Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d -99 steptronic ongelma vai ominaisuus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • schäfer
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 65

    530d -99 steptronic ongelma vai ominaisuus

    Eli onkohan mitään tehtävissä vaihtamisen säätämiseksi, eli ehkä muillekin tuttu ongelma: Sportilla vaihtaa niin korkeilla kierroksilla että TUNTUU huonontavan kiihtyvyyttä ja d-asennolla taas TUNTUU vaihtavan liian aikaisin eli vaihdon jälkeen hiukan "nyykähtää". Tietyn jyrkkyisessä ylämäessä sportilla ei kolmoselta saa neloselle kuin kaasua nostamalla ja siirtämällä d:lle eli aika hassu tilanne että 135 kw auto junnaa mäkeä ylös niin että kiihtyvyys on nolla! Muutenhan vaihteisto toimii hienosti kun tavoitellaan vain "normaaliajoa" ja kohtuullisia kiihdytyksiä.
  • IvvN
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 3078
    • HelSINKI

    #2
    Taitaa olla ominaisuus, kun on diisselistä kyse. Eihän se kone käyttäydy samalla lailla kuin bensa eikä se tehokäyrä ole tasainen nouseva. Mulla on vielä vähän uudempi ja kiihtymään sen saa paremmin, kun painaa oikealla lailla sitä poljinta. Ei sitä voi vaan painaa lattiaan.
    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
    www.kxd.fi

    Mahdollisesti maailman paras verhoomo

    Comment

    • Nobody
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 224
      • KOTKA

      #3
      Vähän sivuaa aihetta mut 540ia:ssa seuraavanlainen "ominaisuus" mikä häiritsee, esim asfaltilla kunnon luistossa mentäessä, vaikka manuaalisesti lukitsee esim kakkosen päälle niin luiston aikana jos joutuu hieman nostamaan niin vaihtaa kolmosta ... whtf, eikös ton "lukituksen" pitäis nimen omaan pitää korkeintaan se vaihde päällä mikä on valittu ? Pienempäähän sen ymmärtää kun vaihtaa itsekseen mutta ...
      - Nobody is perfect -

      Comment

      • huoppa81
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 638
        • Nastola

        #4
        Originally posted by Nobody
        Vähän sivuaa aihetta mut 540ia:ssa seuraavanlainen "ominaisuus" mikä häiritsee, esim asfaltilla kunnon luistossa mentäessä, vaikka manuaalisesti lukitsee esim kakkosen päälle niin luiston aikana jos joutuu hieman nostamaan niin vaihtaa kolmosta ... whtf, eikös ton "lukituksen" pitäis nimen omaan pitää korkeintaan se vaihde päällä mikä on valittu ? Pienempäähän sen ymmärtää kun vaihtaa itsekseen mutta ...
        No joo onhan sen tarkoitus lukita vaihde, mutta jos auto havaitsee että on mahdollista rikkoa jotain älyttömillä kierroksilla ja ajotyylillä, niin se ottaa vallan ja kytkee isomman pykälän jottei rikkoutumista tapahdu. Näin mulle joku viisas joskus kertoi.
        Garage:

        E21 323i -79
        E21 323i -82
        E30 325i Cabriolet -91
        E30 316i -89
        E39 520i -01
        Kadett C 1,2 -76

        Lynx Rave RE 600 -08

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #5
          Steppi vaihtaa isompaa jos käydään lähellä rajoitinta. Esim. luisutellessa kun kaasua pumppailee...
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎