Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ilmamäätämittari/seoksen säätö/kuvia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tarute
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 345
    • Jyväskylä

    Ilmamäätämittari/seoksen säätö/kuvia?

    Oisko jollain koneelle jääny kuvaa että kumpaan suuntaan pitää vääntää kiekkoo että seokset menis laihemalle .
    340KW/600NM
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Nopsasti kun räpläsin hakuun pari sanaa, niin löytyi tuommoinen: Klikklik.

    Merkkaa sitten se alkuperäinen kohta esim. tussilla.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Myötäpäivään tuosta...

      Last edited by Leka; 14-04-2006, 22:36.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Tarute
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 345
        • Jyväskylä

        #4
        No eipä ollu vaikutusta asiaan Tai sit en vaan ruuvannu tarpeeks mittaria.
        340KW/600NM

        Comment

        • janne75
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 80

          #5
          Onko ilmmäärämittarin jousikiekko kaikissa alunperin samassa asennossa, vai jo tehtaalla säädetty?
          Pitäis tietää toi alkuperäinen asento. Meinaan et jos auton jokainen omistaja kääntää pari napsua niin rupee olee jo aika rikkaalla 520i -83.
          Ilmamäärämittarin kansi on ollut auki et melko varmasti sitä on säädetty, mitään omia merkkejä siellä ei näy.

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by janne75
            Onko ilmmäärämittarin jousikiekko kaikissa alunperin samassa asennossa, vai jo tehtaalla säädetty?
            Pitäis tietää toi alkuperäinen asento. Meinaan et jos auton jokainen omistaja kääntää pari napsua niin rupee olee jo aika rikkaalla 520i -83.
            Ilmamäärämittarin kansi on ollut auki et melko varmasti sitä on säädetty, mitään omia merkkejä siellä ei näy.
            Tietty säädöt tehdään erikseen joka autoon jo tehtaalla, mutta kansi on voitu avata myös huollossa, jossa on säädetty päästöjä(seokset) kuntoon.

            Jousikiekolle ei siis ole mitään "oikeaa asentoa", vaan se on oikeassa asennossa, kun seokset on kunnossa.


            EDIT:
            Originally posted by Tarute
            Tai sit en vaan ruuvannu tarpeeks mittaria.
            Jos kiekkoa täytyy siirtää yli 4 napsua, että alkaa tapahtumaan muutosta, niin kannattaa mennä suosiolla päästömittaukseen säätämisen jälkeen.
            Last edited by kaol; 15-04-2006, 10:46.
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • janne75
              Bimmer Rookie
              • Oct 2005
              • 80

              #7
              Onko ilmamäärämittarisäätö toiminassa myös täyskaasulla?
              Aukeeko ilmamäärämittari millään kierrosnopeudella kokonaan?

              Comment

              • Cee.Koo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354
                • Twilight zone

                #8
                Originally posted by janne75
                Onko ilmamäärämittarisäätö toiminassa myös täyskaasulla?
                Aukeeko ilmamäärämittari millään kierrosnopeudella kokonaan?
                Täyskaasulla boksi ei ota huomioon ilmämäärämittaria vaan toimii oman ohjelmansa mukaan toimien lähinnä kierrosnopeuden perusteella.
                Eräässä Bosch ruiskuja käsittelevässä kirjassa väitettiin että läppä on täysin auki 3400-4000 rpm:n paikkeilla
                With jap crap, life sucks and then you die

                Comment

                • janne75
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 80

                  #9
                  Originally posted by Cee.Koo
                  Täyskaasulla boksi ei ota huomioon ilmämäärämittaria vaan toimii oman ohjelmansa mukaan toimien lähinnä kierrosnopeuden perusteella.
                  Eräässä Bosch ruiskuja käsittelevässä kirjassa väitettiin että läppä on täysin auki 3400-4000 rpm:n paikkeilla
                  Elikkä tästä kun vähän johdattelee, niin ilmamäärämittarista rikkaammalle säätö vaikuttaa vain tyhjäkäynti-4000rpm alueelle ajettaessa osakaasulla.

                  Täyskaasuunkin voisi vähän vaikuttaa, kun jousi on löysemmällä niin läppä on kokonaan auki jo aikaisemmin, ja ehkä vastustaa ilmanvirtausta vähemmän. +1hv

                  Tarvii varmaan hitsata lambdalle muhvi sinne niin näkee mitä ne seokset oikeasti on.

                  Comment

                  • Tarute
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 345
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Mutta eiks jet-ronikki säädä seokset pelkän mittarin kautta? Tossa omassa autossa on just toi jetronikki ja 400 suuttimet
                    340KW/600NM

                    Comment

                    • mr.b
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 169
                      • pietarsaari

                      #11
                      Kokeilkaapas vääntää se jousi toiseen suuntaan että seokset laihenee, ja nostatte pensapainetta ~0.5bar. sillä saa sen edun että nostetulla pensapaineella ensin rikastuu seos kaikilla kieroksilla mutta kun sitä laihennetaan ilmmäärämittarilla niin se menee takaisin suunilleen samoille kun alunperin alle 3500-4000 rpm ja rikastaa vasta sen jälkeen. tällä tavalla saa aikaan sen että norm/maantie ajossa kulutus on kurissa ja rikastuu vasta korkeimilla kieroksilla, silloin kun konetta rasittaa. tämä toimi hyvin mun vanhassa koneessa (M20B20) jossa oli 264ast nokka ja martellius systeemit. kone oli taloudellinen käyttää normaalissa ajossa ja piretä silloin kun kengitti. 0-100 just päälle 8sek ja huipput 220+
                      BMW 320iA Touring -95
                      Porsche 944 -86
                      Buell xb9r -03
                      Marin san rafael ~89
                      Jalat -70

                      Comment

                      • Tarute
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 345
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Tota joo.. totakin pitää testata, tossa just napsuttelin 26 napsua laihemmalle seosta ilmamäärämittarin kautta ja bensan paineet oli noin 2.2 baaria tyhjä käynnillä. Ja varmaan moottorin tyyppi ois ihan hyvö tietää, eli 2.6 turbo. Ja tein vielä semmosen testin että napsuttelin sen 26 napsua laihemmalle niin toimii huomattavasti paremmin, ja sit kun käänti takasin rullan takasin siihen asentoon mistä lähin niin puutuu 1500 keirroksen kohalla bensaan sama fiilis kun ajelis tiisselillä putken täydeltä mustaa.
                        340KW/600NM

                        Comment

                        • Cee.Koo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 354
                          • Twilight zone

                          #13
                          Originally posted by Tarute
                          Mutta eiks jet-ronikki säädä seokset pelkän mittarin kautta? Tossa omassa autossa on just toi jetronikki ja 400 suuttimet
                          Oletan että tarkoitat jetronicilla L-Jetronicia, koska vaihtoehtoja mitä ehkä tarkoitat löytyy muutama...Motronic on vain "jalostettu" L-Jet.
                          ja kysymykseen niin vastaus on joo ja ei. Osakaasulla yli 4000 rpm:n boksi ei huomio ilmamäärämittaria koska sillä ei ole mitään kerrottavaa kun kerran on täysin auki. Ja täyskaasulla bensansyöttö toimii kierrosten perusteella ohjelman mukaan.
                          With jap crap, life sucks and then you die

                          Comment

                          • Tarute
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 345
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Löysin tossa koneelta kans yhen kuvan säädöstä. Mutta eiks tossa oo just väärin päin toi säätö homma?
                            Last edited by Tarute; 18-10-2006, 04:44.
                            340KW/600NM

                            Comment

                            • janne75
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 80

                              #15
                              Toisinpäinhän sen pitäisi olla.

                              Mites on jos ilmamäärämittari kerta on täysin auki n.4000rpm kohdalla, niin sen jälkeenhän se vastustaa ilman virtausta?

                              Taas jos laittaa isomman ilmamäärämittarin niin se ei olekaan täysin auki vielä noilla kierroksilla, huomioiko L-jetti tällöin sen vai meneekö se aina kun kierrokset yli 4000 ohjelman mukaan?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎