Oisko jollain koneelle jääny kuvaa että kumpaan suuntaan pitää vääntää kiekkoo että seokset menis laihemalle .
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ilmamäätämittari/seoksen säätö/kuvia?
Collapse
X
-
-
Onko ilmmäärämittarin jousikiekko kaikissa alunperin samassa asennossa, vai jo tehtaalla säädetty?
Pitäis tietää toi alkuperäinen asento. Meinaan et jos auton jokainen omistaja kääntää pari napsua niin rupee olee jo aika rikkaalla 520i -83.
Ilmamäärämittarin kansi on ollut auki et melko varmasti sitä on säädetty, mitään omia merkkejä siellä ei näy.
Comment
-
-
Originally posted by janne75Onko ilmmäärämittarin jousikiekko kaikissa alunperin samassa asennossa, vai jo tehtaalla säädetty?
Pitäis tietää toi alkuperäinen asento. Meinaan et jos auton jokainen omistaja kääntää pari napsua niin rupee olee jo aika rikkaalla 520i -83.
Ilmamäärämittarin kansi on ollut auki et melko varmasti sitä on säädetty, mitään omia merkkejä siellä ei näy.
Jousikiekolle ei siis ole mitään "oikeaa asentoa", vaan se on oikeassa asennossa, kun seokset on kunnossa.
EDIT:
Originally posted by TaruteTai sit en vaan ruuvannu tarpeeks mittaria.Last edited by kaol; 15-04-2006, 10:46.Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by janne75Onko ilmamäärämittarisäätö toiminassa myös täyskaasulla?
Aukeeko ilmamäärämittari millään kierrosnopeudella kokonaan?
Eräässä Bosch ruiskuja käsittelevässä kirjassa väitettiin että läppä on täysin auki 3400-4000 rpm:n paikkeillaWith jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Originally posted by Cee.KooTäyskaasulla boksi ei ota huomioon ilmämäärämittaria vaan toimii oman ohjelmansa mukaan toimien lähinnä kierrosnopeuden perusteella.
Eräässä Bosch ruiskuja käsittelevässä kirjassa väitettiin että läppä on täysin auki 3400-4000 rpm:n paikkeilla
Täyskaasuunkin voisi vähän vaikuttaa, kun jousi on löysemmällä niin läppä on kokonaan auki jo aikaisemmin, ja ehkä vastustaa ilmanvirtausta vähemmän. +1hv
Tarvii varmaan hitsata lambdalle muhvi sinne niin näkee mitä ne seokset oikeasti on.
Comment
-
-
Kokeilkaapas vääntää se jousi toiseen suuntaan että seokset laihenee, ja nostatte pensapainetta ~0.5bar. sillä saa sen edun että nostetulla pensapaineella ensin rikastuu seos kaikilla kieroksilla mutta kun sitä laihennetaan ilmmäärämittarilla niin se menee takaisin suunilleen samoille kun alunperin alle 3500-4000 rpm ja rikastaa vasta sen jälkeen. tällä tavalla saa aikaan sen että norm/maantie ajossa kulutus on kurissa ja rikastuu vasta korkeimilla kieroksilla, silloin kun konetta rasittaa. tämä toimi hyvin mun vanhassa koneessa (M20B20) jossa oli 264ast nokka ja martellius systeemit. kone oli taloudellinen käyttää normaalissa ajossa ja piretä silloin kun kengitti. 0-100 just päälle 8sek ja huipput 220+BMW 320iA Touring -95
Porsche 944 -86
Buell xb9r -03
Marin san rafael ~89
Jalat -70
Comment
-
-
Tota joo.. totakin pitää testata, tossa just napsuttelin 26 napsua laihemmalle seosta ilmamäärämittarin kautta ja bensan paineet oli noin 2.2 baaria tyhjä käynnillä. Ja varmaan moottorin tyyppi ois ihan hyvö tietää, eli 2.6 turbo. Ja tein vielä semmosen testin että napsuttelin sen 26 napsua laihemmalle niin toimii huomattavasti paremmin, ja sit kun käänti takasin rullan takasin siihen asentoon mistä lähin niin puutuu 1500 keirroksen kohalla bensaan sama fiilis kun ajelis tiisselillä putken täydeltä mustaa.340KW/600NM
Comment
-
-
Originally posted by TaruteMutta eiks jet-ronikki säädä seokset pelkän mittarin kautta? Tossa omassa autossa on just toi jetronikki ja 400 suuttimet
ja kysymykseen niin vastaus on joo ja ei. Osakaasulla yli 4000 rpm:n boksi ei huomio ilmamäärämittaria koska sillä ei ole mitään kerrottavaa kun kerran on täysin auki. Ja täyskaasulla bensansyöttö toimii kierrosten perusteella ohjelman mukaan.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Toisinpäinhän sen pitäisi olla.
Mites on jos ilmamäärämittari kerta on täysin auki n.4000rpm kohdalla, niin sen jälkeenhän se vastustaa ilman virtausta?
Taas jos laittaa isomman ilmamäärämittarin niin se ei olekaan täysin auki vielä noilla kierroksilla, huomioiko L-jetti tällöin sen vai meneekö se aina kun kierrokset yli 4000 ohjelman mukaan?
Comment
-
Comment