisseli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 550
          • Uusimaa

          #5
          Katti/putki tukossa? Imusarja täynnä mustaa?

          Comment

          • Happo
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 922
            • Kauhajoki

            #6
            Ahtopainemittari kiinni ja mittailemaan. Savuttaako yhtään, eli onko syöttöä kunnolla?
            Ford S-Max 2.0
            Kilpuri VW Golf III VR6
            ex:

            F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

            Comment

            • Rocker
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1023
              • Suburb of SUUR-Oulu

              #7
              Ahdonalainen syöttö puuttuu, ahtoanturi irti??
              2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
              Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
              EX: 524Tda, 324TdicT
              Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
              ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

              Comment

              • turomu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 310
                • Kuusamo

                #8
                joku asentanut syötönhuijauspiirin ja siitä säätönamikka on pienellä. Itsellä kulkee max 140km/h jos syötöt pienellä...
                X3 30d M-sport
                exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316

                Comment

                • Happo
                  BTCF Member
                  • Sep 2004
                  • 922
                  • Kauhajoki

                  #9
                  Nuo kuvassa olevat keltaisella ympyröidyt reijät ovat todellisuudessa päällekkäin elikkästä samalla akselilla, niin onko se niiden muodostama reikä vielä täynnä sinettiliimaa. Jos ei, niin rikkinäisen määränsäätimen aiheuttamia ongelmia on saatettu korjata liikuttamalla tuota kantta. Ja jos sitä on liikutettu vasemmalle alkuperäisestä tilanteesta, niin syöttö pienenee.
                  Attached Files
                  Ford S-Max 2.0
                  Kilpuri VW Golf III VR6
                  ex:

                  F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                  Comment

                  • escortmk2
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 359
                    • halikko

                    #10
                    Mikä on vakio ahtopaine 525 tds:ssä
                    BMW 740IA 1993
                    BMW 530D E61

                    Comment

                    • Happo
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 922
                      • Kauhajoki

                      #11
                      1,1 bar pitäs saada maksimissaan mittariin näkymään.

                      Eli 1,1 ahtoja.
                      Ford S-Max 2.0
                      Kilpuri VW Golf III VR6
                      ex:

                      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                      Comment

                      • petteriu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1164
                        • Pori

                        #12
                        Reikä (6.) männässä ?

                        Petteri
                        BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                        Comment

                        • Happo
                          BTCF Member
                          • Sep 2004
                          • 922
                          • Kauhajoki

                          #13
                          Originally posted by kotkavaara arttu
                          Elikkäs olisi seuraava ongelma. Kaveri osti Saksasta 525 TDS -92 E34 bemarin. Nyt kun saatiin kaara Suomen maalle, niin tehot hukassa. Kaveri kävi bemun kanssa tietokone vikatestissä, ja ei mitään. Eli kiertää, mutta ei ole voimaa. D-asennossa vaihtaa kolmosta jo pienessäkin mäessä. Kiihtyvyys täys nolla. Öljyt ja polttoaine suodatin vaihdettu. Jos joku osaisi antaa suuntaa antavaa tietoa, niin olisin kiitollinen.
                          BTW, nyt kun tästäkin on mennyt kuukausi tolkulla aikaa, niin olisi ihan kiva tietää, että miten tässä on käynyt ja mikä oli vian aiheuttaja.
                          Ford S-Max 2.0
                          Kilpuri VW Golf III VR6
                          ex:

                          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎