Announcement

Collapse
No announcement yet.

318is rajoitin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Indigoah
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 103
    • Oulu

    318is rajoitin

    Tuossa käytiin tosiaan koeajamassa ostomielessä yhtä e36 318is, kyllä muuten moottori tuntui olevan terässään mutta onkos totta että rajoitin tuli kierroslukumittarin mukaan vastaan jo 4500rmp? tuntuu ihan turhan liian alhaiselta. Vai oliko sitten mittarissa tai anturissa vikaa?
    Last edited by Indigoah; 23-04-2006, 19:11.
    F11 530d M-Sport

    ex.
    E91, E61, E39, E46, E36
  • cck
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 178
    • Naantali

    #2
    6700rpm o mulla... Vakiostaan!
    Ex- E36 318is -92
    Ex- CBR 1000rr -06
    Ex- Mazda 6 -03
    Ex- Suzuki Hayabusa -08
    Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
    Ex- BMW E60 530iA -03/04
    Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

    Comment

    • Indigoah
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 103
      • Oulu

      #3
      Originally posted by cck
      6700rpm o mulla... Vakiostaan!
      Onko sitten mahdollista että mittaristossa olisi joku vika tai kosketushäiriö kun nimittäin välillä mittaristo ikään kuin sammui eli kaikki mittarit meni nollaan auton olleessa liikkeellä ja sitten hetken päästä se meni taas päälle ja näytti niin kuin pitikin.
      F11 530d M-Sport

      ex.
      E91, E61, E39, E46, E36

      Comment

      • arosuzi
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1200
        • -

        #4
        M42B18 moottorissa vakio moottorinohjauksella kierrosten rajoitin 6500rpm. Lastuilla yleensä 6900-7000rpm

        Comment

        • Indigoah
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 103
          • Oulu

          #5
          joo o. No voiko sitten tuo mittari valehdella sen verran kun muutenkin siinä oli sitä sammumis ongelmaa. Paljonkos tuon pitäs kakkosella kulkea, 80-100 ?
          F11 530d M-Sport

          ex.
          E91, E61, E39, E46, E36

          Comment

          • Wiking
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 1647
            • Laihia

            #6
            Jaa-a, mun 320 kulkee 2vaihteella noin 90km/h..... Ja rajoitin oli ennen lastua 6500 ja nyt noin 6900....
            Nyt
            BMW 330e g21 M-Sport
            Ennen
            BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

            Comment

            • cck
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 178
              • Naantali

              #7
              Mun 318is menee sen varmaan 82-83 mittarinmukaan kakkosella!
              Ex- E36 318is -92
              Ex- CBR 1000rr -06
              Ex- Mazda 6 -03
              Ex- Suzuki Hayabusa -08
              Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
              Ex- BMW E60 530iA -03/04
              Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

              Comment

              • wipez
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 133
                • Turku

                #8
                Originally posted by cck
                Mun 318is menee sen varmaan 82-83 mittarinmukaan kakkosella!
                Samoihin hyvinkin pitkälti oma 318iS..
                e90 320d -07
                Ex. e36 328i coupe -95, e36 318iS coupe -92

                Kotisivut, IT-Tuki

                Comment

                • ufo777
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2003
                  • 371
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Ettei siinä ole vaihdettu koko mittaristo 6 sylintereisestä?
                  Nykyinen: Audi S6 4.2 V8

                  Ex autot: Peugeot 205 1.9GTI, Ford Escort 1.6GL, Seat Ibiza 1.5 SXI, BMW E30 316 2.3, Audi Coupe GT 2.0, BMW M5, BMW E30 323 M20B25, BMW E30 316 1.8, Volvo S40 2.0, BMW E36 328 Coupe, Alfa 156 2.0 JTS, Audi A4 1.8T Quattro, BMW Z3 2.8

                  Comment

                  • Indigoah
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 103
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by ufo777
                    Ettei siinä ole vaihdettu koko mittaristo 6 sylintereisestä?
                    Tuo muuten vois olla mahollista. Tyhjäkäyntiä näytti 500rpm. Kun nopeus taitaa tämän mukaan sitten pitää paikkansa. Eli tuo kierrosluku vain heittäisi. Ilmeisesti menisi koko mittaristo vaihtoon vai voiko sitä itse muuttaa?
                    Last edited by Indigoah; 24-04-2006, 16:51.
                    F11 530d M-Sport

                    ex.
                    E91, E61, E39, E46, E36

                    Comment

                    • 318iSDaytona
                      Newbiemmer
                      • Nov 2006
                      • 8
                      • Tampere

                      #11
                      Pakko yhtyä edellisiin, mitä 318iS-suorituskykyihin tulee... Itsellä loppuvuoden 1993 tuotos, kiertää n. 6650 rpm, kakkosella aika tarkasti 85 km/h ja tyhjäkäynti lämpimänä vähän reilu 700 rpm... ei juurikaan muutoksia konepellin alla, peltisatsi kylläkin löytyy... Saksassa tiukemmissa katsastuksissa saa papereiden mukaan kiertää tyhjäkäynnillä 700-850 rpm...

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16422
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by 318iSDaytona View Post
                        Pakko yhtyä edellisiin, mitä 318iS-suorituskykyihin tulee... Itsellä loppuvuoden 1993 tuotos, kiertää n. 6650 rpm, kakkosella aika tarkasti 85 km/h ja tyhjäkäynti lämpimänä vähän reilu 700 rpm... ei juurikaan muutoksia konepellin alla, peltisatsi kylläkin löytyy... Saksassa tiukemmissa katsastuksissa saa papereiden mukaan kiertää tyhjäkäynnillä 700-850 rpm...
                        Siis ei yhtään muutosta koska peltisatsi on vakiokamaa.

                        Comment

                        • 318is-E36...!
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 93
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Tota mittaristo on sökö. sama oli mun e36 318is:ä ei auttanu kuin vaihtaa mittari uuteen. ja sen pitäs vakiona ihan kiertää sen 6.700rpm.
                          Mitsubishi Lancer Evolution IX -07
                          Ex. E36 328i Touring -97
                          Ex. E36 318is Coupe -94

                          Comment

                          • 318iSDaytona
                            Newbiemmer
                            • Nov 2006
                            • 8
                            • Tampere

                            #14
                            aivan... kiitos tarkennuksesta.

                            Comment

                            • Jochen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1229
                              • Valkeakoski & Trondheim

                              #15
                              Mittaristossa on takana sellainen irrotettava moduuli joka tallentaa ajokilometrit ja sen onko moottorissa 4 vai 6 sylinteriä. Sen tiedon mukaan se sitten osaa näyttää kiekat oikein jenkamittarissa.

                              Esim E36 M3:n 6 sylinteriselle moottorille tarkoitetun mittarin saa toimimaan 318is:ssä kun vaihtaa sen moduulin. Ja taikoo jostain öljyn lämpötilamittarin anturin

                              Voisiko olla niin että sinulla on koko mittarista moduuleineen vaihdettu 6 syl autosta? Eli voisit koittaa hankkia jostain 4 sylinteriselle koodatun moduulin ja koettaa sillä muuttuuko kierroslukumittarin toiminta.

                              Tässä hauska video, E36 jossa Honda S2000 moottori. E36 jenkamittari näyttää ihan kiltisti sen 9000 kierrosta minkä moottori suostuu kiertämään


                              No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
                              Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
                              Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
                              Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
                              Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
                              Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎